Citat:
Ursprungligen postat av
timmmy
Förstår du hur hedgefonder arbetar eller tolkar du fritt från en wiki-översättning? Det ska sägas att jag knappast är särskilt insatt.. Men det hör ju knappast till praxis att ligga lång i ett bolag och samtidigt blanka samma bolag. Då minskar man sitt innehav istället för att minska sin exponering.
En mer logisk hedge vore t.ex. att ligga lång SYNA, blanka FPC (som är inom samma branch).
Tycker alla borde lugna ner sig och sluta tro att ett ifrågasättande inlägg här riskerar att påverka er investering..
Men gud, varför kommenterar du ens om du inte är insatt? SUCK

Det finns en mängd olika anledningar till att man skulle vilja göra så, men du får googla för jag orkar inte sitta här som en jävla lärare. Men som ett exempel kan vissa aktörer påverkas av olika daytrading restriktioner och då blir det problematiskt om man vill hämta hem vinst efter att en aktie har rusat. Du kan alltså inte sälja, vad gör du då? Jo då kan du blanka lika mycket som du äger och således blir du plötsligt helt neutral. Smart va? Gå och lägg dig nu.
Tror du jag postade wiki-texten till mig själv eller? Det var ju uppenbart att massepojken inte förstod vad begreppet innebar och därför tänkte jag hjälpa honom på traven. Jag blev helt enkelt irriterad på att han var helt vilsen och fortsatte med sitt dravel som en höna.
Inget av det du skriver är för övrigt relevant. Jag har varken sagt bä eller bu angående cadians strategi och det zorb säger sig veta. Jag har enbart förklarat vad hedging innebär. Har du också svårigheter med att läsa eller? Varför kommer alla analfabeter in i den här tråden hela tiden...