2014-02-21, 21:44
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbarn
Vad har du för tankar om avkastning och placeringshorisont?

Själv känner jag att FPC var en grym investering men på dessa nivåer är det bara att inse att man har missat tåget. Även om aktien går fetbra så pratar vi om max 100% avkastning, men det finns väl många bättre alternativ att investera i om man söker en avkastning om 100% på 1-6 månader?

Jag menar inte att klanka ner på din investering, jag är bara nyfiken. Men FPC känns som Josab, två tåg man missat om man inte hoppade på kring 5kr (Josab) och 10kr (FPC).

Mvh BB
Uppsida har ingen gräns om fingersensorer slår igenom, det är därför bra att Apple och samsung visar vägen då fpc har den bästa sensorn i nuläget men vi har inte lika stark kassa som syna och det krävas mycket för att ta de stooora ordrarna Som samsung i framtiden och även på andra ställen som kreditkort etc. Får de till något som scannar säkert har vi en global ändring med skrotande av lösenord som man glömmer bort..

Jag har innan lyssnat på en källa angående kursen men är nu mer insatt att skapa en egen syn och jag ser i nuläget ingen snabb och kraftig uppgång först hösten.
Våra investeringar ska ligga ett par år(2-4år) fast sen har man ju alltid en tradingandel man säljer efter snabba uppgångar.

Jag litar på VDn och då kan vi räkna bort samsung just nu men vi har LGs kommande flaggskepp G3, det är vad jag känner mig veta just nu kommande 3månaderna.

Går man in ska man ligga lång! Josab kommer få order på 100anläggningar minst men lite rädd att vi har.en dipp nu vid stämman men inget jag vågar gå ur pga.

Ingen kan säga vad som händer med kursen, under 55kr trodde jag var omöjligt igen.. Håller helt klart med om att det är 2tåg som haft sina enorma uppgångar på snabb tid. Men jag tror fortfarande på de.

Mvh
2014-02-22, 09:55
Medlem
Betongbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorb89
Uppsida har ingen gräns om fingersensorer slår igenom, det är därför bra att Apple och samsung visar vägen då fpc har den bästa sensorn i nuläget men vi har inte lika stark kassa som syna och det krävas mycket för att ta de stooora ordrarna Som samsung i framtiden och även på andra ställen som kreditkort etc. Får de till något som scannar säkert har vi en global ändring med skrotande av lösenord som man glömmer bort..

Jag har innan lyssnat på en källa angående kursen men är nu mer insatt att skapa en egen syn och jag ser i nuläget ingen snabb och kraftig uppgång först hösten.
Våra investeringar ska ligga ett par år(2-4år) fast sen har man ju alltid en tradingandel man säljer efter snabba uppgångar.

Jag litar på VDn och då kan vi räkna bort samsung just nu men vi har LGs kommande flaggskepp G3, det är vad jag känner mig veta just nu kommande 3månaderna.

Går man in ska man ligga lång! Josab kommer få order på 100anläggningar minst men lite rädd att vi har.en dipp nu vid stämman men inget jag vågar gå ur pga.

Ingen kan säga vad som händer med kursen, under 55kr trodde jag var omöjligt igen.. Håller helt klart med om att det är 2tåg som haft sina enorma uppgångar på snabb tid. Men jag tror fortfarande på de.

Mvh

OK, tack för ett utförligt svar!
Och lycka till med investeringen såklart

Mvh BB
2014-02-22, 13:30
Medlem
Pangon90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbarn
OK, tack för ett utförligt svar!
Och lycka till med investeringen såklart

Mvh BB

Här har du en färsk artikel/intervju med Johan, fpc vd. Hans självförtroende strålar!
Och angående ditt tidigare inlägg, fpc är ett bolag du ska ha lång tid.

https://www.gp.se/ekonomi/1.2287813-antligen-raknar-fingerprints-med-vinst

Niodubblad omsättning 2013, men fortsatt förlust. Hur vill du beskriva senaste året?

– Om vi hade velat göra vinst 2013 hade vi gjort det. Men vi måste bygga för en marknad som blir flera hundra gånger större. Vi har rekryterat ett 60-tal personer och kommer enligt plan att rekrytera 50–70 personer till under 2014. Gör man inte de investeringarna kommer vi inte vara den världsledande spelare som vi har målet att vara. Men vi ska gå med vinst 2014, åtminstone det tredje kvartalet och en rejäl vinst i fjärde.

Men behövs inte fler funktioner innan boomen kommer?

– Vi är med i FIDO (Fast identity online), en allians där Google, Paypal, MasterCard, Microsoft, Samsung, LG, Black Berry, alla de stora är med. Syftet är att avskaffa pinkoder och lösenord så fort som möjligt. Det ska bara bort. När spelare som Google och Microsoft enas om att arbeta i samma organisation då händer det grejer.

– Du kommer betala dina räkningar och köpa en kaffe på Seven Eleven med ditt finger. Det sker inte nästa vecka, men successivt. Och redan i dag, med Iphone5, köper kidsen sina låtar med fingret på Itunes. Det är ingen gimmick.

Den här är rolig!!

Fingerprints grundare Lennart Carlsson sade 2002 att ni var flera år före konkurrenterna. Har de andra kommit i kapp nu?

Vilka andra? Många bolag utvecklade teknologin i mitten av 90-talet, men lade ner eftersom den inte kommersialiserades. Kvar fanns vi, Authentec som köptes upp av Apple och Validity som köptes upp av Synaptics.

– Nu försöker nya ta sig upp, men vi vet hur lång tid det tar och är inte jättebekymrade över det. Dessutom är kunderna rätt stora och de vill inte ha en litet pluttföretag som leverantör.
Senast redigerad av Pangon90 2014-02-22 kl. 13:34.
2014-02-23, 12:02
Medlem
zorb89s avatar
Jag kryddar med detta Pangon

http://m.youtube.com/watch?v=KBVy5u7uLP8

Nu kan alla baissare försöka hitta på falskheter! Förvånar mig stort om vi stänger under 60 efter kommande vecka,

Framtiden är vår!
http://www.youtube.com/watch?v=f3nvEkd9XTc
2014-02-23, 12:25
Medlem
CashChiiiiing!

Imorgon går jag in tungt, det här har jag väntat på!

Vilken tur jag hade som inte köpte in mig över 62 när jag satt på köpknappen. Siktar på att köpa en villa med garage när jag säljer 2016-2017.

Önska mig lycka och tack för att ni delar med er, synd jag sålde Josab dagen innan den sköt iväg 20% vilket fick mig att inte köpa in igen. Fick ändå ca 150-155% avkastning på den fina aktien men nu tar vi en ordentlig vinst här grabbar
2014-03-03, 18:21
Medlem
Har ingen koreansk källa men enligt en artikel snackas det i koreanska medier om att Samsung insett misstaget att använda egen (? Validity ?) fingersensor i S5:an. Citerar från länken nedan och för er som inte vet så är Crucialtec underleverantör av FPC:s sensorer:

http://www.gforgames.com/gadgets/samsung-galaxy-s5-fingerprint-sensor-yield-40666/

"According to the Korean media, Samsung finds itself in the “embarrassing situation” of having unexpected yield problems with the fingerprint recognition sensor that it’s supposed to go into the Galaxy S5. That’s why, the report says, Samsung has begun looking for help from 3rd party suppliers and has entered negotiation with Crucialtec.

Crucialtec is the largest manufacturer of Optical Track Pad mobile input devices, and happens to also produce fingerprint recognition sensors.

If the two companies will end up signing a deal, Samsung might use both its in-house and Crucialtec developed fingerprint sensors in order to be able to launch the Samsung Galaxy S5, simultaneously, in 150 countries."

Man kan ju alltid hoppas.
2014-03-03, 19:27
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysse
Har ingen koreansk källa men enligt en artikel snackas det i koreanska medier om att Samsung insett misstaget att använda egen (? Validity ?) fingersensor i S5:an. Citerar från länken nedan och för er som inte vet så är Crucialtec underleverantör av FPC:s sensorer:

http://www.gforgames.com/gadgets/samsung-galaxy-s5-fingerprint-sensor-yield-40666/

"According to the Korean media, Samsung finds itself in the “embarrassing situation” of having unexpected yield problems with the fingerprint recognition sensor that it’s supposed to go into the Galaxy S5. That’s why, the report says, Samsung has begun looking for help from 3rd party suppliers and has entered negotiation with Crucialtec.

Crucialtec is the largest manufacturer of Optical Track Pad mobile input devices, and happens to also produce fingerprint recognition sensors.

If the two companies will end up signing a deal, Samsung might use both its in-house and Crucialtec developed fingerprint sensors in order to be able to launch the Samsung Galaxy S5, simultaneously, in 150 countries."

Man kan ju alltid hoppas.
Såg fint ut men tillsammans med VDns kommentar.
"Jag har inga kommentarer faktiskt. Vänta tills Samsung berättar det", säger vd Johan Carlström till Nyhetsbyrån Direkt.

Du kan inte säga om ni är med i några samtal?

"Jag kan inte kommentera det", säger Johan Carlström.
2014-03-04, 19:10
Medlem
zorb89s avatar
SAMSUNG FÅR INTE FRAM SENSORER TILL GALAXY - MEDIA (Direkt)

http://www.di.se/artiklar/2014/3/4/extremt-stort-intresse-for-nya-galaxy-s5/

Oj, ser faktiskt oväntat lovande ut. Samsung har problem och efterfrågan ser ut att bli enorm på S5an, vilket betyder att de MÅSTE få fram sensorer efter deras presentation på mässan.

Vi får nog vara med på den kakan också trots allt men vågar inte hoppa högt riktigt än.
2014-03-04, 19:40
Medlem
Hade egentligen tänkt att sälja av mina FPC men tror jag sitter kvar i båten tills detta mynnat ut. Konstigt att kurspåverkan inte blivit större då pappret tidigare varit väldigt ryktesdrivet och det verkar som substantiella uppgifter den här gången.
Kanske har alla tveksamma PM och härvor som involverat FPC fått marknaden att inta en mer passiv attityd innan en riktig order finns på bordet.
Senast redigerad av Mysse 2014-03-04 kl. 19:43.
2014-03-04, 20:23
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysse
Hade egentligen tänkt att sälja av mina FPC men tror jag sitter kvar i båten tills detta mynnat ut. Konstigt att kurspåverkan inte blivit större då pappret tidigare varit väldigt ryktesdrivet och det verkar som substantiella uppgifter den här gången.
Kanske har alla tveksamma PM och härvor som involverat FPC fått marknaden att inta en mer passiv attityd innan en riktig order finns på bordet.
Håll kvar till julen åtminstone. Kommer synas vinst på q3, samsung är en megabonus om det här stämmer vilket ser väldigt lovande ut helt plötsligt.
2014-03-04, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pangon90
När spelare som Google och Microsoft enas om att arbeta i samma organisation då händer det grejer.
.

Visst kan det hända grejjer, precis som i alla andra organisationer de samarbetar i. Och jag skulle gissa på att det rör sig om många i Google och Microsofts fall då det delar en del affärsområden.
2014-03-05, 15:46
Medlem
Raketforskning och utomjordiska stenar är enklare att förstå sig på än Fingerprint akiten. Kanske kan Fingerprint bli en brant bergochdalbana på grönan nästa år?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in