Citat:
Ursprungligen postat av
trustmeiamadoctor
500K på bull Zorb? 40% av ditt totala aktieinnehav?
Alltså.. Jag måste faktiskt Kurt-Suna lite här och säga att det låter extremt riskfyllt. Börsen KAN falla och wurrarna KAN bli knockade, hur osannolikt det än är. Vet att du har överlag bra koll på aktien men ändå. Varför inte ha enbart ha en mindre del i wurrar?
Nja det var inte 500.000kr, svårt att få tag i dom så blev ca 11.000st men hyfsat nära..
Men det var solklart att AllA bolag skulle upp idag och kraftigt, efter ras kommer alltid större rekyl och det är när den är klar som man får se vilken väg vi ska åt. Jag satt på jobbet och bara log när kursen låg runt 224kr(stämde av mellersta BB) fast att tyskland var upp 4%, visste det skulle bli rally när BB motståndet föll vilket var självklart..
Men den här dagen trodde jag ärligt vi skulle sniffa på 250kr, kan ingen tänka själv liksom? Superrapport, faller ifrån 280->200kr, mässan med flera nya släpp är nästa vecka, börsen rasat 11% på ca 5dagar så den blivit översåld.
Sen när jag vaknade i morse och såg att börserna stod sig och runt 7-8:45 var tyskland och sverige upp ca 2-3% och även oljan, bara köpa för allt man har för risken kan inte bli lägre för ett saftigt bet.
Skrev det på twitter också:
"13 timför 13 timmar sedan
Idag siktar vi på återhämtning, rejält översålt."
Jag var uppenbarligen inte den enda som såg detta komma med tanke på dagens uppgång.
Ibland ska man våga och då när man känner sig helt säker, idag fanns inga risker.