2017-03-06, 20:18
Medlem
adressandrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av börsvalp
Varför just FPC? Skuldfritt och relativt fin kassa.

Hur tror du Idex och Next som aldrig gått med vinst ska överleva?

Så länge som JC är med och röstar in folk i styrelsen med sina A-aktier kommer det här bolaget ha förtroendeproblem.

Om aktieägare har problem med bolaget, hur tror du kunder till bolaget känner? Huawei vill inte göra reklam att de använder FPC:s produkter. FPC:s varumärke stinker. Och så länge det stinker kommer kassan minska & skulderna öka.
2017-03-06, 20:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av adressandring
Så länge som JC är med och röstar in folk i styrelsen med sina A-aktier kommer det här bolaget ha förtroendeproblem.

Om aktieägare har problem med bolaget, hur tror du kunder till bolaget känner? Huawei vill inte göra reklam att de använder FPC:s produkter. FPC:s varumärke stinker. Och så länge det stinker kommer kassan minska & skulderna öka.

Hur kunde Fingerprint vinna Huawei som kund från första början då? Att JC har varit "skum" har varit känt sen man fick Huawei som kund.

Hur höga skulder påstår du att Fingerprint har nu?

Tror du att folk slutar köpa Samsungprodukter pga mutskandalen som styrelsemedlemmar har varit inblandade i?

Återigen, om FPC inte överlever hur tror du att bolag som Next Biometrics och Idex skall klara sig om har fått leva på nyemissioner?
2017-03-06, 20:32
Medlem
adressandrings avatar
Citat:
Hur höga skulder påstår du att Fingerprint har nu?

Jag litar på dig: att de inte har några skulder. Men jag tror det här kommer att förändras inom några månader när kunder börja röra sig ifrån bolaget.
2017-03-06, 20:35
Avslutad
Citat:
Jag litar på dig: att de inte har några skulder. Men jag tror det här kommer att förändras inom några månader när kunder börja röra sig ifrån bolaget.
Konkurrenterna som har fått köprekommendationer, Idex och Next Biometrics. Hur skall dessa klara sig som aldrig har gjort några vinster?

Varför säger du inte något angående konkurrenternas situation?
Hur kommer Synaptics att stå sig i konkurrensen?

Om Huawei och andra kunder går bort från FPC, hur kommer det sig att de tog in FPC i nya lurar nu?
2017-03-06, 21:34
Medlem
adressandrings avatar
Citat:
Konkurrenterna som har fått köprekommendationer, Idex och Next Biometrics. Hur skall dessa klara sig som aldrig har gjort några vinster?

Varför säger du inte något angående konkurrenternas situation?
Hur kommer Synaptics att stå sig i konkurrensen?

Om Huawei och andra kunder går bort från FPC, hur kommer det sig att de tog in FPC i nya lurar nu?

Jag vet inte någonting om Synaptics, så jag kan inte uttala mig.

Men man behöver inte göra en konkurrensanalys för att se att finns interna problem i Fingerprint. Externa hot och möjligheter, absolut. Men anledningen att jag tror att FPC tankar är för att de har interna problem, och interna svagheter.
2017-03-07, 20:03
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Blå dag!
2017-03-08, 04:58
Medlem
Citat:

Märkligt att Huawei var med på scenen på nåt event för ett tag sen.
Men du verkar ha stenkoll på bolaget, fortsätt att uppdatera oss om ditt dravel....
2017-03-08, 19:28
Medlem
adressandrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ederkoppmannen
Märkligt att Huawei var med på scenen på nåt event för ett tag sen.
Men du verkar ha stenkoll på bolaget, fortsätt att uppdatera oss om ditt dravel....

Tja... Jag har ju sagt att aktien skall ner de senaste sex månaderna. Och aktien har fallit 50% de senaste sex månaderna. Så mitt track record är inte så dåligt
2017-03-08, 22:42
Medlem
Citat:
Tja... Jag har ju sagt att aktien skall ner de senaste sex månaderna. Och aktien har fallit 50% de senaste sex månaderna. Så mitt track record är inte så dåligt

Det vet jag inget om, är sällan inne å läser. Däremot har du fel om varumärke och Huawei.
Men grattis till korrekt gissning och ha en fortsatt trevlig kväll
2017-03-08, 23:12
Medlem
Bananas avatar
Citat:

Det kanske du har sagt, men inte i den här tråden iallafall. Vad var din motivering, annat än att den "ska" ned?
2017-03-09, 02:16
Medlem
JoeL431s avatar
Man har varit utanför ett tag, hur ser det ut i långa loppet? Vad är mest värt att läsa om bolaget senaste månaderna.
2017-03-09, 13:48
Medlem
Oldberrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeL431
Man har varit utanför ett tag, hur ser det ut i långa loppet? Vad är mest värt att läsa om bolaget senaste månaderna.
Du kan läsa hur mycket som helst, men egentligen räcker det att kolla på kursutvecklingen

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in