Flashback bygger pepparkakshus!
2004-03-16, 14:34
Medlem
zenmurons avatar
Tjabba!

Jag ska till thailand om nån vecka och bara av nyfikehet har jag därför vissa frågor om thaifemmor och andra anabola preparat.

(jag har självklart inte för avsikt att ha någon kontakt med dessa hemska olagliga preparat. Nyfiken bara )

Har några frågor som ni kanske kan hjälpa mig med.

1. Är det lagligt där nere med thaifemmor eller andra Anabola preparat värda att ha?

2. Hur mycket kostar femmorna? jag hörde 300kr för 1000st, stämmer det?

3. Hur funkar det att skicka paket från thailand? hur gör man? några tips på hur man gör för att skicka låt säga 1000 st hem till sverige utan att någon elak tullgubbe tar dem?

4. vi låssas att jag har en mottagare för mina paket, om tullen skulle ta paketet, vad händer då? tar dom bara grejerna eller åker motagaren dit?
kan jag åka dit på något sätt? behöver jag ens skriva avsändare på paketet?

Tacksam för svar på dessa frågor eller annan information som kan hjälpa mig..

Ha en trevlig tisdag
/zenmuron
Citera
2004-03-16, 14:53
Bannlyst
Ja det är lagligt där.

Thaifemmor kostar några ören st nere i Thailand, och inte det där överpriset du skrev. Skicka kan bli svårt, då tullen öppnar det mesta paketen utanför EU, och dessutom vet dom att många från thailand ofta har olagliga saker dom skickar.
I sånna fall ta med di g väskan vet flertal som gjort det, men tar dom dig på stickprovet är det rätt kört.
Citera
2004-03-16, 15:14
Medlem
Aeolos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zenmuron
1. Är det lagligt där nere med thaifemmor eller andra Anabola preparat värda att ha?

2. Hur mycket kostar femmorna? jag hörde 300kr för 1000st, stämmer det?

3. Hur funkar det att skicka paket från thailand? hur gör man? några tips på hur man gör för att skicka låt säga 1000 st hem till sverige utan att någon elak tullgubbe tar dem?

4. vi låssas att jag har en mottagare för mina paket, om tullen skulle ta paketet, vad händer då? tar dom bara grejerna eller åker motagaren dit?
kan jag åka dit på något sätt? behöver jag ens skriva avsändare på paketet?

1, Har aldrig varit i thailand personligen...men hört att det ska vara lungt..annars så Japan, Barbados, Kuwait, och i många arabländer så ska det vara lungt...det bästa valen är nog turkiet el grekland....

2, det stämmer.....har du tur kan du få de för 100

3, jag tror det e rätt hård koll på det där nu...men skickar du de i små paket kanske det är lungt..det beror väl på hur du paketerar skiten..det finns en del grabbar som inte åkt fast på flera år pga att de packat det så bra

4, du borde nog inte skicka de till dig själv då de kan kolla upp om du varit i thailand...fast det beror ju på mängden, det lär inte bli nån utredning för några hundra thai...fast det e klart de kan aldrig bevisa att de e du som har skickat det....men du kan ju torska ändå...

akta bara det finns rätt mycket fejk även i de thailändska apoteken.
Citera
2004-03-16, 17:38
Medlem
Naud-s avatar
om du skickar till en motagare kan han, man ska aldrig säga aldrig, åka dit men risken är minimal för hittar dom skiten så kan dom inte bevisa att han har beställt dom..... slå in dom som present
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in