2016-04-15, 20:14
Medlem
Har försökt med dagstrading en månad nu men med facit i hand så skulle jag struntat i det.
Inget kul att vakna och kursen är 20 kr högre än när du sålde med 10 kr vinst kvällen före.
Nu behåller jag och struntar i småvinsterna framöver.
2016-04-15, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zorb89
(FB) Fingerprint Cards - FING B
(FB) Fingerprint Cards - FING B

Är ni redo nu träskallar?

~440 var köp..

Nu är det säljet som närmar sig inom kommande 2 veckor, hoppas få kränga så nära 600 som möjligt.

Wikipedia- Definition of an FPC Sect Member

Never have so few risked so much and struggled so long to see that such a small Swedish company has come to succeed so well!!

Definition of a True Blue FING Sect member: Kolla på:

https://www.avanza.se/placera/forum/forum.8.html#4564748
2016-04-15, 22:57
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WeaponX
Har försökt med dagstrading en månad nu men med facit i hand så skulle jag struntat i det.
Inget kul att vakna och kursen är 20 kr högre än när du sålde med 10 kr vinst kvällen före.
kör längre swings istället, när du ser översålt läge och vet att nyheter är på ingående. Som vid 440 ca och rapport på ingående samtidigt bolaget sagt sig räkna med minst en kommande bevakning.

Intradag är svårt om man inte är enormt grym.

Ha t
2016-04-16, 01:25
Medlem
Brutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NickeNickname
Rätta mig, men vad fan menar du ?
Sorry men finns här alltid en tydlig koll på att vissa får säga vad fan som helst "speci"mods visa vad du menar !

Jag vet inte vad du vill bli rättad för.
Vad är det du inte förstod?
Det var väl ganska klart vad Zorb hänvisade till, CAR:s säljrek som de gick ut med.
Såna brukar resultera i kursdipp, om än tillfällig.

//Brute
2016-04-16, 13:07
Medlem
Bbobis avatar
Citat:

Så länge du gjort en vinst spelar det väl ingen roll. Konstig inställning.
2016-04-16, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bbobi
Så länge du gjort en vinst spelar det väl ingen roll. Konstig inställning.
Han menar att det tär på hans psyke att han har bristande tålamod att göra en större vinst i daytrading. Varför sälja för en vinst på 10 kr när han med lite tålamod kan vänta ut en vins på 20 kr om han har tur? Det är sådant som tär på hans psyke vilket innebär att han inte bör hålla på med daytrading. Inte hans grej. Bättre att ligga lång istället.
2016-04-17, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spark7
Han menar att det tär på hans psyke att han har bristande tålamod att göra en större vinst i daytrading. Varför sälja för en vinst på 10 kr när han med lite tålamod kan vänta ut en vins på 20 kr om han har tur? Det är sådant som tär på hans psyke vilket innebär att han inte bör hålla på med daytrading. Inte hans grej. Bättre att ligga lång istället.
Nja det tär inte på psyket men det ser ut som om att Fingerprint har en stor uppsida just nu så det är meningslöst att försöka gå i/ur för man missar de explosiva uppåtrycken på 5-10% som kommer vid positiva nyheter.
Skulle det komma en nyhet om att t.ex att Samsung tar in fingerprints sensorer så vill man nog inte stå utanför aktierna.
Det blir väl minst 30 kr plus på tre minuter om en sån nyhet skulle dimpa ner.
2016-04-17, 10:26
Medlem
Citat:
Nja det tär inte på psyket men det ser ut som om att Fingerprint har en stor uppsida just nu så det är meningslöst att försöka gå i/ur för man missar de explosiva uppåtrycken på 5-10% som kommer vid positiva nyheter.
Skulle det komma en nyhet om att t.ex att Samsung tar in fingerprints sensorer så vill man nog inte stå utanför aktierna.
Det blir väl minst 30 kr plus på tre minuter om en sån nyhet skulle dimpa ner.
Så är det, nyheternas inverkan tycks ha en väldigt stark koppling till okunskap om marknaden, eller åtminstone en för stark tro på att marknaden styrs av vilka mobiltelefoner man sett längst i svenska butiker. När stora kinesiska aktörer släpper telefoner så kan kursen många gånger lämnas opåverkade, men när någon artikel påminner om att FPC fortfarande inte har Samsung så dippar det.

Just Samsung tycks nästan ha något trolskt över sig - att bara skriva ut namnet i någon kontext ses som det mest bärande någonsin, åt ena eller andra hållet.
2016-04-17, 12:40
Medlem
Ny inom ämnet men vill börja med trading
Vad tror ni om att lägga in ex. 5000:- på Fpc på måndag när börsen öppnar och sälja när den stänger? Ber om ursäkt för nybörjarfråga men försöker lära mig
2016-04-17, 12:45
Medlem
Crashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boreltusk1
Vad tror ni om att lägga in ex. 5000:- på Fpc på måndag när börsen öppnar och sälja när den stänger? Ber om ursäkt för nybörjarfråga men försöker lära mig

Vild chansning som kan gå hur som helst
2016-04-17, 12:52
Medlem
Citat:
fpc måste nog vara en av dom sämsta aktierna att lära sig att trada med. Vem vet om blankarna kastar ut hundratusentals aktier på måndag för att trycka ned kursen. Känns som kursen går ned lika ofta som den går upp på goda nyheter.
2016-04-17, 19:05
Medlem
Harry_s avatar
Citat:

du får 9st

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in