• 1
  • 2
2010-04-06, 00:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bigsmooth
Tackar för svaren

Om Fissler och Demeyer hade legat på samma prisnivå så hade jag lätt valt Demeyere då jag tycker deras serier är snyggare för ögat. Men då jag kan hitta Fissler för en mer än halva priset så lutar det nästan mer åt dem.

Ska helt klart komplitera med ett rostfritt stekjärn samt ett par sauteuser.

Någon som kör med Fisslers sauteuser? Härliga?

Har ägt både Fissler och Demeyer, och Fissler är inte i närheten av Demeyer enligt mig. Mitt emellan ligger TW:s chef series och dessa är enligt mig bäst. Tycker du skall kolla upp dem innan du bestämmer dig. Ligger något lägre än Demeyer i pris, men känns fantastiskt mycket mer rejäla.
Citera
2010-04-06, 01:19
Medlem
Låter helt klart intressant. Kan man köpa dem någonstans utan att gå på ett så kallat "party"? Varför föredrar du dem framför de andra märkena? Verkar inte finnas så många olika storlekar etc? Vilka kör du på?

Tack på förhand
Citera
2010-04-06, 07:33
Medlem
Jag hade köpt Sauteuser och stekpannan i Demeyere där skiljer det lite mot Fissler.
Vad det gäller kokkärl så kör på Fissler om du kan hitta dem för halva priset mot Demeyere.
Skillnaden mellan Fissler och Demeyere på kokkärl är inte så stor att det skulle motivera den dubbla kostnaden för någon som har begränsat med pengar.
Citera
2010-04-07, 08:16
Medlem
Tackar för svaren.

Frågan är om man instället ska satsa på några ännu billigare när det gäller de större kokkärlen, typ iittala eller obh som gör för ögonen väldigt snygga kastruller. Sen satsa mer pengar på sauteuser och stekpanna från Demeyere.

Kan väl inte spela så stor roll när man ändå bara ska koka i 3-7 liters kastruller?
Citera
2010-04-07, 14:06
Medlem
Var förbi min favoritrestaurang i Lund idag och kikade in i köket. Snackade lite med den ena kocken och till min stora förvåning så var 60-70% av deras kastrull/sauteus-uppsättning från Patina.

Patina kanske räcker gott till mig också. Kan dom laga så förbaskat bra i käk i dem där så ska de vara dugliga till mig också.. Men lockas dock fortfarande av Demeyere och fissler : )
Citera
2010-04-07, 14:46
Medlem
spoilers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bigsmooth
Tackar för svaren.

Frågan är om man instället ska satsa på några ännu billigare när det gäller de större kokkärlen, typ iittala eller obh som gör för ögonen väldigt snygga kastruller. Sen satsa mer pengar på sauteuser och stekpanna från Demeyere.

Kan väl inte spela så stor roll när man ändå bara ska koka i 3-7 liters kastruller?

När det gäller snygga kokkärl kan WMF också vara ett alternativ, har en kompis som köpt ett par i serien Function Four. Har dock inte riktigt koll på prisläget...
Citera
2010-04-07, 21:44
Medlem
Absolut, Patina duger gott till kokkärlen, precis som du säger så är skillnaden ganska liten när du ska koka vatten.
Självklart duger Patina för att du ska kunna laga god mat, Men Deras stekpannor och sauteuser i rostfritt går aldrig att jämföra med Demeyeres.
Demeyere har betydligt tjockare gods och bättre värmefördelning, mer optimal form, design osv.
Det hjälper dig att lyckas i köket med bra grejer, samtidigt håller de livet ut och du behöver inte ångra dig att du inte köpte det bästa direkt.

Vissa nöjer sig med att ha bra grejer, andra vill ha det bästa. Det är väl lite det som det handlar om i valet.
Citera
2010-10-28, 19:55
Medlem
lånar tråden.

är på jakt efter ny stekpanna då min spelar på sista versen, skrev om det i nån annan tråd.

sökte lite på fissler och de verkar ganska prisvärda?

av någon outgrundlig anledning fastnade för denna, Crispy Steelux Premium
http://www.culina.se/?artnr=%28A%29MO-36

men vad är det för beläggning? jag är van vid min tefal (jamies), är det stor skillnad?
någon annan synpunkt på denna fissler? skall jag ta något annat?

kan tänka mig 1000-1500kr för stekpannan.
Citera
2010-11-01, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mistadabolina
lånar tråden.

är på jakt efter ny stekpanna då min spelar på sista versen, skrev om det i nån annan tråd.

sökte lite på fissler och de verkar ganska prisvärda?

av någon outgrundlig anledning fastnade för denna, Crispy Steelux Premium
http://www.culina.se/?artnr=%28A%29MO-36

men vad är det för beläggning? jag är van vid min tefal (jamies), är det stor skillnad?
någon annan synpunkt på denna fissler? skall jag ta något annat?

kan tänka mig 1000-1500kr för stekpannan.

haha efter mycket om o men blev det en lika dan som jag hade tidigare. fann bra pris här
http://shop.campadre.com/products/te...ekpanna-30-cm/

har ju varit nöjd o den har hållit i 4-5 år med näst intill daglig användning, vilket jag tycker är bra.
Citera
2010-11-01, 14:15
Medlem
morkfromorks avatar
Jag har en liten kastrull, en stor, en wok och en stekpanna. Känns som det räcker.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in