2010-03-28, 18:01
Medlem
Nothing Specials avatar
Jag har flyttat till en lgenhet som har en sn dr smal spis med bara tv plattor. Det hade varit ok, anvnder oftast inte fler n tv, men tyvrr r dom vldigt nra varandra s man fr knappt plats med tv krl p spisen!

D tnkte jag -- kan man inte kra in en metallkastrull med vatten i ugnen p typ 125, vnta tills det kokar, ta ut och lgga i pasta, stta in igen i 9 minuter och vipps s har man frdig spaghetti och nd yta p spisen.

Gr det? Det ngar ju en del nr man kokar vatten, kan det bli ett problem kanske?

Dessutom r den sjukt sl, det r en liten och en mellanstor platta, har frskt f tv liter vatten att koka p den lilla plattan nu i 20 minuter, kan fortfarande doppa fingret i vattnet utan att brnna mig. Iofs r kastrullen typ 5 mm fr stor runt hela plattan.. ARGH ska jag inte kunna laga mat lngre?!
Citera
2010-03-28, 18:03
Medlem
miCky-s avatar
Du fr kpa ett litet stormkk och ha ute p balkongen (om det finns tillgng till det) helt enkelt.
Citera
2010-03-28, 18:05
Medlem
micra vattnet?
Citera
2010-03-28, 18:33
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nothing Special
Dessutom r den sjukt sl, det r en liten och en mellanstor platta, har frskt f tv liter vatten att koka p den lilla plattan nu i 20 minuter, kan fortfarande doppa fingret i vattnet utan att brnna mig. Iofs r kastrullen typ 5 mm fr stor runt hela plattan.. ARGH ska jag inte kunna laga mat lngre?!
Klaga hos hyresvrden
Citera
2010-03-28, 19:33
Medlem
Nothing Specials avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Klaga hos hyresvrden

Lutar t det. Gav upp efter 45 minuter och bytte platta.
Citera
2010-03-28, 20:55
Medlem
troengs avatar
Te-kokare?
Citera
2010-03-28, 22:20
Medlem
William Hainess avatar
http://kaffekokarkokboken.blogg.se/

Citera
2010-03-28, 23:25
Medlem
MacLeods avatar
Antar att det r ett klassiskt "stundentkk" typ Trinette?
Skaffa vattenkokare, och lr dig hur lng tid det tar att vrma upp plattorna.
Jag har sjlv gjort vldigt mkt mak i ett snt kk.

Man mste planera lite bara, och gra annat medans den vrmer upp. Men nr den vl r varm s r det ju lugnt. Har du en sn dr liten jvla ugn ochs?
Citera
2010-03-29, 10:09
Moderator
evilhoneys avatar
Jag hade en tvplatts-spis i min etta och den var p 220V, dvs man kunde inte kra bda plattorna och ugnen samtidigt, lr vara samma fr dig.
Investera i en vattenkokare istllet och lr dig planera matlagningen, det gr om man bara tnker till frst.
Citera
2010-03-29, 23:05
Medlem
Nothing Specials avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacLeod
Antar att det r ett klassiskt "stundentkk" typ Trinette?
Skaffa vattenkokare, och lr dig hur lng tid det tar att vrma upp plattorna.
Jag har sjlv gjort vldigt mkt mak i ett snt kk.

Man mste planera lite bara, och gra annat medans den vrmer upp. Men nr den vl r varm s r det ju lugnt. Har du en sn dr liten jvla ugn ochs?

Japp, eller det r lite strre n trinette men nd litet liksom.
Japp, har ftt skippa tv ugnsformar fr att dom inte gr in alls.

Lutar vl t en vattenkokare...
Citera
2010-03-29, 23:38
Medlem
MacLeods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nothing Special
Japp, eller det r lite strre n trinette men nd litet liksom.
Japp, har ftt skippa tv ugnsformar fr att dom inte gr in alls.

Lutar vl t en vattenkokare...

Kan man behrska att laga mat i ett snt kk, kommer du vara en mstare nr du fr bttre utrustning och mer utrymme.

Jag brukade kra helstekt kyckling och stekar i den dr lilla ugnen, mindre pltar finns ju alltid.
F inte fr dig att bygga in ugnen i gonhjd som jag bara. Jag monterade in den s att all kttsaft rann ur ugnen, ner ver hela kket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in