2010-03-30, 14:56
Medlem
flaggantopps avatar
Hejsan ja har laddat ner ett spel och detta spelet går endast att öppna via daemontools.
Jag undrar om man på något sätt kan göra den här isofilen till en skrivbordsbakrund så att ja slipper öppna upp daemon tools varje gång ja ska spela spelet=)?
Citera
2010-03-30, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flaggantopp
Hejsan ja har laddat ner ett spel och detta spelet går endast att öppna via daemontools.
Jag undrar om man på något sätt kan göra den här isofilen till en skrivbordsbakrund så att ja slipper öppna upp daemon tools varje gång ja ska spela spelet=)?

Vill du ha en .iso-fil som skrivbordbakgrund? Hur ska det gå till? :s gör en genväg till skrivbordet för .iso-filen?
Citera
2010-03-30, 15:02
Medlem
BletchleyParks avatar
Normalt räcker det med att mounta spelet en gång i DaemonTools och sedan klicka på startikonen för spelet som antingen finns under START-knappens program eller som en ikon på skrivbordet. Men detta påstående bygger givetvis på att du har installerat spelet från den .img eller .iso som spelet består av.

Vilket spel är det?
Citera
2010-03-30, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BletchleyPark
Normalt räcker det med att mounta spelet en gång i DaemonTools och sedan klicka på startikonen för spelet som antingen finns under START-knappens program eller som en ikon på skrivbordet. Men detta påstående bygger givetvis på att du har installerat spelet från den .img eller .iso som spelet består av.

Vilket spel är det?
Precis, man behöver ju bara använda .iso-filen en gång? sen är det installerat så det finns i Start-menyn.
Citera
2010-03-30, 16:02
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vaensterhaent
Precis, man behöver ju bara använda .iso-filen en gång? sen är det installerat så det finns i Start-menyn.

Nja, ibland så krävs att skivan ska vara i när man spelar och ibland finns en spärr i spelet som kollar att man inte använder just daemontools (istället för en skiva i dvd spelaren) och det kanske finns mer varianter som jag inte känner till

det bästa kanske är att leta efter ett no-cd crack till spelet (rätta mig om de inte är så de kallas?)

Då kräver spelet inte längre att skivan ska finnas i när man spelar
Citera
2010-03-30, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Nja, ibland så krävs att skivan ska vara i när man spelar och ibland finns en spärr i spelet som kollar att man inte använder just daemontools (istället för en skiva i dvd spelaren) och det kanske finns mer varianter som jag inte känner till

det bästa kanske är att leta efter ett no-cd crack till spelet (rätta mig om de inte är så de kallas?)

Då kräver spelet inte längre att skivan ska finnas i när man spelar

isf måste det vara ett gammalt spel? har aldrig varit utsatt för detdär iaf.
Citera
2010-03-30, 18:17
Medlem
Sätt d-tools på att automatiskt starta när du startar datorn så slipper du det problemet.

men ett bättre sätt är att cracka spelet så du slipper ha cd.

ts, vilket spel samt release är det du tankat?
Citera
2010-03-31, 20:01
Medlem
flaggantopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BletchleyPark

Vilket spel är det?
farcry 2 är det och ja måste varje gång gå in i daemontools och öppna upp spelet där "/
men ska kolla de med start, men ingen ikon på skrivbordet finns det och det är en ikon ja är ute efter.
Citera
2010-03-31, 20:08
Medlem
flaggantopps avatar
ja har fixat de nu hehe bara dra ut de från den andra hårddsiken på datan hehe
tack
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem