2015-08-15, 21:34
Medlem
Herrcykels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av massepojken
162 kr i slutet på veckan efter stor oro bla för framtida marginalpress.

Givetvis kommer inte heller FPC att kunna hålla allt för höga marginaler i längden. Men sålänge komponenten är så komplicerad som den är och att det finns så få konkurrenter så kommer man att kunna hålla dessa marginaler. Det kommer att bli intressant i rapporten, för jag tror att man kommer att ha ökat sina marginaler…

Det som är intressant är ju att det kommer till även funktionalitet kring det hela, det är inte bara hårdvara så även där kommer man att kunna erbjuda funktionalitet och därmed kunna hålla en högre marginal.
Sen sist men inte minst, det spelar inte så stor roll direkt om marginalen går ner, vilket allt gör förr eller senare när volymerna istället skjuter i höjden 10 falt. Man kommer att tjäna rejäl med pengar ändå.

Det var inte många som kunde se att FPC från första början skulle kunna omsätta 2.2 miljarder. Än mindre att man kanske skall omsätta det dubbla/trippla nästa år. Så vad många anser ska man nog inte bry sig om direkt. Vi är inte ens i närheten utav att värdera nästa års möjliga omsättning.

mvh
2015-08-15, 22:26
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueMarlin123
Skulle var intressant vad Zorb svarar på detta,även om det kan va ett fylleinlägg eller ironiskt inlägg av massepojken

Jag tycker bara aktiemarknaden känns väldigt väldigt obehaglig överlag just nu. Jag sålde alla mina innehav i fredags förutom Karo Bio och ligger därmed likvid till 90%

Jag planerar ligga lågt under hösten och hoppas att vi får en rejäl nedgång. När det gäller Fingerprint har jag ingen aning. Kanske kostar den 160 om en vecka, kanske kostar den 340. Vem vet.

Min magkänsla säger mig att den kommer backa kraftigt men å andra sidan har jag nästan alltid fel.

För mig är det uteslutet att äga Fingerprint långsiktigt.

Det folk missar är att det är så oerhört stora framgångar som redan är inprisade i aktiekursen. Ska Fingerprint på sikt kunna slå dessa?

Jag är tveksam. Jag tror den backar hårt på rapport.
Senast redigerad av massepojken 2015-08-15 kl. 22:29.
2015-08-15, 22:36
Medlem
Jag är själv en stor älskare av FING.

Men..är lite tveksam hur jag ska göra inför rapport, alltså om jag ska ligga utanför...

FING har enorma förväntningar attleva upp till, om rapporten inte avspeglar detta så kommer vi garanterat se en rejäl dipp inledningsvis, som sedan upphämtas..men det är inte självklart att ligga med över rapport tycker jag.

Visst, om nu rapporten blir överjävligt bra så kanske kursen flyger upp 50 spänn direkt men...jag tycker 230-250:- INNAN rapport är en smula högt...

Har en fundering att bomba in stora pengar i Anoto, har en känsla av att det kan bli grymt fin avkastning på kort sikt där, när deras kurs är lite tillbakatryckt nu...
2015-08-15, 23:37
Medlem
BlueMarlin123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av massepojken
Jag tycker bara aktiemarknaden känns väldigt väldigt obehaglig överlag just nu. Jag sålde alla mina innehav i fredags förutom Karo Bio och ligger därmed likvid till 90%

Jag planerar ligga lågt under hösten och hoppas att vi får en rejäl nedgång. När det gäller Fingerprint har jag ingen aning. Kanske kostar den 160 om en vecka, kanske kostar den 340. Vem vet.

Min magkänsla säger mig att den kommer backa kraftigt men å andra sidan har jag nästan alltid fel.

För mig är det uteslutet att äga Fingerprint långsiktigt.

Det folk missar är att det är så oerhört stora framgångar som redan är inprisade i aktiekursen. Ska Fingerprint på sikt kunna slå dessa?

Jag är tveksam. Jag tror den backar hårt på rapport.
Tveksam, jag är inte det minsta tveksam
den kommer backa
2015-08-16, 01:00
Medlem
zorb89s avatar
Mitt fylleinlägg blir att massepojken oavsett vad har skriver blir fel.

Han spelar black jack 3.0
2015-08-16, 12:00
Medlem

krävs ju knappast något snille att veta vilka som döljer sig bakom att de kända haussar nicken, de mailar ju ut "tips" till alla möjliga med mejladresser som är direkt spårbara.

EBM kan maila mig så kan de få en bra lista på dessa gossar.

För övrigt så hade jag aldrig vågat ligga kvar i FING innan rapporten släpps.
2015-08-16, 16:03
Medlem
Är ingen storägare av aktier (39st i fp som är mitt största innehav) och "spelar" bara med en mindre del av mitt sparande på börsen. Tänker mig det här som en långsiktig investering, typ 3mån+. Ska man sälja av innan rapport ändå? Gick in på ungefär 200~
Tacksam för svar
2015-08-16, 16:16
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handshake
Är ingen storägare av aktier (39st i fp som är mitt största innehav) och "spelar" bara med en mindre del av mitt sparande på börsen. Tänker mig det här som en långsiktig investering, typ 3mån+. Ska man sälja av innan rapport ändå? Gick in på ungefär 200~
Tacksam för svar
Hur ska någon veta det? Många faktorer spelar in. Hade man haft alla kort på bordet hade alla som någonsin sysslat med aktier varit multimiljonärer. För det första får du fråga dig själv om du är kortsiktig eller långsiktig med ditt aktiesparande?
2015-08-16, 16:25
Medlem
Citat:
Tacksam för svar

långsiktigt 3 mån plus.. När jag tänker långsiktigt så är det minst 2 år framöver. Om jag var i din sits hade jag kikat på andra bolag. Teknik bolag kan gå under rätt fort.
2015-08-16, 19:07
Medlem
Mercinhos avatar
Är man långsiktig sparare, varför skulle man välja sälja sitt innehav i FPC före nästa veckas rapport?

Vi vet redan att bolaget kommer gå med vinst och att även nästa kvartal kommer vara bra för FPC. FPCs orderhistorik samt VDN har uttalat sig om den specifika ordern där en stor andel av cashen är vinster.

Man bör ta hänsyn till att FPC har börjat tjäna pengar på smartphone affärområdet och nästa år kommer bolaget engageras in i andra intressanta affärer.

Keep calm and carry on.
2015-08-16, 19:10
Medlem
Mercinhos avatar
Citat:
Tacksam för svar
Behåll dina aktier och njut av livet. Det går bra. FPC är billigare än HM aktier och har mer potential till en bättre avkastning.
2015-08-16, 19:31
Medlem
Benziinas avatar
Jag tycker att det är bara positivt att folk har olika uppfattningar om FING både här & på Placera.
Det är viktigt och nyttigt att se bolaget & aktien och allt det innebär från olika perspektiv.

Det som är mindre bra och får iaf mig att verkligen fundera är den massiva kritiken som väller över som en godståg om någon har olika synpunkter eller utrycker negativt/ifrågasättande ang. FPC. Det får iaf mina varningssignaler att blinka. Det känns som FPC är en helig ko.

Discussioner har varit då och då liiiite för mkt svart/vitt för mitt tycke, men det är klart vi är en salig blandning av aktieägare.

Hur som helst så är det väldigt intressant att se vad som händer med aktien framöver. Det låter som folk börjar bli ganska nervösa innan rapporten. Lite så att det börjar likna hysteri.

Spännande och lärorik har denna aktien varit, den saken är klar! Återstår bara se hur detta slutar

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in