2017-03-03, 11:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av adressandring
Yes! Under 50-lappen! Då är det bara 20 - 30 kr kvar innan det här bolaget börjar bli intressant att investera i.
då blir direktavkastningen drygt 10%. direktavkastning på 4-5% är för lågt för att ta en större risk med fingerprint, vilket det känns som. Känns som ett osäkert och volatilt företag.
2017-03-03, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goderian2
då blir direktavkastningen drygt 10%. direktavkastning på 4-5% är för lågt för att ta en större risk med fingerprint, vilket det känns som. Känns som ett osäkert och volatilt företag.

Volatilt? Säker?
2017-03-05, 10:31
Medlem
Loels avatar
Hoppas den går ner ännu mer så jag kan tanka, funderar ärligt på att låna pengar och kötta in
2017-03-05, 11:24
Avslutad
Enligt en artikel i dagens industri har Johan Carlström sagt i en Facebook-grupp att blankarna tror på fortsatt höga lagernivåer av smarta telefoner i Kina.
http://www.di.se/nyheter/johan-carlstrom-kommenterar-fingerprints-kursnedgang/

Värt att notera är att även konkurrenten Synaptics tycks få sin aktiekurs pressad.
http://www.marketwatch.com/investing/stock/syna
2017-03-05, 13:35
Medlem
utan.att.stannas avatar
Har själv tjänat en hel del pengar på fpc, var aktiv dagligen fb grupp och köpte och sålde ofta. Det jag inte förstår är att samma personer är kvar i gruppen och "sitter still i båten" och fortfarande snackar om "passa på under rean"....
Sorgligt.
2017-03-05, 17:02
Medlem
Det är väl det som kännetecknar en sekt?
2017-03-05, 21:00
Medlem
sundavarderingars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loel
Hoppas den går ner ännu mer så jag kan tanka, funderar ärligt på att låna pengar och kötta in

Även om ditt inlägg inte direkt antyder det så hoppas jag att du har en i övrigt väldiversifierad portfölj och inte lagt allt i samma bolag..
2017-03-05, 21:28
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loel
Om man lånar för att köpa aktier, så bör man inte köpa mer av de aktier man redan har.
2017-03-06, 17:04
Medlem
LexComs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
Har själv tjänat en hel del pengar på fpc, var aktiv dagligen fb grupp och köpte och sålde ofta. Det jag inte förstår är att samma personer är kvar i gruppen och "sitter still i båten" och fortfarande snackar om "passa på under rean"....
Sorgligt.

Tror man på bolaget i enlighet med vad bolaget själva påstår om framtiden så kan väl ingen påstå annat än att aktien framstår som mycket prisvärd just nu. Problemet är ju just det att ingen verkar tro på bolaget och det syns mycket tydligt i värderingen. Q2 rapporten i juli och eventuella justeringar av årsprognosen kommer att visa vägen.
2017-03-06, 17:07
Avslutad
Hela biometrisektorn tycks ju falla. Kolla Synaptics, Next Biometrics och Idex. 2018-2019 ser vi nog de första som slås ut.
2017-03-06, 17:09
Medlem
adressandrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av börsvalp
Hela biometrisektorn tycks ju falla. Kolla Synaptics, Next Biometrics och Idex. 2018-2019 ser vi nog de första som slås ut.

Du tror inte FPC blir först ut för stupet då?
2017-03-06, 17:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av adressandring
Du tror inte FPC blir först ut för stupet då?
Varför just FPC? Skuldfritt och relativt fin kassa.

Hur tror du Idex och Next som aldrig gått med vinst ska överleva?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in