2015-06-15, 15:19
Medlem
Grandesporross avatar
där gick stoplossen! Du har rätt.. köp vid callen efter nedgång, sälj vid uppgången. enkelt. Slipper man hålla ett öga på det under dagen också.
2015-06-15, 15:29
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Köpte in mig igen vid 11,50. Hoppas den repar sig till slutcallen.
2015-06-15, 15:33
Medlem
jävla skit!

min inköpskostnad är 129.60. Att en sån skit nyhet som rolle dumpar FPC kunde påverka kursen så mycket känns jävligt alltså.

Jag vet inte vad jag ska göra. Jag känner mig ganska lugn och tanken att sälja mitt innehav känns inte särskild sexig än i alla fall.

Jag börjar fundera på att trada också så fort aktien har överstigit 135 SEK.

Läste idag att de som testade elife e8 telefonen tyckte avläsaren väldigt väl. Ren spontant känns ju som firman gör allt rätt, produkterna får bra recensioner men utomstående krafter fingrar FPC katten.
2015-06-15, 15:34
Medlem
Grandesporross avatar
om du läser innan så kommer CBK dumpa massor av aktier i slutcallen till billigt pris... den gick redan ner till 110 de kommer förmodligen pressa ner det ännu mer beroende på hur många de dumpar.

Konstigt att de tillåter bull x certs när det påverkar kursen med hävstång på vanliga aktien.
Senast redigerad av Grandesporros 2015-06-15 kl. 15:41.
2015-06-15, 15:40
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maconero
jävla skit!

min inköpskostnad är 129.60. Att en sån skit nyhet som rolle dumpar FPC kunde påverka kursen så mycket känns jävligt alltså.

Jag vet inte vad jag ska göra. Jag känner mig ganska lugn och tanken att sälja mitt innehav känns inte särskild sexig än i alla fall.

Jag börjar fundera på att trada också så fort aktien har överstigit 135 SEK.

Läste idag att de som testade elife e8 telefonen tyckte avläsaren väldigt väl. Ren spontant känns ju som firman gör allt rätt, produkterna får bra recensioner men utomstående krafter fingrar FPC katten.
Jag köpte in mig vid tre olika tillfällen- där jag som mest låg 150% i avkastning (fast insatsen inte var så stor). Senast köpte jag in mig 123 och låg då som mest 10k+. Jag sålde av halva innehavet idag (ca 20k) vid 11,75 och köpte in mig igen vid 11,50 (visste inte hur långt ner den skulle gå). Sälj av lite är mitt råd för att sedan köpa in dig igen (nu när den är relativt låg).
2015-06-15, 15:46
Medlem
Grandesporross avatar
Läs lite i tråden om vad CBK gör så förstår ni vad som händer, det som många utnyttjar nu och påverkar kursen.
Senast redigerad av Grandesporros 2015-06-15 kl. 15:48.
2015-06-15, 15:50
Medlem
trustmeiamadoctors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Jag köpte in mig vid tre olika tillfällen- där jag som mest låg 150% i avkastning (fast insatsen inte var så stor). Senast köpte jag in mig 123 och låg då som mest 10k+. Jag sålde av halva innehavet idag (ca 20k) vid 11,75 och köpte in mig igen vid 11,50 (visste inte hur långt ner den skulle gå). Sälj av lite är mitt råd för att sedan köpa in dig igen (nu när den är relativt låg).

Har själv ett GAV på runt 50.

Ett tips till er som tradar, sälj aldrig av hela innehavet utan ha en tradingdel och en del som ni behåller om ni tror på företaget långsiktligt. Rätt som det är dyker det upp någon stor order och då är det svårt att köpa in sig högre utan lätt att man sitter och väntar på att kursen ska dippa under någon nivå.

Själv tradade jag med allt för att göra en 10%-trade i Starbreeze när den låg på 9,6. Det var i backspegeln ingen bra idé att trada med allt...

Sen angående CBK, såvitt jag har förstått det så handlar de med underliggande säkerhet för certet. I fredags köptes cert för 60K, idag har inga omsatts. Om jag förstår hur det fungerar rätt så ska alltså inte CBK göra något alls idag såvida inte någon säljer sina cert.
2015-06-15, 15:56
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trustmeiamadoctor
Har själv ett GAV på runt 50.
GAV är det detsamma som inköpspris för en aktie på Avanza.
2015-06-15, 15:59
Medlem
Grandesporross avatar
Är det inte att de måste kompensera hävstången i aktier? om den dippar 5% t.ex dippar certen 15% säljer 10% av certens aktier

Om det säljs eller köps spelar väl ingen roll? certen finns ju alltid

EDIT jag vet inte, men det är så jag UPFATTAT det jag köper vid callen hur som helst!
Senast redigerad av Grandesporros 2015-06-15 kl. 16:03.
2015-06-15, 16:01
Medlem
trustmeiamadoctors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
GAV är det detsamma som inköpspris för en aktie på Avanza.

Ja, alltså, det var inte menat till dig. Vet inte riktigt varför jag skrev det om jag ska vara ärlig, tänkte nog lägga till att jag inte tänker sälja för att plocka hem vinsten eftersom jag ser en bra uppsida, men glömde bara lägga till det.

Citat:
Ursprungligen postat av Grandesporros
Är det inte att de måste kompensera hävstången i aktier? om den dippar 5% t.ex dippar certen 15%

Gäller inte det bara om någon köper eller säljer certen?

Som jag tolkar det så är det egentligen bara att de måste köpa in 3x så många aktier som cert när någon köper certet under dagen och vice versa.

Men kan mycket väl ha fel! Vi får väl se vid callen
2015-06-15, 16:13
Medlem
Grandesporross avatar
CBK köp 0 sålt 24 909 nettköp -24 909

massiv dumpning vid callen.

Har märkt att de alltid köper eller säljer lite under dagen beroende på upp och nedgång. Det mesta kommer vid callen
Senast redigerad av Grandesporros 2015-06-15 kl. 16:16.
2015-06-15, 16:47
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Vad är detta för jävla skojarbolag? Ska denna kursmanipulation fortgå i all evighet?? Knappt 400 kr+ från att ha gått från 10k+.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in