Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-03-29, 09:11
  #1
Medlem
J. Lindeberg var riktigt ute för ett par år sen, men är det fortfarande ute? Är det OK att ha Lindeberg igen?

Och var kan man köpa Lindeberg i Götet?
Citera
2010-03-29, 09:33
  #2
Avstängd
BlazeT.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sushma
J. Lindeberg var riktigt ute för ett par år sen, men är det fortfarande ute? Är det OK att ha Lindeberg igen?

Och var kan man köpa Lindeberg i Götet?

Det är inte ok. Tycker inte tjejer heller.
Citera
2010-03-29, 09:49
  #3
Medlem
David.s avatar
Självklart! Jag äger själv en yllekofta som jag slitet frenetiskt på de senaste åren.

Dock ska man väl passa sig för de hoodliknande, pastellfärgade reklampelarna som härjade för några år sedan. De var en aning trashiga - för att vara mild.

Hur som helst, den största anledningen till att J. Lindeberg idag känns en aning använt är väl främst för alla andra märken som nästintill använder samma logga som man börjar förknippa det med.


http://www.momentumshop.ca/blog/wp-c...logo_black.jpg


http://ucables.com/img/extra/JACQUES...G-R92046-0.jpg


http://www.egolfshop.com/images/prod...belt-black.jpg
Citera
2010-03-29, 09:51
  #4
Medlem
pirates avatar
Allting som är diskret är ok, tro inget annat.
Ska du gå runt med luvtröjor med stora loggor på bröstet, det är då det inte är ok.

Kolla in JL's hemsida för massa tips och affärer.
Annars har du NK.
Citera
2010-03-29, 10:04
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pirate
Allting som är diskret är ok, tro inget annat.
Ska du gå runt med luvtröjor med stora loggor på bröstet, det är då det inte är ok.

Kolla in JL's hemsida för massa tips och affärer.
Annars har du NK.

Bra sagt från en vettig människa! Håller fullständigt med dig, har ett par chinos från JL där det står JL väldigt diskret...
Citera
2010-03-29, 10:05
  #6
Medlem
Skäggleffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlazeT.
Det är inte ok. Tycker inte tjejer heller.
Sedan Pierangelo D’Agostin, och till viss del Lalle Johnsons, intåg skulle jag snarare säga att J. Lindeberg är det mest intressanta märket från Sverige just nu. Åtminstone när det gäller deras "riktiga" kläder. Vad gäller deras t-shirtar och liknande har jag ingen koll. Men jag antar att det inte är något som de lägger särskilt mycket tid på designmässigt.
Citera
2010-03-29, 15:14
  #7
Medlem
Hollow123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sushma
J. Lindeberg var riktigt ute för ett par år sen, men är det fortfarande ute? Är det OK att ha Lindeberg igen?

Och var kan man köpa Lindeberg i Götet?

Finns på Åhléns i nordstan.
Citera
2010-03-29, 15:43
  #8
Medlem
IPIMPs avatar
Det är mer än ok, deras "skräddade" linje är jävligt najs. Köpte en mörkblå yllerock på NK, är mitt bästa köp någonsin tror jag. Funderar på om man ska satsa på en snygg grå kavaj från JL. Tänkte som du förrut om Jl, men dom har fan skärpt till sig =)
Citera
2010-03-29, 17:16
  #9
Medlem
misterdolphs avatar
sedan omstruktureringen har J.L försökt bli lite prestige märke med 7000+ kostymen osv.
men i mina ögon kan dom aldrig tvätta av sig sig fjortiz stämpel.
Citera
2017-02-16, 23:00
  #10
Medlem
Bdonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sushma
J. Lindeberg var riktigt ute för ett par år sen, men är det fortfarande ute? Är det OK att ha Lindeberg igen?

Och var kan man köpa Lindeberg i Götet?

Citat:
Ursprungligen postat av Hollow123
Finns på Åhléns i nordstan.
Finns på Korsgatan också med en egen J Lindeberg-affär där. Jag var inne där idag och det fanns en del intressanta kläder och jag köpte en jacka som jag blev supernöjd med. Billigt var det inte men jackan var värd sitt pris — så schysst var den!
Citera
2018-10-07, 19:28
  #11
Medlem
hrwdtjs avatar
Tråden är gammal men modet förändras. Hur uppfattas J.Lindeberg idag?

Jag köpte en J.Lindeberg-jacka nyligen som jag tyckte var snygg. Fick den till ett bra pris också. Enkel, diskret och med en liten logga på vänsterarmen som hade samma färg som jackan. Jag önskar fler klädmärken kunde vara lika diskreta med loggor.

Jag tycker det finns en del snygga kläder från J.L. Är de värda priset?
Citera
2018-10-07, 19:32
  #12
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hrwdtj
Tråden är gammal men modet förändras. Hur uppfattas J.Lindeberg idag?

Jag köpte en J.Lindeberg-jacka nyligen som jag tyckte var snygg. Fick den till ett bra pris också. Enkel, diskret och med en liten logga på vänsterarmen som hade samma färg som jackan. Jag önskar fler klädmärken kunde vara lika diskreta med loggor.

Jag tycker det finns en del snygga kläder från J.L. Är de värda priset?
Ja alltså om du inte skyltar med det och tycker att plagget är snyggt går det mesta att bära.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback