2010-03-30, 18:05
Medlem
Hejsan,
efter att ha börjat träna igen efter mer än ett år så tog jag det ganska lugnt när jag tränade... När jag tränade triceps tog jag väldigt låga vikter på ungefär 15-20 kg när jag kör Pushdowns. Kunde ta ungefär på 45kg innan. Så som ni kan förstå ville jag ta det väldigt lugnt och gjorde ungefär 20 reps per set. Dessutom körde jag liggande tricepspress med väldigt låga vikter.

Iallafall, två dagar efter har jag fortfarande en jävla träningsverk i mina triceps, speciellt den nedre delen av mina triceps nära armbågen kan jag känna är väldigt spänd att jag kan knappast kan spänna mina biceps helt och hållet. Kan dessutom inte ens sätta på mig jackan eller klia mig i ansiktet utan att känna en stark smärta. Kan fan heller inte sova normalt för om jag nu skulle "spänna" mina triceps känner de sig helt trötta efter en spänning och gör till och med mer ont efteråt! Jag har tränat rätt, det vet jag... men frågan är om jag pressade mig för mycket efter en sån pass lång tid?

Kan jag träna t.ex. biceps och axlar?

Jag har inte tagit någon medicin och endast druckit 1dl protein med 2dl vatten.
Är 20+ år, 179 cm och väger 69kg

Tacksam för svar!
Citera
2010-03-30, 18:42
Medlem
pezrulezhaakons avatar
abe87

Det låter som vanlig träningsvärk. Det är inte omöjligt att sådant kan vara i en vecka. Kan även vara lätt irritation i muskelsenan mot armbågsleden.

Ta det lite lugnt med tricepsövningar, och övningar där triceps involveras. Helt ok att röra på armen så mycket du kan.
Hänger besvären i längre än ett par veckor, eller blir värre under tiden bör du söka för det.
Citera
2010-04-01, 14:48
Medlem
Hade beställt kreatin en dag och tog en tesked samma dag. Sedan sov jag någon timme eller två. När jag hade vaknat så hade det mesta försvunnit konstigt nog.

Kan det ha någon relation till intaget av kreatin? Helt konstigt att det mesta försvann samma dag!
Citera
2010-04-04, 00:57
Medlem
nonameds avatar
Jag är helt övertygad om att du kör för tungt och det förklarar även träningsverken bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in