2010-03-30, 07:01
Medlem
pipecrawlers avatar
Hej!
jag försökte gå in på chat funktionen här på FB men sidan säger att jag måste aktivera flash, det är redan aktiverat, Tidshjulet på flash sidan kommer fram en stund sen kommer texten om att aktivera flash

Jag använder Fedora 12 en linuxdist. finns det någon som har en aning?
Jag har letat efter en inkanal till supporten men där fick jag inte skicka pm, därför skapar jag en tråd.

//PipeCrawler
Citera
2010-03-30, 10:25
Medlem
Ondves avatar
Den stod och laddade i en evighet för mig med. När jag sedan trycker uppdatera så laddar den en kort stund, sedan hoppar in i chatten som den ska. Kör Ubuntu.
Citera
2010-03-30, 11:23
Medlem
pipecrawlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondve
Den stod och laddade i en evighet för mig med. När jag sedan trycker uppdatera så laddar den en kort stund, sedan hoppar in i chatten som den ska. Kör Ubuntu.

Jag har senaste Fedoran , men om jag går till flash egen sida så funkar det hur bra som helst, jag funderade på om det finns någon tweekning i webservern?
Citera
2010-03-30, 11:34
Medlem
pipecrawlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pipecrawler
Jag har senaste Fedoran , men om jag går till flash egen sida så funkar det hur bra som helst, jag funderade på om det finns någon tweekning i webservern?

Jag får nog glömma inställningar i servern. Nu har jag loggat in via Opera och då komm3er jag in i chatten ganska så omgående, så då borde det ju vara någonting med min firefox.
Citera
2010-03-30, 12:18
Moderator
Protons avatar
Vet att det var ett meck att få in flash på en 64-bitars Fedora, de har till å med en hel sida tillägnad det hela på sin wiki:

http://fedoraproject.org/wiki/Flash

Annars kan man ju kanske profa GNUs implementation, GNASH heter den. Vet dock inte om den funikar så jättebra alltid.
Citera
2010-03-30, 12:41
Medlem
pipecrawlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proton
Vet att det var ett meck att få in flash på en 64-bitars Fedora, de har till å med en hel sida tillägnad det hela på sin wiki:

http://fedoraproject.org/wiki/Flash

Annars kan man ju kanske profa GNUs implementation, GNASH heter den. Vet dock inte om den funikar så jättebra alltid.

Jag vet inte om det är Fedoran för jag kommer in om jag kör Opera, det verkar mer som om det är firefox, men nu har jag hittat en lite större tråd där det diskuteras en hel del om hur chatten slöar ner datorn och då tappar man ju intresset lite :-D Sen kör jag 32 bitars Fedora för jag har några applikationer som inte är testade för 64 bitars och så har jag bara 2 gig ram men jag forskar vidare och kommer jag på nåt så berättar jag.
Citera
2010-03-30, 16:08
Medlem
Firefox och adobe flash strulade för mig med (när det under tiden fungerar klockrent i Chrome). Saker laddade inte, så som YouTube-klipp och flashapplikationen på bredbandskollen.se som exempel. Nu fungerar allt som det ska, troligtvis försvann i det i någon uppdatering eller så. Jag kör 32-bitar (Arch).

Versioner (nu när det fungerar):
Shockwave Flash 10.0 r42
Mozilla Firefox 3.6.2
Citera
2010-03-30, 16:35
Medlem
VonKnorrhanes avatar
eller så drar du bara in xchat och ansluter till irc-servern.
Se till att ditt nick är samma som användarnamnet på flashback!
Kod:
/server irc.flashback.org 6697 lösenord användarnamn
Citera
2010-04-01, 08:09
Medlem
Jag testade detta men får:

Citat:
* Slår upp irc.flashback.org
* Ansluter till irc.flashback.org (79.136.115.22) port 6697...
* Ansluten. Loggar in nu...
* *** Looking up your hostname...
* *** Found your hostname
* WRONG USERNAME/PASSWORD
* Closing Link: c-4d47e055.1254-1-64736c10.cust.bredbandsbolaget.se (You are not authorized to use this server)
* Kopplade från (Fjärrvärden stängde uttaget (socket)).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in