2015-01-07, 09:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zorb89
Synaptics, huvudkonkurrenten fortsätter sälja av aktier:
http://www.wkrb13.com/markets/454241/insider-selling-synaptics-director-francis-f-lee-sells-20000-shares-of-stock-syna/
Nu gäller iförsig denna tråden FING, men vad tror ni är orsaken till detta?
2015-01-07, 09:19
Medlem
DJInvalidos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helliano

http://www.thestreet.com/story/12998359/1/synaptics-tumbles-after-analyst-says-key-contract-likely-lost.html
2015-01-07, 20:11
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Viktigt att hålla koll på konkurrenterna.

O-Film hade redan samarbete med Synaptics men nu kom det att de valt FPCs portfölj med touchsensorer.

O-film har samarbete med Huawei, oppo, ZTE, Xiaomi, lenova och snackades även lite om eventuellt samsung men inget bekräftat.

Sen varför de säljer kan jag inte helt svara på men det är anmärkningsvärt då de inte borde sålt ifall de vetat vad som ska komma.
2015-01-08, 08:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DJInvalido
http://www.thestreet.com/story/12998359/1/synaptics-tumbles-after-analyst-says-key-contract-likely-lost.html

Citat:
Additionally, Synaptics is having problems with the development of its fingerprint algorithm and is looking to license software from other providers in order to solve the difficulties, Vinh stated. Increased competition in touch controllers and the difficulties with fingerprint algorithms could cause Synaptics' profit margins to drop, warned Vinh.
Intressant, detta kan ju faktiskt innebära att de sneglar på PBs alogritmer.
Finns det isåfall inte en överhängande risk att FING tappar om nu SYNA bestämmer sig att gå på PBs alogritm?

Även om jag personligen anser att FINGs sensorer är både billigare och bättre än SYNAs motsvarighet så känns just detta lite svajjigt, då det rimligtvis kan innebära att kvaliteen ökar på SYNAs produkter, även om deras marginal kommer minska markant.
Senast redigerad av Helliano 2015-01-08 kl. 08:58.
2015-01-08, 09:17
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Intressant, detta kan ju faktiskt innebära att de sneglar på PBs alogritmer.
Finns det isåfall inte en överhängande risk att FING tappar om nu SYNA bestämmer sig att gå på PBs alogritm?

Även om jag personligen anser att FINGs sensorer är både billigare och bättre än SYNAs motsvarighet så känns just detta lite svajjigt, då det rimligtvis kan innebära att kvaliteen ökar på SYNAs produkter, även om deras marginal kommer minska markant.
PB har redan fått Synaptics sen ett par veckor

FING har dock patent så svårt att gå runt internationellt, därför valde Ofilm fpc
2015-01-12, 10:10
Medlem
Anledning till senaste tidens nedgångar? Nu är man -25%, ingen höjdare.
2015-01-12, 16:57
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XxDrag0N-Sl4y3RxX
Anledning till senaste tidens nedgångar? Nu är man -25%, ingen höjdare.
-Brist på PM?
-Låg omsättning
-BBB/WWTT säljer ut resterande innehav?
-Tråkig TA

-1,5mån till MVC/Rapport
-BBB slutsålt snart antagligen
-Kursen har känt på 31,5kr nu vilket är ett stöd(som förhoppningsvis håller)

Risk i närtid: Mer skit om JC ifall de åtalar han vilket det lär bli, hoppas han får D&ck.
2015-01-12, 18:11
Medlem
Svantevits avatar
Sålde av alla FING idag. Framtiden får utvisa om det var bra eller ej Köper in mig igen längre fram.

Trenden är iaf nedåtgående och jag tror att kommande nyheter kommer att dra ner ytterligare. Dels räknar jag med att försäljningsprognosen för 2014 (den redan kraftigt reviderade) inte uppfylldes, och dels tror jag att rättegången mot VDn kan inverka negativt.
2015-01-19, 12:50
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Fan vad blåsta alla fingfans måste känna sig?! De som visste att aktien skulle stå i 1000 kronor nu kanske har lärt sig sin första läxa om aktiehandel?
2015-01-19, 12:59
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omaskeradmask
Fan vad blåsta alla fingfans måste känna sig?! De som visste att aktien skulle stå i 1000 kronor nu kanske har lärt sig sin första läxa om aktiehandel?
Såna prognoser är alltid orealistiska. Mina innehav har minskat 25% men jag håller mig kvar. Aktiehandelns första läxa är de facto att ibland våga ta risker.
2015-01-19, 19:34
Medlem
lifeabroads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omaskeradmask

Inget är förlorat före man väljer att sälja.
Passar på att öka när det är rea, precis som buffert
2015-01-19, 23:45
Medlem
Svantevits avatar
Idag blev det ett köp när min "stop-loss"-order triggades. Får hoppas att nedgången är över för den här gången nu...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in