2016-06-05, 23:24
Medlem
Vad tror vi om fingerprint på tisdag, uppstuds eller en fortsatt dipp?
2016-06-05, 23:36
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novastorm1981
Vad tror vi om fingerprint på tisdag, uppstuds eller en fortsatt dipp?

jag tror på dip
runt 85:- innan det vänder
2016-06-05, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stevegalloway
Låter väldigt intressant. Får börja med mindre summa pengar!
Hittar inte rutan för MSI och är grafen live? Är det per dag du kollar eller, ser att man kan välja olika där.

Ja sönderlekt om något är den! Tack för svar

Titta efter Relative Strength Index (RSI) men det hittar du säkert. Var bara ett exempel. Du kan ju checka kurvor på Avanza eller Nordnet också, live...
2016-06-06, 02:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Builder123
Brukar följa RSI kurvan (Relativ Strength Index)

RSI på Netfonds (teknisk analys av Fingerprint Cards)

http://www.netfonds.no/quotes/analysis.php?paper=FING-B.ST

Där är det bara att kryssa in rutan för MSI.

Mitt råd är att checka vågdalen och köpa när översåld, vid 32-35, avvakta tålmodigt uppgång som brukar inträffa senare, men kan ta ett par veckor, någon månad. Sälj av allt när swingen närmar sig 68 (överköpt).

Missar du så får du avvakta till nästa swing.

Hur mycket jag satsar vill jag inte gå in på men det varierar, beroende på hur blankningen ligger till, nyheter om Fing, rapporter mm. Just nu är jag något försiktig i och med VD byte, konspirationsteorier, massblankning, omotiverade avhopp från chefpositioner etc etc.

Just nu är det köpläge, kan dock trilla ner ytterligare pga av blankningen. Den kanske utökas ytterligare på tisdag och då gäller det att vara på sin vakt.

Lycka till med din swing trading. Allt är ju naturligtvis risky men med Fing tycker jag det är lätta pengar, och det får vi tacka blankarna och alla andra traders för.

Aktien är söndertradad och sönderblankad så det gäller att tugga i sig!

Skall naturligtvis tillägga att det är många som tradar i Fing så allt rör sig väldigt fort ibland. Vinsthemtagningar är stora vid uppgångar och alla väntar in köpläge vid dipp...

Denna Månad tex hade varit jävligt seg om man följer den rakt av eller för 11 maj tex drar den över långt dtta rsi och mot slutet av månaden när den kommer mot 30 igen hade varit köp på ca 115 det hade blivit en lång swing.

hehe tänker jag rätt då
2016-06-06, 05:53
Medlem
Citat:
Denna Månad tex hade varit jävligt seg om man följer den rakt av eller för 11 maj tex drar den över långt dtta rsi och mot slutet av månaden när den kommer mot 30 igen hade varit köp på ca 115 det hade blivit en lång swing.
hehe tänker jag rätt då

Maj månad var väl ett RSI på ca 68 det högsta innan det vände ner igen, kursen då runt 116-117?
Du borde dock inte ha haft något att sälja av eftersom det var två toppar under april där du sålde av allt. Sålde av på ca 100, som köptes in på ca 70-75 kr, runt den 8 febr.

Du måste förstå att det kan gå månader mellan riktiga toppar och dalar. Under dessa månader säljer man av en viss del med vinst när tillfälle ges.

Just nu visar RSI ett riktigt köptillfälle, men som sagt, kan gå ner mer, kanske till 85kr innan det vänder.
Aktien har troligtvis utsatts för ökad blankning i två dagar i rad nu och eventuell ytterligare blankning på tisdag, i alla fall är förtroendet för aktien i botten just nu.
2016-06-06, 06:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Builder123
Maj månad var väl ett RSI på ca 68 det högsta innan det vände ner igen, kursen då runt 116-117?
Du borde dock inte ha haft något att sälja av eftersom det var två toppar under april där du sålde av allt. Sålde av på ca 100, som köptes in på ca 70-75 kr, runt den 8 febr.

Du måste förstå att det kan gå månader mellan riktiga toppar och dalar. Under dessa månader säljer man av en viss del med vinst när tillfälle ges.

Just nu visar RSI ett riktigt köptillfälle, men som sagt, kan gå ner mer, kanske till 85kr innan det vänder.
Aktien har troligtvis utsatts för ökad blankning i två dagar i rad nu och eventuell ytterligare blankning på tisdag, i alla fall är förtroendet för aktien i botten just nu.

Men jävligt inspirerande att handla på om man nu ska börja lite på detta sätt. Ja jag såg det väldigt lågt Rsi med dina värden får se vart kursen tar oss. Tack för all info
2016-06-06, 21:41
Medlem
Citat:
Men jävligt inspirerande att handla på om man nu ska börja lite på detta sätt. Ja jag såg det väldigt lågt Rsi med dina värden får se vart kursen tar oss. Tack för all info

Post by Verite
FPC Negative Triggers - Översikt
FPC Kursen Idag- Triggers
http://fingerprints.club/viewtopic.php?f=5&t=107

74,000 views
2016-06-07, 08:37
Medlem
De senaste 4-5 sidorna har endast handlat om FING Bs aktiekurs, vilket är förståeligt. Däremot trots alla blankare, ledaromsättningar, rykten, brexit och konjuktursvängningar så är det in slutändan produkten som gör ett företag. Fingerprint, i en sida-vid-sida jämförelse med konkurrenter, har en överlägsen produkt. Vad tror ni Samsung, HTC, Motorola, Apple, LG, Huawei etc etc sätter sig ned och granskar när de ska välja leverantör?
2016-06-07, 09:51
Medlem
Fenjal888s avatar
Verkar vara ett motstånd runt 95 SEK i kursen. Jag tror den kommer gå upp nu igen så köpte in mig nu på 95,40.
2016-06-07, 20:50
Medlem
FINGERPRINT CARDS
ÅTERKÖPTE FÖRSTA AKTIER I FREDAGS (Direkt)
2016-06-07 18:04
STOCKHOLM (Direkt) Fingerprint Cards genomförde i fredags den första transaktionen inom ramen för bolagets återköpsprogram. Under fredagen köptes 205.000 aktier till en genomsnittlig aktiekurs om 95:867 kronor.

Är det någon som vet hur många dom tänker att köpa i sitt återköpsprogram?
2016-06-07, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Verkar vara ett motstånd runt 95 SEK i kursen. Jag tror den kommer gå upp nu igen så köpte in mig nu på 95,40.

Helt rätt! Om nån vecka över 100 tippar jag.
Senast redigerad av Builder123 2016-06-07 kl. 23:54.
2016-06-08, 05:33
Medlem
BlondinBalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oldisch
FINGERPRINT CARDS
ÅTERKÖPTE FÖRSTA AKTIER I FREDAGS (Direkt)
2016-06-07 18:04
STOCKHOLM (Direkt) Fingerprint Cards genomförde i fredags den första transaktionen inom ramen för bolagets återköpsprogram. Under fredagen köptes 205.000 aktier till en genomsnittlig aktiekurs om 95:867 kronor.

Är det någon som vet hur många dom tänker att köpa i sitt återköpsprogram?

Dryga 32 miljoner aktier får som mest köpas
http://www.fingerprints.com/corporate/finansiell-info/aktien/aktieaterkop/

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in