2015-08-25, 21:48
Medlem
Rewindings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rewinding
Tror det är lite väl optimistiskt.

Citat:
Ursprungligen postat av ententso
I second that! Tror den kommer hålla sig runt 22-23 kronor. Men i alla fall stänga blått.

Oj vad fel vi hade, trodde inte rekylen skulle vara såpass.
2015-08-25, 22:05
Medlem
wendelinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rewinding
Oj vad fel vi hade, trodde inte rekylen skulle vara såpass.
Second that! . Skämt åsido, mina pengar är bara gladare att ni hade fel!
2015-08-25, 23:29
Medlem
KiMeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wendelinen

Lär bli en körare nedåt igen imorgon med tanke på de globala sentimenten. IG visade -3,8% på DAX för någon timme sedan och USA fullkomligt kraschade precis innan stängning. Håll i hatten imorgon bitti.
2015-08-25, 23:51
Medlem
JoeL431s avatar
Ja vi sitter inför en tid med extremt hög volatilitet. Jag som valde att satsa på certifikatet har förstått att urholkningen genom snabba ups n downs påverkar vinsten anmärkningsvärt om de pågår, låt oss säga en vecka eller två med upp och ner.
Funderar på att istället köpa den riktiga aktien medan jag ligger plus och tugga mig uppåt säkrare.

Tankar, någon?

Edit: Ligger ca 14% upp på certifikaten för tillfället. Kanske ska nöja mig där och byta till aktien istället tills vågorna har lagt sig. Känns betydligt tryggare att gå upp och ner i de riktiga.
Senast redigerad av JoeL431 2015-08-25 kl. 23:55.
2015-08-26, 00:56
Medlem
Rewindings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wendelinen

Ja det var inte dumt för min del heller att det gick såpass bra, men jag hade väntat mig mer oro!
2015-08-26, 04:54
Medlem
snwks avatar
Jag fick för cirka fyra år sedan aktier värda 4000:-, där insatsen totalt var 12000:- (Detta delas mellan oss syskon.)

Tyvärr efter lite dålig kommunikation så såldes alla aktier när dom stod på 154. Detta är ju redan en enormt stark vinst vad jag kan förstå det som, men eftersom det inte var mitt beslut att sälja aktierna så har jag idag självklart lite ont i magen när jag tänker på det.

I "ren vinst" har jag cirka 36.000:- idag. Jag gillar dock bolaget väldigt mycket och tror starkt på att det kan fortsätta gå upp. Min fråga till er är helt enkelt om jag bör köpa aktierna igen (baserad på mina egna förhoppningar så klart!) när dom står i relativt låg kurs i jämförelse till när dom såldes.

Vi säger att jag skulle köpa aktier till ett värde av 36.000:-, är det en sund idé att investera dom IGEN om värdet sänks till ungefär 200? När är det värt det annars, är det ens värt det?

Svår fråga kanske, mest ute efter åsikter.
2015-08-26, 08:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av snwk
Jag fick för cirka fyra år sedan aktier värda 4000:-, där insatsen totalt var 12000:- (Detta delas mellan oss syskon.)

Tyvärr efter lite dålig kommunikation så såldes alla aktier när dom stod på 154. Detta är ju redan en enormt stark vinst vad jag kan förstå det som, men eftersom det inte var mitt beslut att sälja aktierna så har jag idag självklart lite ont i magen när jag tänker på det.

I "ren vinst" har jag cirka 36.000:- idag. Jag gillar dock bolaget väldigt mycket och tror starkt på att det kan fortsätta gå upp. Min fråga till er är helt enkelt om jag bör köpa aktierna igen (baserad på mina egna förhoppningar så klart!) när dom står i relativt låg kurs i jämförelse till när dom såldes.

Vi säger att jag skulle köpa aktier till ett värde av 36.000:-, är det en sund idé att investera dom IGEN om värdet sänks till ungefär 200? När är det värt det annars, är det ens värt det?

Tycker nästan du besvarar din egen fråga. Om du har en stark tro på företaget så är det väl självklart att du ska gå in igen. Sedan så är det väl lite svårt att säga om det kommer dippa ner så lågt som till 200 igen. Aktien är väldigt volatil och oförutsägbar.
2015-08-26, 10:14
Medlem
Mercinhos avatar
Citat:

Köp och glöm.

Du kommer troligen få bättre avkastning än H&M. Köp aktierna och glöm dem. Finansiella key performance indicators visar gröna siffror till nästa år.
2015-08-26, 10:55
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mercinho
Köp och glöm.

Du kommer troligen få bättre avkastning än H&M. Köp aktierna och glöm dem. Finansiella key performance indicators visar gröna siffror till nästa år.

gröna?

mina visar bara blåa, röda eller svarta
2015-08-26, 11:32
Medlem
Fruity Freshs avatar
Citat:

Om du tror på bolaget men bara är orolig för timingen, så sprid ut köpet över 6 veckor där du köper för 6k varje vecka.
2015-08-26, 11:46
Medlem
Mercinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
gröna?

mina visar bara blåa, röda eller svarta

Gröna: Positiva.
Rött:Negativa.

Trafikljus:

Grönt:Kör!
Rött:Stopp!
2015-08-26, 12:04
Medlem
Harry_s avatar
PM

Fingerprint Cards AB
FPC:s touchsensor FPC1025 i QiKus smartphones "Professional", "Flagship" och "Young" (Thomson Reuters ONE)
2015-08-26 12:01
.
QiKu, ett Qihoo 360 smartphone brand, annonserade idag sina Android smartphones
"Professional version", "Flagship version" och "Young version", i vilka FPC:s
touchsensor FPC1025 har integrerats. Redan erhållna samt förväntade intäkter för
2015 som är hänförliga till försäljning av FPC1025 relaterat till dessa
telefonmodeller är inkluderade i FPCs kommunicerade försäljningsprognos om
omkring 2 500 Mkr för 2015.

Jörgen Lantto, VD på FPC, kommenterar: "QiKu är en framstående
smartphonetillverkare i Kina och vi är stolta över att QiKu valde FPC1025 till
"Professional", "Flagship" och "Young", deras första smartphones med
touchsensor. FPC1025 stödjer 360 graders fingerrotation, snabb svarstid och
industriledande 3D bildkvalitet."

För mer information kontakta:
Jörgen Lantto VD Fingerprint Cards AB (publ), 031-60 78 20,
investrel@fingerprints.com

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera