Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-03-30, 19:20
  #1
Medlem
Använder Firefox och på vissa siter så kan jag inte högerklicka.. störande när man ser en bild jag vill ha men så får man inte högerklicka... kan man lösa det på något sätt ?

/ lustig
Citera
2010-03-30, 19:21
  #2
Medlem
ekmannens avatar
Testa ladda ner senaste firefox om du har en gammal version.
Citera
2010-03-30, 19:24
  #3
Medlem
hokoris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lustig
Använder Firefox och på vissa siter så kan jag inte högerklicka.. störande när man ser en bild jag vill ha men så får man inte högerklicka... kan man lösa det på något sätt ?

/ lustig

En vanligt orsak till detta är att man har instalerat en add-on som ligger i vägen.

Kan annars bero på gammal version av FF, knasiga inställningar i about:config eller liknande.
Citera
2010-03-30, 19:26
  #4
Medlem
Den vanligaste orsaken är förmodligen att högerklick är avstängt genom diverse scripts på sidan. Det kan man kringgå med eminenta addons, exempelvis noscript.
Citera
2010-03-30, 19:26
  #5
Medlem
Det beror förmodligen på att site admin har lagt till ett script vars syfte är att förhindra att besökare av sidan högerklickar. Finns sätt att kringå det, googla runt så finner du.

Edit: Hivemind!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback