2010-03-30, 21:06
Medlem
Jag började för två år sedan i relaterande till min pappas plötsliga bortgång och nu vill jag sluta ge mig tips.. tack på förhand
Citera
2010-03-30, 21:07
Bannlyst
Har rökt i 1 år lite mer och vill med sluta så tackar också för tips =)
Citera
2010-03-30, 21:08
Bannlyst
Jag håller på med nikotintuggumi och det funkar väldigt bra, testa det
Citera
2010-03-30, 21:14
Medlem
wannseeeichmanns avatar
Jag har rökt i över 20 år och slutade först i början av 2010. För mig var det enkelt, jag var så himla less på att röka. Så otroligt trött på att alltid behöva planera med tillrcäkligt med cigg och alltid ha tändare och massa annat trist.

Men för folk som bara rökt något enstaka år så har ni nog inte riktigt hunnit tröttna på det.

Däremot har jag ett annat tips och det är att lyssna på audioboken Alan Carr's easy way to quit smoking. Han tar upp saker om rökning som gör att de flesta vill sluta. Den är bra och jag känner många som lyckats sluta med hjälp av att flera gånger lyssna på vad han har att säga och att dessutom förstå vad det är han säger.
Citera
2010-03-30, 21:17
Medlem
V.H.Ps avatar
Äh, bort med nikotinplåster och sånt tjaffs. Jag lyckades sluta röka cigaretter efter att ha varit "beroende" i 7 år. Gick på nattklubb med mina vänner (de flesta rökare) kvällen efter och det gick hur bra som helst. Jag följde med de ut och njöt av lukten varje gång de skulle ut och röka, mest för att behålla den sociala delen. För själva vanan av att ha något mellan pek och långfingret och att få suga på något så brukar en otänd cigg fungera utmärkt. Oavsett hur länge man har rökt så sitter det mesta av beroendet i psyket och har du ett starkt sådant (like myself ) så är allt möjligt. Om inte, så finns det receptbelagda sluta-röka-piller som du kan få utskrivna av din läkare om du känner att du ditt beroende är för starkt för att brottas med utan hjälpmedel. Lycka till!
Citera
2010-04-03, 05:49
Medlem
Spoofers avatar
Trappa ner och visa lite viljestyrka.
Citera
2010-04-03, 19:29
Medlem
Storsnusarns avatar
https://www.flashback.org/t250485

Detta dög inte?
Citera
2010-04-03, 20:11
Medlem
Kruspes avatar
Bara man har tillräckligt god motivation så är det relativt lätt. Fällan är att "fundera" på att sluta. Det slutar alltid i att man tar emot en cigarett som någon bjuder på. Rutinen är också farlig. t.ex Att automatiskt köpa ett nytt paket när man är iväg och handlar föder, iaf för mig, en slags skyldighet att röka upp de kvarvarande cigaretterna.
Man måste helt enkelt dra en cold turkey, dvs sluta helt tvärt, och vara jävligt motiverad. Annars går det av min erfarenhet inte särskilt bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in