• 1
  • 2
2010-03-30, 17:10
Medlem
Hejsan! Jag vill verkligen ta tag i mitt liv, men det går verkligen inte då jag är spelberoende...Jag vill sluta, men det går bara inte...Jag började spela poker 2004, och sen dess har jag vunnit ihop till en jorden runt resa osv...Kunde vinna 25K på en kväll...Sen när jag kom hem 2007 så hade jag inga pengar kvar efter resan...Ville börja lira igen och få tag på pengar snabbt..Beställde 2 Kreditkort...som jag stoppade in som rulle dvs 20k...Började ganska bra då också, men inte lika som det var innan jag åkte på resan...Iaf så tog det slut efter typ 4 månader...Hade börjat jobba efter 2 månader.. Sen åkte jag till norge och jobbade o tjänade grymt mkt pengar, men det mesta gick till spel...Spelade bort allt, betalade räkningar osv...men i slutet av månaden var det jämt slut...men levde ganska gött ändå..Sen kom man hem till sverige och beställde 3 nya kreditkort..det var 35k till..Och det var slut efter sommaren 2009...Jag blev arbetslös i oktober 2009 och ska börja jobba nu i april igen...Men iaf, nu närjag har varit riktigt desperat, eftersom jag inte kan betsälla mer kredit...så har jag börjat tagit pengar av den jag lever ihop med...Det är riktigt tragiskt...Har börjat få betalningsanmärkningar och inte kunnat betala nånting av krediten på 5 månader..så nu har det sagts upp allting o kommer väl gå till kronofogden..Lite har redan gjort det...Orkar inte ens öppna breven som jag får hem och bankerna ringer varje dag...Och den här månaden kommer vi inte ens kunna betala hyran, allt annat e betalt utom hyran..Den jag lever ihop med fattar ingenting...Förstår inte var pengaarna tar vägen..Så nu till min fråga, om man inte betalar hyran, kommer man bli vräkt direkt, eller har man minst 3 månader på sig att betala? Och vad ska jag göra för att sluta? / pianisten
Citera
2010-03-30, 17:25
Medlem
brajzillas avatar
ansök om akuthjälp hos soc och för att använda en term som en pokerlirare lär gilla lägg korten på bordet
Citera
2010-03-30, 17:36
Medlem
Förstår dina akuta problem, har tyvärr inte mycket svar på dom. Men om dom löser sig utan att du tar tag i grundproblemet så kommer det ju bara upprepa sig. Så sök hjälp!

http://www.vardguiden.se/Sjukdomar-o.../Spelberoende/
http://www.dagensmedicin.se/nyheter/...-eff/index.xml
http://www.kolmardenbehandling.se/page.asp?id=1

Lycka till och hoppas det går bra!
Citera
2010-03-30, 17:38
Medlem
Mr TTTTs avatar
Du prioriterar nog lite fel,betala ALLTID hyran först,sen försök att göra ngn uppgörelse med övriga
Citera
2010-03-30, 17:38
Medlem
Se till och få alla dina pokerkonton spärrade för all framtid !!
Citera
2010-03-30, 17:42
Medlem
Klipp alla kort. Cash is king.
Citera
2010-03-30, 17:45
Medlem
HeidiBDMs avatar
Kredit är inte din grej just nu. Använd kontanter till allt.
Citera
2010-03-30, 17:46
Medlem
simontimons avatar
Gör som så att :

* Först betala dina räkningar och hyra
* Köp mat och dylikt som du behöver
* Spärra dig på alla sidor förutom ett fåtal där du har en spelgräns på vi säger 1000:- i månaden tex svs, spela på låga nivåer och börja från botten, eller grinda turneringar och vinn storkovan.

Tror du kommer må mycket bättre av detta, tillslut kanske du tröttnar och lägger ner helt om du gör detta.
Citera
2010-03-30, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Travbana
Se till och få alla dina pokerkonton spärrade för all framtid !!
Har gjort det, men har bara skaffat nya efter stund...Höll uppe i 1 månad, sen hade man pengar igen o kunde lira...Jag måste spärra sidorna issåfall så man inte kan ladda ner...=/
Citera
2010-03-30, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simontimon
Gör som så att :

* Först betala dina räkningar och hyra
* Köp mat och dylikt som du behöver
* Spärra dig på alla sidor förutom ett fåtal där du har en spelgräns på vi säger 1000:- i månaden tex svs, spela på låga nivåer och börja från botten, eller grinda turneringar och vinn storkovan.

Tror du kommer må mycket bättre av detta, tillslut kanske du tröttnar och lägger ner helt om du gör detta.
Jag har alltid betalat räkningar i första hand..Men nu skulle det ändå inte räckt eftersom den jag lever ihop med var tvungen o vara ledig en vecka och då fick vi inte tillräckligt att betala allt..så det som blev över när vi betalat allt utom hyran spelade jag för att kunna betala hyran...gambla lite o körde ganska hög nivå...AA fick juh självklart inte stå preflop..Har alltid köpt allt innan jag börjat lira så det inte drabbar någon annan...typ nån köper kläder jag spelar istället...Turrar pallar jag inte med, då det kan ta 7-8 timmar o man vinner kanaske 20 dollar...hmm vi får se...vad jag gör...
Citera
2010-03-30, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Välvillig
Klipp alla kort. Cash is king.
Det har jag gjort...så kan inte få tag på pengar den vägen...Och e rätt glad att jag fått betalningsanmärkning så jag inte kan ta några lån och få börja betala tillbaka allt..säkert 100000kr nu med all ränta osv...
Citera
2010-03-30, 18:00
Medlem
Vad du än gör betala hyran först och främst så du inte blir vräkt också, ingen bra idé att chansa med hyran.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in