2015-10-28, 12:30
Medlem
Omaskeradmasks avatar
"Det är svårt att fånga en fallande kniv!" ska bli spännande dethär!

Själv viktar jag mot stabila utdelningsaktier, lite tråkigt men inte så nervöst!

När tror ni Fingerprint Cards ger aktieutdelning första gången? Aktier ska ju värderas efter säker eller förväntad vinst/utdelning, rätt uppenbart att Fing har en bit kvar dit!

Men spännande som sagt och jättegrattis till er som lyckats bli rika på vägen efter att ha köpt och sålt vid rätt tidpunkter!
2015-10-28, 12:35
Medlem
Riktkurs på 600kr vi årets slut? Borde vara köpläge nu. Tima in när giriga Carnegie pressar skiten upp igen.
2015-10-28, 12:43
Medlem
kurt-sunes avatar
FPC kan inte gå ner? hehehehe Nu kanske ni förstår vad det är jag pratar om?!
2015-10-28, 12:44
Medlem
Folk bölar så sjukt jävla mkt. Va är det för några nybörjare som inte fattar att den här akiten skulle falla efter gårdagen? Aktien har en hög volatilitet och det är såhär det brukar se ut när man är med i FING =). Tror aktien lägger sig runt 350 idag. 500 i riktkurs når vi säkert innan året är slut om vi får en ev prognos för 2016 i Q3 rapporten. Lär er den viktigaste läxan i livet, TÅLAMOD!
2015-10-28, 12:47
Medlem
Sinnes, bluff o båg
2015-10-28, 12:49
Medlem
kurt-sunes avatar
Nu kan det vara det är bull-läge fram till rapporten därefter bear. Men många blev nog tagna på sängen och behövde bli påminda om hur högriskaktier kan röra sig.

När det går utför går det mycket fort.
2015-10-28, 12:53
Medlem
Kakuzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spark7
Folk bölar så sjukt jävla mkt. Va är det för några nybörjare som inte fattar att den här akiten skulle falla efter gårdagen? Aktien har en hög volatilitet och det är såhär det brukar se ut när man är med i FING =). Tror aktien lägger sig runt 350 idag. 500 i riktkurs når vi säkert innan året är slut om vi får en ev prognos för 2016 i Q3 rapporten. Lär er den viktigaste läxan i livet, TÅLAMOD!

Väl sagt!

Om ni trodde det skulle vara såhär lätt att bli rik, så trodde ni fel!

VÄLDIGT viktigt att tänka på är att det nästintill inte hänt någonting rent fundamentalt med verksamheten under detta ras, eller gårdagens rusning.

Grattis till er som väntade på dipp. Nu kom den. -40% på några timmar utan någon större nyhet har nog inte hänt på 200år på Stockholmbörsen. Dags och leva upp till era ord! Upprepar STARK köprek.
2015-10-28, 12:55
Moderator
HelgeBuks avatar
Som jag ser det är ett problem för fingerprint (bolaget då framförallt, inte aktiekursen direkt även om den säkert kommer påverkas av det i längden) att fingeravtrycksrevolutionen går så fruktansvärt snabbt. Jag kan inte komma på nånting annat som gått från "absoluta cutting edge-produkter" till nästan alla (mobiltelefoner snackar jag då om) på så kort tid. Innan 2016 är slut antar jag att alla nya mobiltelefoner, även de i billiga skiktet, kommer ha fingeravtrycksläsare.

Det här låter förstås bra, men det innebär att tillväxten kommer vara enorm först, och sen stanna av nästan totalt. Och avstannad tillväxt vet ni säkert vad det brukar innebära för aktiekurser, även om försäljning och vinst är på en bra nivå.
2015-10-28, 12:56
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biggestblow
Jaja, det är lätt att vara eftersmart. Självklart läser de flesta småsparare de olika analytikernas artiklar, som de lagt ned stor kunskap, tid och kraft på att författa. En vanlig småsparare har inte tid att sitta att göra omfattande beräkningar och analyser på 10-talet bolag (eller mer). Det är ju som att säga att man ALDRIG ska investera i fonder.
Om man inte har för avsikt att själv analysera så är det nog bäst att köpa indexfonder (när index är lågt) så slipper man både huvudvärken som uppstår när något skiter sig och man inte kan förklara, samt en avkastning som över tid är svårslagen.
2015-10-28, 13:02
Medlem
starbounds avatar
Kom ihåg att det går att gå kort aktien i ISK med Nordea Blanka.

Jag har tagit en liten tramspost kort som jag tänkte stänga innan dagen är slut.

https://www.avanza.se/borshandlade-produkter/certifikat-torg/om-certifikatet.html/600719/blanka-fing-n
2015-10-28, 13:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Om man inte har för avsikt att själv analysera så är det nog bäst att köpa indexfonder (när index är lågt) så slipper man både huvudvärken som uppstår när något skiter sig och man inte kan förklara, samt en avkastning som över tid är svårslagen.
Ja eller köpa etablerade "tråkiga" företag. Det mest vågade jag har i min portfölj är hexpol.
2015-10-28, 13:04
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av starbound
Kom ihåg att det går att gå kort aktien i ISK med Nordea Blanka.

Jag har tagit en liten tramspost kort som jag tänkte stänga innan dagen är slut.

https://www.avanza.se/borshandlade-produkter/certifikat-torg/om-certifikatet.html/600719/blanka-fing-n

Tveksamt om läget är nu, du skulle blankat igår när jag tipsade om det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in