Tjenare! Jag har puch maxi som jag tkr går lite sakta....Jag skulle vilja få lite tips på vilka trim jag ska köpa så att den går bra men utan att behöva förstärka vevstake m.m? Dem trimmen så den går som bäst då utan förstärkning! Tar gärna emot många förslag =)
Byta cylinder och avgassystem samt förgasare är väl att föredra inte behöver du förstärka veven för det jag har förövrigt trim till en maxi som inte används.
Tjena!
Pocka loss cylindern och försök mecka loss pluggen insuget. Den sitter rätt bra men det är inte omöjligt att få loss den. Sen är det bar att fila lite på bredden så har du en mycket roligare moped. De är ju nästan inte värt att köpa ny cylinder o grejjer till en maxi då värdet inte är det högsta.
På med en 70cc cylinder, ny och större förgasare på 26 till 30mm och är inte pluggen i insuget redan borta så ta och borra bort den. Ett "effekt/trim"böj/avgssystem och sen får du lite fart i bygget!
Risken finns att motorn skär i och med att de flesta puchar har nåra år på nacken!
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!