Citat:
Ursprungligen postat av
kurt-sune
Det brukar inte löna sig att köpa sjunkbomberna.
Köp nåt annat bolag som trendar uppåt istället och som är mer stabilit.
Är du teknikintresserad, köp då gärna en bredare aktie som exempelvis Google (Alphabet). Mycket säkrare än FPC på längre sikt...
Känner mig dum nu, men rätta mig om jag har fel (vilket jag säkert har).
Men, är det inte så att börsen alltid tenderar stiga om man tittar på det hela utifrån ett långsiktigt perspektiv? T.ex. är ju Fingerprint inte ett bananbolag som kommer begäras i konkurs imorgon, så när aktien rasar så är det kanske då man ska investera? Den kommer ju med stor sannolikhet ändå upp i värde igen.
Försöker återigen inte vara en smartast, men utbilda mig om jag har fel
- Ja, hatar att ställa frågor som inte har något med trådens ämne att göra, men har verkligen ingen lust att ställa den någon annanstans. Men, är det inte klokt att resonera på ett sådant sätt när det kommer till särskilt oljeaktier? Om man exempelvis tittar på African Petroleum Corporation (ja eller vilket annat oljebolag som helst så länge det inte går åt helvete för de), så kan man ju med viss sannolikhet säga att så fort oljepriset stiger så kan man tjäna en slant på dessa aktier? Självklart spelar ju andra förhållanden roll som t.ex. läget i de geografiska områden bolagen är verksamma i, men som sagt syftar jag främst på det långsiktiga perspektivet!