2015-01-20, 09:06
Medlem
Wildsomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svantevit
Idag blev det ett köp när min "stop-loss"-order triggades. Får hoppas att nedgången är över för den här gången nu...

Hoppas på det! Jag köpte in mig vid 35 i tron på att fallet skulle vara över där, tji fick jag.
2015-01-20, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wildsome
Hoppas på det! Jag köpte in mig vid 35 i tron på att fallet skulle vara över där, tji fick jag.

Finns en anledning till att man aldrig ska försöka pricka bottnar. För det går inte.
2015-01-20, 09:53
Medlem
Wildsomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XxDrag0N-Sl4y3RxX
Finns en anledning till att man aldrig ska försöka pricka bottnar. För det går inte.

Ja, jag har fått lära mig det den hårda vägen. Är dock väldigt fräsch på aktier, tre månader, så jag är glad att jag inte gjort mer fel än jag gjort trots allt. Vart nere på -20% för portföljen och vänt, ligger nu på +4% sammanlagt i alla fall.
2015-01-20, 13:57
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildsome
Ja, jag har fått lära mig det den hårda vägen. Är dock väldigt fräsch på aktier, tre månader, så jag är glad att jag inte gjort mer fel än jag gjort trots allt. Vart nere på -20% för portföljen och vänt, ligger nu på +4% sammanlagt i alla fall.
Har du bara aktier eller fonder också? Tips är att blanda. Jag har också sysslat med aktier/fonder i ca 3 månader och ligger +14%.
2015-01-20, 18:43
Medlem
Köpte in mig med en liten post på 30,4. Jag tycker förvisso att börsvärdet på ~1,8 mdkr fortfarande är högt eftersom jag inte vågar tro på den miljardomsättning som det pratas om. Men jag räknar med att aktien rekylerar tillbaka mot 35-40 området inom några månader. Ingenting fundamentalt har förändrats sedan nedförsbacken inleddes i december. Dessutom är Zwipe-grejen otroligt intressant.
2015-01-23, 19:42
Medlem
zorb89s avatar
Seriöst jag hade rätt!!! Ni kallade mig paranoid...

BBB säljer ut 600k aktier igen! Och 10min innan stängning kommer detta:

http://finwire.se/component/news/FWM00043F5/ytterligare-tva-personer-misstankta-for-insiderbrott-i-fingerprint-cards-atal-mot-carlstrom-forst-i- april

Ytterligare två personer misstänkta för insiderbrott i Fingerprint Cards, åtal mot Carlström först i april
Skickad: 2015-01-23 17:20:58
Utredningen mot Fingerprint Cards tidigare vd Johan Carlström är nu klar och enligt åklagare Pontus Hamilton väntas ett åtal tidigast i april. Samtidigt växer insiderhärvan och ytterligare två personer misstänkts. Det skriver SvD Näringsliv på fredagseftermiddagen.

- Jag har tidigare sagt februari, men det är mer realistiskt att det blir i april. Det är inte planerat några ytterligare åtgärder, säger Pontus Hamilton.

För Johan Carlströms del handlar misstankarna om grovt insiderbrott med sjusiffriga belopp inblandade. Affärerna ska röra både derivat och aktier.

Totalt är det nu fyra personer som är misstänkta, två personer har alltså tillkommit i utredningen. De två som tillkommit är närstående med varandra och en av dem ska ha en koppling till bolaget.

Enligt Hamilton ska personerna inte ha agerat tillsammans med de två andra misstänkta, Carlström och en tidigare styrelseledamot. De sägs i stället ha agerat på egen hand och utan vetskap om varandras affärer.
http://www.svd.se/naringsliv/nyheter/sverige/insiderharvan-i-fingerprint-svaller_4277105.svd
Stefan Linnér
stefan.linner@finwire.se, 0701-15 39 64
Nyhetsbyrån Finwire

Det här är en upprepning ifrån förra gången, exakt lika stort antal aktier sålda igen.

Kom till http://fingerprints.club/viewforum.php?f=3 för nu blir det allvarligt, FI ligger bakom det här!

Håll er uppdaterade och gör inget förhastat för något säger mig att någon vill sabba för bolaget för att kunna köpa upp det.

------------------
Citat:
Ursprungligen postat av zorb89
Verkligen typiskt att man inte sålde av 30% som vanligt för att sänka gavet, nu 44kr sedan vi fått svar på hur stora de lär bli med Huawei som framtida kund och apple bekräftar marknadens nya inriktning

Låt aktie helvetet förbli handelstoppad nån vecka, nu får det faktiskt vara nog.

BBB har sålt ut det här sedan 2014-08-01 till IGÅR men idag sålde de inte en enda aktie.
BBB Joh. Berenberg, Gossler & Co. KG 744 599162 -598418

BBB har endast mäklat fingerprint cards aktier under den här perioden och sålt mellan 42-54kr.

Dagens artiklar om insiderbrotten hände alltså för 2år! sedan och killen är sedan länge sparkad och driver egen verksamhet, vad det ska ha med bolaget att göra är då jävligt lustigt.

Hoppas verkligen BBB kan ha något med det hela att göra för deras handel är verkligen märklig.

*Insiderhärvor
*Falska PM med bud
*Kurskörningar med blankning etc
*Glomgold/Vidvinkel

Vad är det här för skit *suck*

Patience
Olyckligt att du hann köpa precis innan det här då det hade varit trevligare att tanka vid öppning antagligen..

Men nu hinner du läsa på vilket jag hoppas du gör.

PMa om du undrar över något.
2015-01-23, 20:37
Medlem
Nu kommer den störtdyka eller?
2015-01-23, 20:48
Medlem
Run3s avatar
Har inte kikat på Fingerprint på länge. Har de omsatt 1 miljard än?
2015-01-23, 21:00
Medlem
papanoirs avatar
Synd att det inte finns någon afterhours graf att kolla på.
2015-01-23, 21:09
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av papanoir
Synd att det inte finns någon afterhours graf att kolla på.
Vad är en 'afterhours graf'?
2015-01-23, 21:13
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XxDrag0N-Sl4y3RxX
Nu kommer den störtdyka eller?
Blir ett samtal till EBM på Måndag för en hel del personer antagligen. Sålde Africa oil idag så för mig får den gärna göra en dipp så lägger jag in lite mer.

Nu vet jag att ett fientligt bud eller blankningsattack som heter duga försiggår. Hoppas faktiskt att det blir uppköpt, orkar inte följa bolaget mer då det inte går rätt till så kan lika gärna ta ut en mindre vinst runt 60-80kr bara för att slippa skiten.

Men nu vet ni vad som händer.

*Whiskey*
2015-01-23, 21:18
Medlem
trustmeiamadoctors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorb89
Blir ett samtal till EBM på Måndag för en hel del personer antagligen. Sålde Africa oil idag så för mig får den gärna göra en dipp så lägger jag in lite mer.

Nu vet jag att ett fientligt bud eller blankningsattack som heter duga försiggår. Hoppas faktiskt att det blir uppköpt, orkar inte följa bolaget mer då det inte går rätt till så kan lika gärna ta ut en mindre vinst runt 60-80kr bara för att slippa skiten.

Men nu vet ni vad som händer.

*Whiskey*

Håller med. Ångrar som fan att jag ens gick in i detta bolag, köpte in mig typ dagen före Johan C blev anhållen.... Snittat ned mig till ett GAV på 41 sen dess, men tänker inte lägga in en krona till i bolaget.

Oavsett, detta SKA inte påverka kursen egentligen såvida inte Lantto är en av de som nu är inblandade. Men vad bryr sig marknaden om det? Hur några individer har/inte har agerat påverkar ju egentligen inte företaget som sådant.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in