2015-08-25, 18:26
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mercinho
Låt oss se hur marknaden reagerar imorgon. Majoriteten av marknaderna har idag visat gröna siffror. Tror det blir gröna siffror imorgon med. Vad tycker ni?
Det tror jag också, då det vore märkligt om inte kinesiska marknaden reagerade positivt till regeringens insatser.
2015-08-25, 18:27
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Om TA hade varit så bombsäker hade marknaden och den samlade expertisen varit mycket mer negativ. Så ditt resonemang håller inte. Jag förstår att du är sur nu när du sålde i panik och projicerar dina egna misslyckanden på andra. "Det kommer minsann gå dåligt för er med"-logik.
Missade du mitt inlägg?

500.000kr på Bull imorse OCH resten in på FINGB, skrev redan igår att jag nog skulle det med styrkan jag såg i börsen.

Jag långade över natten, börsen ska upp och stämma av en nivå innan vi är vid eventuella kanten enligt TA.

Jo, jag är jättesur för en jackpott
2015-08-25, 18:37
Medlem
trustmeiamadoctors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorb89
Missade du mitt inlägg?

500.000kr på Bull imorse OCH resten in på FINGB, skrev redan igår att jag nog skulle det med styrkan jag såg i börsen.

Jag långade över natten, börsen ska upp och stämma av en nivå innan vi är vid eventuella kanten enligt TA.

500K på bull Zorb? 40% av ditt totala aktieinnehav?

Alltså.. Jag måste faktiskt Kurt-Suna lite här och säga att det låter extremt riskfyllt. Börsen KAN falla och wurrarna KAN bli knockade, hur osannolikt det än är. Vet att du har överlag bra koll på aktien men ändå. Varför inte ha enbart ha en mindre del i wurrar?
2015-08-25, 18:58
Medlem
Mercinhos avatar
Citat:
Missade du mitt inlägg?

Så det blev 500.000 kr X 3=1.500 000 . Eller blev det mindre? Brukar certifikatet automatiskt efter vinsten bli gånger tre eller?
2015-08-25, 19:05
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trustmeiamadoctor
500K på bull Zorb? 40% av ditt totala aktieinnehav?

Alltså.. Jag måste faktiskt Kurt-Suna lite här och säga att det låter extremt riskfyllt. Börsen KAN falla och wurrarna KAN bli knockade, hur osannolikt det än är. Vet att du har överlag bra koll på aktien men ändå. Varför inte ha enbart ha en mindre del i wurrar?
Nja det var inte 500.000kr, svårt att få tag i dom så blev ca 11.000st men hyfsat nära..

Men det var solklart att AllA bolag skulle upp idag och kraftigt, efter ras kommer alltid större rekyl och det är när den är klar som man får se vilken väg vi ska åt. Jag satt på jobbet och bara log när kursen låg runt 224kr(stämde av mellersta BB) fast att tyskland var upp 4%, visste det skulle bli rally när BB motståndet föll vilket var självklart..

Men den här dagen trodde jag ärligt vi skulle sniffa på 250kr, kan ingen tänka själv liksom? Superrapport, faller ifrån 280->200kr, mässan med flera nya släpp är nästa vecka, börsen rasat 11% på ca 5dagar så den blivit översåld.

Sen när jag vaknade i morse och såg att börserna stod sig och runt 7-8:45 var tyskland och sverige upp ca 2-3% och även oljan, bara köpa för allt man har för risken kan inte bli lägre för ett saftigt bet.

Skrev det på twitter också:

"13 timför 13 timmar sedan
Idag siktar vi på återhämtning, rejält översålt."

Jag var uppenbarligen inte den enda som såg detta komma med tanke på dagens uppgång.

Ibland ska man våga och då när man känner sig helt säker, idag fanns inga risker.
2015-08-25, 19:13
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mercinho
Så det blev 500.000 kr X 3=1.500 000 . Eller blev det mindre? Brukar certifikatet automatiskt efter vinsten bli gånger tre eller?
Nej det blev det inte, hög volla så den utvecklar sig inte hand i hand utan den stannade endast på 18,2% upp men jag köpte ju inte heller på dagslägsta då de öppnade på 216,5kr.

Så "endast" en bit över 70k vinst på den + vanliga aktiens utveckling såklart. Men upp rekylen är inte över tror jag så vågade inte hoppa av men ser det surt ut imorgon släpper jag direkt.

Nu slutar vi snacka trejding, det hör inte hemma i den här tråden...

Sony bekräftade idag att de ska släppa en lur på IFA mässan så där kommer garanterat Sony Xperia med 2 lurar av FPC inside, det blir grymt kul för jag vill köpa en sån och det vore hur häftigt som helst att ha en grym lur med FPC inside
2015-08-25, 19:14
Medlem
KiMeisters avatar
Citat:
Nja det var inte 500.000kr, svårt att få tag i dom så blev ca 11.000st men hyfsat nära..

Men det var solklart att AllA bolag skulle upp idag och kraftigt, efter ras kommer alltid större rekyl och det är när den är klar som man får se vilken väg vi ska åt. Jag satt på jobbet och bara log när kursen låg runt 224kr(stämde av mellersta BB) fast att tyskland var upp 4%, visste det skulle bli rally när BB motståndet föll vilket var självklart..

Men den här dagen trodde jag ärligt vi skulle sniffa på 250kr, kan ingen tänka själv liksom? Superrapport, faller ifrån 280->200kr, mässan med flera nya släpp är nästa vecka, börsen rasat 11% på ca 5dagar så den blivit översåld.

Sen när jag vaknade i morse och såg att börserna stod sig och runt 7-8:45 var tyskland och sverige upp ca 2-3% och även oljan, bara köpa för allt man har för risken kan inte bli lägre för ett saftigt bet.

Skrev det på twitter också:

"13 timför 13 timmar sedan
Idag siktar vi på återhämtning, rejält översålt."

Jag var uppenbarligen inte den enda som såg detta komma med tanke på dagens uppgång.

Ibland ska man våga och då när man känner sig helt säker, idag fanns inga risker.

Måste bara säga en sak: Du (liksom jag) är väldigt insatt i FING och har ägt papperet under längre tid, och haft rätt angående kursen och marknadens utveckling. Men satan så självgod du har blivit. Attityden är på gränsen till parodisk. Även jag har legat i princip all in här sedan förra våren (med ett större innehav och en större vinst än den du presenterat här i tråden) men skulle aldrig i livet få för mig att ikläda mig rollen som den självklare, om än självutnämnde, experten likt det du har gjort.

All heder för att du haft rätt angående utvecklingen i FING. Men tagga ner lite för fasen.
Senast redigerad av KiMeister 2015-08-25 kl. 19:18.
2015-08-25, 19:32
Medlem
Det verkar som att många tror på en fortsatt uppgång i morgon. Ser man till kurshistorik bör den inte gå upp i morgon vilket jag tror på. Men som sagt väldigt svårt att prognostisera morgondagen för FING. Så länge den inte dippar under 220 är jag nöjd. Hoppas såklart att den fortsätter upp.
2015-08-25, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KiMeister
Måste bara säga en sak: Du (liksom jag) är väldigt insatt i FING och har ägt papperet under längre tid, och haft rätt angående kursen och marknadens utveckling. Men satan så självgod du har blivit. Attityden är på gränsen till parodisk. Även jag har legat i princip all in här sedan förra våren (med ett större innehav och en större vinst än den du presenterat här i tråden) men skulle aldrig i livet få för mig att ikläda mig rollen som den självklare, om än självutnämnde, experten likt det du har gjort.

All heder för att du haft rätt angående utvecklingen i FING. Men tagga ner lite för fasen.

Haha tja Jante!
2015-08-25, 19:44
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av novaextremex
Haha tja Jante!
Han har helt rätt i det han säger och det är såsom jag skrev till Kurt-sune, jag har gjort mitt här. Vi fick rätt och nu har vi bevisat det så inget mer snack om saken.

När man börjar svamla om sån här dynga då vet man att det inte finns mer jobb att göra, FPC är färdiganalyserad och nu väntar utdelningen.

De som är intresserade av bolaget har hela databasen i den här tråden, gå tillbaks till slutet av 2013 och läs allt därifrån. Det mesta har genomgåtts X antal gånger om och om igen.

Så nya m fl får helt enkelt lägga ned egen tid på att läsa.

Ha´t så bra och grattis alla som gjort sig en fin vinst och även som kommer göra en stor med tiden.
2015-08-25, 20:35
Medlem
KiMeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av novaextremex
Haha tja Jante!

Eftersom du har noll koll på vad du pratar om så blir min replik: Tjena!
2015-08-25, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KiMeister
Eftersom du har noll koll på vad du pratar om så blir min replik: Tjena!

Logiskt!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in