2010-04-03, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dagen-D
Vänligen bemöt nu Dimitris påståenden om att inga flygplan träffade tornen och framförallt att demoleringen orsakades av underjordiska kärnladdningar.

Den seismiska aktivitet som man såg dagen för rasen visar inga spår av kärnladdningar som sprängs. Kärnladdningar som sprängs under jord har väldigt karakteristiska utseenden och i princip varje större land lyssnar efter just sådana för att ha koll på när andra länder leker bombtester.

Dessutom, hur lyckas Dimitri förklara att tornen rasar från toppen och nedåt när kärnladdningen finns under jord?
Citera
2010-04-03, 12:02
Medlem
Pads avatar
Citat:
Jo, jag sa ju att ni skulle angripa mig som person istället för mitt budskap

Problemet är väl att du inte låtsas om när du får konkreta exempel som visar att du har tokfel. Då kan man inte direkt klandra folk för att de flyttar fokus dit problemet verka sitta...
Citera
2010-04-03, 12:56
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Så här gick det till enligt Dimitri:

Inga flygplan som träffade tornen, dom var fake och producerade av kriminella element inom media.
Var det hologram som vittnen på plats såg?
Citat:
Istället var det helt vanliga explosioner (bomber) i tornen som sedan synkades av med animerade bilder på flygplan i direktsändning. När dessa bilder väl hade sändts var media tvungna att vara med på noterna, de var redan inblandade och hade så att säga redan blod på sina händer.
Man kanske kan lura folk framför tvn på detta sätt men inte folket på plats...
Citat:
Missilen som träffade Pentagon var en sovjetisk missil utrustad med en 0,5 Megaton vätebomb som ej exploderade. Pentagon trodde att samma sorts missil hade träffat WTC och beslutade sig då för att demolera dessa för att undvika att hela New York försvann från kartan...
Jösses, ta en titt på hur det gick till vid Pentagon och man inser snart att en missil inte kan vara de som använts.
Citat:
Väldigt intressant detta tycker jag, om detta stämmer så betyder det att CNN, ABC, FOX osv är medskyldiga till 9/11, och att Alex Jones, Loose Change, osv också är medskyldiga då de medvetet har ljugit för att undanhålla den riktiga sanningen kring 11 september.
Att Alex Jones, Loose Change ljuger tycker jag är rätt uppenbart, vidare att CNN, ABC, FOX inte heler talar sanning i allt är också något som alla känner till.

Citat:
Vad tror ni om denna teori samt teorin att planen var fake, dataanimationer producerade av kriminella element som infiltrerat media, och att tornen demolerades med en kärnladdning som placerats under dessa redan från start när de byggdes i syfte att undvika att en kärnladdning exploderade uppe i tornen och tog hela New York med sig?
Skitsnack, inte ens värd tiden de tar att se filmerna.

Citat:
Jag vill påpeka att jag inte är inblandad i detta på nåt sätt alls, är bara en nyfiken person som gärna skulle veta vad som egentligen hände
Då kan jag rekomendera att fundera på hur pass trovärdiga saker är, med det kommer man långt

Citat:
Vänligen respektera min rätt att ha min åsikt, har du en annan så behöver du inte kalla mig för idiot, dessutom så är detta inte mina åsikter som jag presenterar är utan istället Dimitri Khalezovs uppfattning om vad som egentligen hände den 11 september 2001.
Jag kallar inte dig idiot, däremot kallar jag dom som har sånna här teorier för det.

Citat:
Jag tror att den amerikanska administrationen snart kommer att få ganska stora problem med folk som tröttnat på alla lögner som dom hela tiden matas med......

Vilken regering matar inte folk med lögner?
Tror du den Svenska regeringen säger sanningen?
Jag tvivlar starkt på att USA får problem med folk som insett lögnerna, exempelvis thruthers har funnits ända sedan händelsen skedde, än har inget kunnat producerats från deras sida mer än en massa prat.
Citera
2010-04-04, 18:37
Medlem
p0wnis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMA
Den seismiska aktivitet som man såg dagen för rasen visar inga spår av kärnladdningar som sprängs. Kärnladdningar som sprängs under jord har väldigt karakteristiska utseenden och i princip varje större land lyssnar efter just sådana för att ha koll på när andra länder leker bombtester.

Dessutom, hur lyckas Dimitri förklara att tornen rasar från toppen och nedåt när kärnladdningen finns under jord?

Han förklarar det här....

http://www.youtube.com/watch?v=7-__rT0ulr4&playnext_from=TL&videos=PyEs9qvUegE&feat ure=sub

Sen om man väljer att tro på det eller inte är annan femma. Men det låter rimligt.
Det intressanta är röjningsarbetet. Arbetarna säger att 6 veckor senare var det fortfarande varmt. Vilket dimitri också förklarar varför, (behövs väl ingen förklaring "alla" vet vilken värme en nukleär explosion orsakar)
Senast redigerad av p0wni 2010-04-04 kl. 18:43.
Citera
2010-04-04, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av p0wni
Han förklarar det här....

http://www.youtube.com/watch?v=7-__rT0ulr4&playnext_from=TL&videos=PyEs9qvUegE&feat ure=sub

Sen om man väljer att tro på det eller inte är annan femma. Men det låter rimligt.
Det intressanta är röjningsarbetet. Arbetarna säger att 6 veckor senare var det fortfarande varmt. Vilket dimitri också förklarar varför, (behövs väl ingen förklaring "alla" vet vilken värme en nukleär explosion orsakar)

Återge hur han förklarar det på ett rimligt sätt. Jag orkar inte glo på någon idiot på youtube.
Citera
2010-04-04, 21:38
Medlem
p0wnis avatar
Citat:
Återge hur han förklarar det på ett rimligt sätt. Jag orkar inte glo på någon idiot på youtube.

Om du är intresserad är det bara att se igenom klippet. Han har kraftig brytning men bra vokabulär och grammatik. Och han verkar vara långt ifrån en idiot, men vad vet jag.
Citera
2010-04-04, 22:35
Medlem
obotlig_realists avatar
Jag har ingen aning huruvida WTC är en konspiration eller ej. Däremot vet jag att det finns absolut inga som helst gränser för mänsklig galenskap. Det finns inflytelserika människor där ute som med lätthet kan fantisera ihop en plan att störta två höghus med människor, bara för att tillskansa sig själva mer makt och rikedom.

Detta är definitivt ingen konspiration, det är blodig sanning. De som sitter på toppen av "näringskedjan" har hela bilden klar för sig, de ser hela världen som en helhet på ett sätt som vanliga människor aldrig kan göra. Världen är absolut minst och mest överblickbar för den mest inflytelserika. Med dagens informationssamhälle ökar möjligheterna för vad enstaka dårar kan hitta på. Se bara vad som händer just nu, demokratin rustas ner mitt framför ögonen på oss och allt i terrorismens (WTC) och upphovsrättens namn. Det görs på ett så sofistikerat sätt att vi förmedlas en bild av att det görs för våran egen skull. Man kan dock aldrig rättfärdiga beskuren frihet.
Citera
2010-04-05, 07:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av p0wni
Om du är intresserad är det bara att se igenom klippet. Han har kraftig brytning men bra vokabulär och grammatik. Och han verkar vara långt ifrån en idiot, men vad vet jag.

jag är trött på Youtube. Varje gång man undrar hur truthers menar eller tänker får man en Youtube film slängd i ansiktet. Jag utgår hellre från att dimitri är en idiot då han hävdar att kärnladdningar ett 50tal meter under jord kan få två hur att rasa från toppen och ner.
Citera
2010-04-05, 13:16
Moderator
Citat:
jag är trött på Youtube. Varje gång man undrar hur truthers menar eller tänker får man en Youtube film slängd i ansiktet. Jag utgår hellre från att dimitri är en idiot då han hävdar att kärnladdningar ett 50tal meter under jord kan få två hur att rasa från toppen och ner.
Det gör du rätt i ...
Tre hus är det dessutom, det fanns tydligen en 150 kilotons atombomb under WTC7 också. Chockvågen från explosionen ska tydligen ha "pulveriserat" tornen nerifrån och upp till de skadade delarna i tornen. Där slutar plötsligt "pulveriseringen" och den oskadade toppdelen faller sedan ner till marken.

"Pulverisering" är Dimitris egna ord.

Hur det kommer sig att endast vissa stålbalkar pulveriseras framgår inte så noga. Ytterväggarna i WTC 1, 2 eller 7 pulveriserades bevisligen inte innan kollapsen startade. En del pelare i kärnan på WTC 1 och 2 var bevisligen inte pulveriserade ens efter kollapsen.

Jag har varken tid eller lust att se alla 26(!) delarna så jag har säkert missat en hel del "roliga" förklaringar.
Någon som har sett allt kanske har lust och ork att förklara ett par saker.
  1. Varför finns det inte någon seismografisk registrering av tre jordbävningar som borde varit kraftigare än 5 på richterskalan? (En atombomb på 1 kiloton som detonerar under jord brukar anses orsaka en jordbävning på ca 4 på richterskalan).
  2. Det borde finnas en tydlig krater med en diameter på ca 300m mitt på södra Manhattan, vad hände med den? Till och med enligt hans egna beräkningar borde det finnas en sådan.
  3. Sen har vi den lilla detaljen med radioaktiv strålning. Varför har ingen uppmätt någon strålning? Dimitri själv säger rakt ut att räddningsarbetarna blev utsatta för strålning.
  4. Det finns beskrivningar av skadorna på tunnelbanan under WTC. Man kan tycka att någon borde ha märkt om ett par atombomber exploderat i omedelbar närhet av tunnlarna.
Det här är helt enkelt extremt idiotiskt, från början till slut ...
Eller nästan, lite verklighetsanknytning har han trots allt. Han sågade faktiskt Steven Jones Thermit teorier längs med fotknölarna.
Citera
2010-05-12, 22:42
Bannlyst
Dummast teorin jag nånsin hört haha typiskt Dimtriv knarkarfitta.

Såklart det var riktiga plan .
Citera
2010-05-14, 18:26
Avslutad
Såna teorier som gör att folk skrattar åt konspirationsteorier.
Citera
2010-07-05, 22:28
Medlem
Så här gick det till enligt Dimitri:

Inga flygplan som träffade tornen, dom var fake och producerade av kriminella element inom media. Istället var det helt vanliga explosioner (bomber) i tornen som sedan synkades av med animerade bilder på flygplan i direktsändning. När dessa bilder väl hade sändts var media tvungna att vara med på noterna, de var redan inblandade och hade så att säga redan blod på sina händer.

No offense men tror man att det inte var plan som träffade tornen så känns det som att inte allt står rätt till hos en. Om nu inte det var plan som träffade tornen, vad var det då som gjorde ett massivt hål/jack i tornet och fick det till att börja brinna?
Jag är helt med på det här med explosioner, det kan man se när tornen rasar. Men att det inte var plan som träffade tornen känns bara dumt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in