Citat:
Ursprungligen postat av
Kirk.Douglas
Jag köpte in mig vid tre olika tillfällen- där jag som mest låg 150% i avkastning (fast insatsen inte var så stor). Senast köpte jag in mig 123 och låg då som mest 10k+. Jag sålde av halva innehavet idag (ca 20k) vid 11,75 och köpte in mig igen vid 11,50 (visste inte hur långt ner den skulle gå). Sälj av lite är mitt råd för att sedan köpa in dig igen (nu när den är relativt låg).
Har själv ett GAV på runt 50.
Ett tips till er som tradar, sälj aldrig av hela innehavet utan ha en tradingdel och en del som ni behåller om ni tror på företaget långsiktligt. Rätt som det är dyker det upp någon stor order och då är det svårt att köpa in sig högre utan lätt att man sitter och väntar på att kursen ska dippa under någon nivå.
Själv tradade jag med allt för att göra en 10%-trade i Starbreeze när den låg på 9,6. Det var i backspegeln ingen bra idé att trada med allt...
Sen angående CBK, såvitt jag har förstått det så handlar de med underliggande säkerhet för certet. I fredags köptes cert för 60K, idag har inga omsatts. Om jag förstår hur det fungerar rätt så ska alltså inte CBK göra något alls idag såvida inte någon säljer sina cert.