2015-08-29, 12:18
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stevegalloway
Jag med! Därför stannade jag kvar till rapporten och velade hela dagen innan stängning om man skulle sälja eller inte.

Blev självklart glad när dem visar en galet bra rapport och sitter lugn i båten. Nu i efterhand hade man väl sålt allt och köpt in sig billigare men vem hann med det eller ens tänkte tanken?

Nu förstår jag inte varför den dyker.. Har läst lite om blankning osv. Men vad innebär det, folk som inte var med på rapporten och försöker nu manipulera kursen och köpa in sig billigare?

För varje dag som går och den tickar neråt tänker jag om man bara ska hoppa ur men då blir det på minus då mitt snitt nu ligger högt på 230....

Men siffrorna kan inte vara fel men förstår inte alls varför det skrivs så mycket skit och så många skriver antingen skit eller prisar den
Den behöver väl inte pengarna imorgon? Sitt då lugnt kvar, säger jag igen till dig. Mitt GAV ligger på 178 och jag kan också känna mig nervös med dessa svängningar trots att jag ligger rejält med plus jämfört med många andra. Men det är bara reptilhjärnan som talar till oss att antingen fly eller fäkta från börsen och eftersom man inte kan "skada" börsen blir då det enda alternativet att fly. Men det är ingen hållbar inställning; man måste vara stark i sin övertygelse om en långsiktig investering. Och det betalar sig för det mesta i längden.
Citera
2015-08-29, 14:25
Medlem
Alltså..nu ska jag förklara en sak för er.
För det första, LITA ALDRIG PÅ VAD NÅGON SKRIVER PÅ ETT FORUM GÄLLANDE AKTIER.

De flesta har en dold agenda. Tror ni verkligen att alla påstådda "långliggare" aldrig säljer? Jag lovar, det trejdas friskt..att sen lita blint på vad forumexperter säger..gör inte det.

Sitt still i båten. En vanlig klyscha. Medans aktien sjunker.
Vinsthemtagning och vinstsäkring gör de flesta av dessa "sitt still i båten-snackare".

Fing har sjunkit 60:- sen rapporten, börsen är skakig. Men neeej, sitt still!
1000:- innan jul, heja fing!

NEJ. Ni måste tänka själva!!!!!

Jag sitter utanför. Kommer med 99% sannolikhet gå in igen, men bedömer vidare dipp.
Har jag fel, fine. Det var ändå mitt eget beslut.

"neeej lyssna inte, han har sålt booort sig, vill in biiiiligt!"

"Sitt still i båten"

Eller? Tänk. Själv.
Senast redigerad av luggas78 2015-08-29 kl. 14:28.
Citera
2015-08-29, 14:45
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Den behöver väl inte pengarna imorgon? Sitt då lugnt kvar, säger jag igen till dig. Mitt GAV ligger på 178 och jag kan också känna mig nervös med dessa svängningar trots att jag ligger rejält med plus jämfört med många andra. Men det är bara reptilhjärnan som talar till oss att antingen fly eller fäkta från börsen och eftersom man inte kan "skada" börsen blir då det enda alternativet att fly. Men det är ingen hållbar inställning; man måste vara stark i sin övertygelse om en långsiktig investering. Och det betalar sig för det mesta i längden.
Allt bygger på att de fortsätter prestera, dagens kurs motsvarar inte vad de presterar gällande vinst, omsättning och försäljningsökning.
Citera
2015-08-29, 15:29
Medlem
trustmeiamadoctors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Allt bygger på att de fortsätter prestera, dagens kurs motsvarar inte vad de presterar gällande vinst, omsättning och försäljningsökning.

Det gör den visst det. Nuvarande prognos på 2500 MSEK är baserad på bindande avtal och bör anses som säker. Detta motsvarar en vinst på 550-600 MSEK med nuvarande bruttomarginal vilket ger ett motiverat börsvärde på strax under 14 mdrSEK om man räknar på P/E 25, vilket kan anses som lågt med tanke på den enorma tillväxt FING har haft senaste året.

Eller hur menar du? Räknar du på rullande P/E? Självklart blir det missvisande siffror då.
Citera
2015-08-29, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende

Det finns en fara här. Fing har varit så framgångsrika att man nu RÄKNAR MED att de ska plocka allt.

Sony lanserar telefoner nästa vecka, onsdag tror jag?

Om Sony INTE har Fing, så kommer det dala ganska rejält tror jag. JAG tror att fing sitter i Sony..men här ligger också faran. Logiskt, nej. Atg fing skulle förlora en lur till konkurrenterna kommer att ske förr eller senare, men i dagens läge så kommer det ses som ett misslyckande.

Slutsats, fing går som tåget, men kursen är väldigt väldigt känslig.

Kolla bara grafen hur mkt det har gått upp detta år..hisnande. MEN det kan gå fort neråt också.
Citera
2015-08-29, 17:57
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luggas78
Det finns en fara här. Fing har varit så framgångsrika att man nu RÄKNAR MED att de ska plocka allt.

Sony lanserar telefoner nästa vecka, onsdag tror jag?

Om Sony INTE har Fing, så kommer det dala ganska rejält tror jag. JAG tror att fing sitter i Sony..men här ligger också faran. Logiskt, nej. Atg fing skulle förlora en lur till konkurrenterna kommer att ske förr eller senare, men i dagens läge så kommer det ses som ett misslyckande.

Slutsats, fing går som tåget, men kursen är väldigt väldigt känslig.

Kolla bara grafen hur mkt det har gått upp detta år..hisnande. MEN det kan gå fort neråt också.

hoppas verkligen inte Sony väljer en otestad läsare

jag säger 90% FPC och 10% Synaptics
men FPC sensor är grymt snabb och blir säkrare och säkrare när man använder den
Citera
2015-08-29, 20:00
Medlem
BlueMarlin123s avatar
Funderingar (igen) angående Fingerprint !

Blir fan inte klok på skiten
De flesta bolag finns ju iallafall någon typ av relevans till värdet
men här helt sjukt

Denna aktier verkar delas upp i dom som tror stenhårt på den, och dom som tror det är ett luftslott!

Efter sista dagarna vet jag varken in eller ut längre

Läser på och kollar andra forum
just nu verkar det som allt ligger i nästa PM ex,om Sony väljer FP eller om några höjdare ska sälja av sitt innehav,sägs att den kan falla 50:- under nästa vecka om inte rätt nyheter kommer
Småsparare och har inte så många, 135st

Tror på den ,men börjar tvivla mer och mer
så om den dippar 10-15% under nästa vecka står jag i valet o kvalet att köpa upp mer för kanske 180-190:- ,eller sälja av och inte längre lägga en tanke åt det!
Tankar?
Citera
2015-08-29, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueMarlin123
Funderingar (igen) angående Fingerprint !

Blir fan inte klok på skiten
De flesta bolag finns ju iallafall någon typ av relevans till värdet
men här helt sjukt

Denna aktier verkar delas upp i dom som tror stenhårt på den, och dom som tror det är ett luftslott!

Efter sista dagarna vet jag varken in eller ut längre

Läser på och kollar andra forum
just nu verkar det som allt ligger i nästa PM ex,om Sony väljer FP eller om några höjdare ska sälja av sitt innehav,sägs att den kan falla 50:- under nästa vecka om inte rätt nyheter kommer
Småsparare och har inte så många, 135st

Tror på den ,men börjar tvivla mer och mer
så om den dippar 10-15% under nästa vecka står jag i valet o kvalet att köpa upp mer för kanske 180-190:- ,eller sälja av och inte längre lägga en tanke åt det!
Tankar?

Vad tror du själv? Du har fått väldigt bra uppskattningar av marknaden av Zorb tidigare i tråden. Använd dem och skapa din egen uppfattning av aktien och kör på den. Om du lyssnar på vad andra säger så kommer du varken att veta ut eller in.

Min åsikt är att aktien är lätt undervärderad för tillfället, den borde med ett reserverat P/E på 15 ligga på mellan 250-300 i dagens läge baserat på hur man räknar. Med tanke på nästa år så borde den ligga ännu högre. Sen finns det en massa som inte delar den uppfattningen, en massa som räknar helt galet och många som enbart vill skrämma ut folk ur aktien.

Angående Sony och PM så nej - att FING har Sony är i princip redan inräknat i kursen för att sannolikheten för att vi har den är så stor. Om Sony inte har läsare så är det ingen större deal, om de däremot har en sidoläsare som inte är FINGs så är det en helt annan femma då det tyder på att det finns konkurrenter som kan tillverka en sådan. Det vore en väldigt dålig nyhet men av en helt annan anledning än att FING tappar Sony.
Citera
2015-08-29, 23:31
Medlem
BlueMarlin123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trustmeiamadoctor
Vad tror du själv? Du har fått väldigt bra uppskattningar av marknaden av Zorb tidigare i tråden. Använd dem och skapa din egen uppfattning av aktien och kör på den. Om du lyssnar på vad andra säger så kommer du varken att veta ut eller in.

Min åsikt är att aktien är lätt undervärderad för tillfället, den borde med ett reserverat P/E på 15 ligga på mellan 250-300 i dagens läge baserat på hur man räknar. Med tanke på nästa år så borde den ligga ännu högre. Sen finns det en massa som inte delar den uppfattningen, en massa som räknar helt galet och många som enbart vill skrämma ut folk ur aktien.

Angående Sony och PM så nej - att FING har Sony är i princip redan inräknat i kursen för att sannolikheten för att vi har den är så stor. Om Sony inte har läsare så är det ingen större deal, om de däremot har en sidoläsare som inte är FINGs så är det en helt annan femma då det tyder på att det finns konkurrenter som kan tillverka en sådan. Det vore en väldigt dålig nyhet men av en helt annan anledning än att FING tappar Sony.

Zorb som lämnade sitt flaggskepp säger väl allt att man INTE SKA lyssna till den idioten
Citera
2015-08-29, 23:39
Medlem
Citat:
Zorb som lämnade sitt flaggskepp säger väl allt att man INTE SKA lyssna till den idioten

Du behöver inte lyssna på honom, skulle uppmuntra alla här att göra sina egna uppskattningar av potentialen i bolaget. Men de uträkningar han har presenterat är välgjorda och bra, försök att slå hål på dem. Är de trovärdiga tycker du? Hittar du några orimligheter?
Citera
2015-08-29, 23:54
Medlem
Citat:
Att han sålde gjorde honom mer trovärdig och visade att han inte var besatt vilket jag ibland fick en känsla av när han alltid gick i försvar istället för att låta sina analyser tala. Många här har gjort klipp tack vare hans generösa info och jag unnar honom varenda krona personligen är jag skyldig honom en drink! Minst!
Citera
2015-08-30, 00:03
Medlem
BlueMarlin123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intemittnamn
Att han sålde gjorde honom mer trovärdig och visade att han inte var besatt vilket jag ibland fick en känsla av när han alltid gick i försvar istället för att låta sina analyser tala. Många här har gjort klipp tack vare hans generösa info och jag unnar honom varenda krona personligen är jag skyldig honom en drink! Minst!
Är du han i en annat nick!
Om du läste vad idioten skrev
han skulle aldrig sälja under 300:-
vad gjorde h*n
stack så fort det brände under kjolen
är det seriöst ?
Seriöst
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto