• 1
  • 2
2010-03-30, 15:21
Medlem
Bogeymans avatar
Hej! Här kommer ett I-lands problem! Jag snusar. Har under jordsnurrens lopp (skumt ordval men ändå) valt att spotta ut snusen direkt utanför balkongen så det hamnar i busken nedanför. Anledningen till detta är för att det blir stopp i toan om jag väljer att spotta ut det där (av någon anledning klarar toan skit och piss men inte en snuspåse, rörgubben har sagt att det kan bli stopp av till och med tandtråd!)

Problemet är att på våren så finns det varken blad på busken eller snö som täcker snuspåsarna (brukar enbart portion) så det syns ganska bra från gatan, eller iallafall från min balkong. Nu är det så att det ligger ett rejält gäng påsar där och det ser ju kanske lite drygt ut.
Borde jag gå ut nån kväll och plocka upp skiten i en påse eller hur ska jag gå till väga? Skita i det? Hundägare tycker ju om att låta skiten ligga och pryda marken men jag gillar att ha rent omkring mig. Men orkar man göra det då? Isåfall vilken tid på dygnet? Känns lite drygt att behöva gå ut på kvällen/natten för att plocka upp snuspåsar i en buske då jag helst inte vill bli sedd att göra just detta på dagtid!

Här kommer ett par bilder på snuspåsarna:

http://img714.imageshack.us/i/sdc11189n.jpg/
http://img291.imageshack.us/i/sdc11190.jpg/

Tack på förhud.
Citera
2010-03-30, 15:24
Medlem
smides avatar
Jag tycker att du kan plocka upp det och slänga. Och i fortsättningen spotta snuset i papperskorgen.
Det var ju ett antal prillor där ja
Citera
2010-03-30, 15:24
Medlem
Namters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogeyman
Hej! Här kommer ett I-lands problem! Jag snusar. Har under jordsnurrens lopp (skumt ordval men ändå) valt att spotta ut snusen direkt utanför balkongen så det hamnar i busken nedanför. Anledningen till detta är för att det blir stopp i toan om jag väljer att spotta ut det där (av någon anledning klarar toan skit och piss men inte en snuspåse, rörgubben har sagt att det kan bli stopp av till och med tandtråd!)

Problemet är att på våren så finns det varken blad på busken eller snö som täcker snuspåsarna (brukar enbart portion) så det syns ganska bra från gatan, eller iallafall från min balkong. Nu är det så att det ligger ett rejält gäng påsar där och det ser ju kanske lite drygt ut.
Borde jag gå ut nån kväll och plocka upp skiten i en påse eller hur ska jag gå till väga? Skita i det? Hundägare tycker ju om att låta skiten ligga och pryda marken men jag gillar att ha rent omkring mig. Men orkar man göra det då? Isåfall vilken tid på dygnet? Känns lite drygt att behöva gå ut på kvällen/natten för att plocka upp snuspåsar i en buske då jag helst inte vill bli sedd att göra just detta på dagtid!

Här kommer ett par bilder på snuspåsarna:

http://img714.imageshack.us/i/sdc11189n.jpg/
http://img291.imageshack.us/i/sdc11190.jpg/

Tack på förhud.

varför slänger du inte det i papperskorgen ?
Citera
2010-03-30, 15:26
Medlem
cannaBes avatar
Om det nu känns så hemskt att stå där nere bara för att plocka upp snusarna så kan du ju ställa dig och släppa en vas ner från balkongen samtidigt som du skriker "ÅH NEJ, MIN MINGVAS!!" så kommer ju publiken tro att du bara plockar porslin

Btw, vart slänger du allt annat skräp? Har du ingen soppåse?
Citera
2010-03-30, 15:29
Medlem
shizophrenics avatar
Snusen ser ju förfan inte ens använda ut. TS driver!
Citera
2010-03-30, 15:29
Medlem
Bogeymans avatar
Tack grabbar för svaren. Papperskorgen är ju ett självklart alternativ, men den är inte lika lättillgänglig då jag bara kan öppna en dörr och ta ett par steg för att spotta ut från balkongen så det blir oftast så. Papperskorgen brukar också vara så full av all möjlig skit att det nästan väger över. Kommer nog ändå köra papperskorgen i fortsättningen och vara skötsam och försöka att inte bygga papperskorgsberg så jag slipper syssla med bisarra aktiviteter som att plocka upp snus ur en buske vid midnatt, hehe.
Citera
2010-03-30, 15:33
Medlem
Bogeymans avatar
PS. Bananskalet på bild 2 är inte mitt! Brukar inte dumpa saker i naturen, förutom snuspåsar då.
Citera
2010-03-30, 15:58
Medlem
Attackers avatar
Ta en golvsop och en ica-påse och samla upp dom?
Citera
2010-03-30, 17:27
Medlem
kaffemedsockeers avatar
Gå ner med en spade. Gräv som en ruta runt snus området, så att du får upp som en fyrkant och vänd upp o ner. Efter någon vecka kommer det inte synas att du har varit där o pillat
Citera
2010-03-30, 18:29
Medlem
R.Rs avatar
Just ja, man har ju kastat ett antal prillor utanför balkongen nu under vintern blir väl tvungen att plocka jag med. Får se hur de ser ut när de smält bort.
Citera
2010-03-30, 19:39
Bannlyst
Jag imponeras av hur du lyckas droppa alla på samma ställe. Varför inte variera kasten lite, då slipper du ju dessa berg!
Citera
2010-03-30, 20:03
Medlem
Bogeymans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaffemedsockeer
Gå ner med en spade. Gräv som en ruta runt snus området, så att du får upp som en fyrkant och vänd upp o ner. Efter någon vecka kommer det inte synas att du har varit där o pillat
Det där låter jobbigare än de andra alternativen! Men bra tänkt, väldigt kreativt. Det gillar vi.
Citat:
Ursprungligen postat av R.R
Just ja, man har ju kastat ett antal prillor utanför balkongen nu under vintern blir väl tvungen att plocka jag med. Får se hur de ser ut när de smält bort.
Bidra gärna med bild om du har lust och ork! Kul att höra att man inte är ensam att spotta påsar över balkongräcket.
Citat:
Ursprungligen postat av kungligfot
Jag imponeras av hur du lyckas droppa alla på samma ställe. Varför inte variera kasten lite, då slipper du ju dessa berg!
Jag kastar faktiskt inte, spottar inte heller som jag skrev först. Brukar liksom titta åt båda hållen för att försäkra mig om att ingen ser, sedan petar jag ner påsen samtidigt som jag öppnar käften och låter den liksom falla ner. Anledningen till att jag gör så är att jag har tvångstankar, för att göra en lång historia kort. Måste hursomhelst se väldigt efterblivet ut

Är nog för lat för att ta tag i saken idag, men blir nog imorgon kväll iallafall. Om jag är vid mina sinnes fulla bruk, nykter dvs., kanske jag även går så långt så att jag dokumenterar själva upplockningen och lägger upp i tråden.
Vore ju iallafall en lite smårolig, spontan och sjuk sak att göra. Kanske skulle vara roligare om man inte var nykter. En liten film på en påverkad kille som står i mörkret i en buske och försöker plocka tobak från marken i en ICA kasse.
"please mister, keep environment clean"
jo tjena
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här