2004-03-17, 02:17
Awaiting Email Confirmation
Är det bara jag som rör mig i fel kretsar eller råder det total brist på lite lättare sömnmedel som Imovane/Zopiklon "där ute"? Jag menar, starka benzo kan ju en femåring få tag på medans några usla insomingstabletter som Imovane lyser med sin totala frånvaro!

Och för eventuella spärrsugna moderatorers räkning så efterfrågar jag det inte på pappret, är bara nyfiken

pm går bra..
tacksam för lite klarhet

jose_jones
Citera
2004-03-17, 11:41
Medlem
Andans avatar
Gå bara till närmsta vårdcentral! Sen har du dina imovane...
Citera
2004-03-17, 13:47
Citat:
Ursprungligen postat av Andan
Gå bara till närmsta vårdcentral! Sen har du dina imovane...
det där kan vi ju alla problemet med. om det hade varit ett sånt bra alternativ för mig så hade jag ju inte skrivit här, eller hur? läkare är snåla med recept och i synnerhet med mängder. särskilt om man han missbrukat förtroendet tidigare.
Citera
2004-03-17, 13:51
Medlem
Deleriums avatar
I mina kretsar så finns det en hel del imovane och stilnoct. Dock så finns det mer riktiga benzo, av den anledningen att de anses vara roligare att "flumma" på.
Citera
2004-03-17, 16:14
Citat:
Ursprungligen postat av Delerium
I mina kretsar så finns det en hel del imovane och stilnoct. Dock så finns det mer riktiga benzo, av den anledningen att de anses vara roligare att "flumma" på.

jo, att de flesta verkar tycka benso är roligare kan ju vara en anledning, men jag tycker det faktum att medel som imovane är så pass mycket lättillgängligare borde väga upp det.
Citera
2004-03-17, 20:40
Medlem
Andans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jose_jones
det där kan vi ju alla problemet med. om det hade varit ett sånt bra alternativ för mig så hade jag ju inte skrivit här, eller hur? läkare är snåla med recept och i synnerhet med mängder. särskilt om man han missbrukat förtroendet tidigare.

Gå till en annan läkare eller vårdcentral... Jag har aldrig träffat någon som varit svår för att skriva ut det...
Citera
2004-03-17, 20:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Delerium

Fast stilnoct är ju ganska vrickade. Fast jag förstår att de har sämre rykte. Man förlorar ju minnet..

Imovan ska visst ha lite liknande effekt
Citera
2004-03-18, 10:55
Medlem
Deleriums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tim_hedlund
Fast stilnoct är ju ganska vrickade. Fast jag förstår att de har sämre rykte. Man förlorar ju minnet..

Imovan ska visst ha lite liknande effekt

Jo visst går de att flumma på men jag föredrar personligen benzo i det syftet.
Fast det är väldigt bra att sova på, har några stycken hemma som jag knaprat de senaste nätterna (imovane alltså).
Citera
2004-03-18, 14:57
Bannlyst
stilnoct (och imovane? de har ju liknande uppbyggmad) är bra på det sättet att man inte känner sig seg när man vaknar
Citera
2004-03-18, 15:02
Medlem
Deleriums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tim_hedlund
stilnoct (och imovane? de har ju liknande uppbyggmad) är bra på det sättet att man inte känner sig seg när man vaknar
Ja, bra på det sättet och att man SOMNAR när man tagit dem
Dock så händer det att man vaknar till när de slutar verka.. men men, då har man ju redan sovit "tillräckligt".
Citera
2004-03-18, 17:33
Medlem
Alalones avatar
Minne

Bodde i husbil, i November, inne i stan, utan el.
Kom hem till bilen efter jobbet, käkade Imovane och sov. Det kom rimfrost ur andedräkten och aldrig har jag varit så tidigt på en arbetsplats på morgonnen. Hutter dom fick mej att överleva en vecka ute i kylan...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in