2010-10-11, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raoul
Vilka områden räknas till "norr" hos lokalbefolkningen?
Baronbackarna? Markbacken?
Eller är det på andra sidan E20 såsom Vivalla?

Norr om "Södra Grev Rosengatan", öster om "Östra Bangatan", den bostadshusbebyggelse som ligger där, inte villor och liknande. Om saker och ting är som när jag bodde där, vilket i och för sig är bra länge sedan.
Citera
2010-10-11, 20:22
Medlem
Citat:

De ovan nämnda områden hör till väster.
Citera
2010-10-11, 20:23
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mjölkslyna
Har en bekant på Slottsgatan, precis vid polishuset, och en på norr. Båda hörde sirenerna och såg bilar, så jag antar att det var på Norr gripandet skedde. Man kan nog räkna in Norr i "centrala örebro" som det stod att gripandet skedde på. Förhoppningsvis får vi veta mer snart.

http://www.expressen.se/nyheter/1.21...dtakt-i-orebro

Expressen uppger att personen är gripen som skäligen misstänkt. Vad innebär det egentligen? Jag tänker på DNA, om man testar honom och det ger träff, kan man då höja det till sannolika skäl? Någon som kan lista ut varför man har gripit honom?

En annan intressant sak var att åklagaren anhöll honom vid 16-tiden, och gripandet skedde vid 19. Alltså visste man vem man sökte efter, och tog honom inte på gatan så att säga. Någon som tipsat polisen, eller vad kan ha föranlett gripandet?

skäligen misstänkt är den lägsta misstankegraden. I princip så innebär detta nog, i detta fall, att han stämmer in på signalementet. Sannolika skäl innebär att det finns starka indicier eller bevis för det han misstänks för.
Citera
2010-10-11, 20:26
Medlem
Lalajlajs avatar
..
Senast redigerad av Lalajlaj 2010-10-11 kl. 20:54.
Citera
2010-10-11, 20:27
Medlem
Alleganys avatar
Citat:

Min definition på norr är allt som ligger norr om Södra Greve Rosengatan fram till motorvägen. Ovanför det, t.ex. Vivalla är just Vivalla och ingenting annat. Men det är som sagt vad jag tycker bara.

Med vad kan det egentligen bero på att de anhåller en man i sin frånvaro. Har det fått tips på en person som de visat bilder på för BO och där offrena de sagt att det finns klara likheter? Eller vad kan det vara?
Citera
2010-10-11, 20:42
Medlem
Någon som såg var polisbilarna stannade kl 19.15? En adress någon? Jag har ringt mina kompisar på norr men dom var inte hemma. Ring era också så vi får fram en adress snarast!
Citera
2010-10-11, 20:53
Medlem
Nu är det tydligen väster som gäller. http://na.se/nyheter/2.2503/1.978214-man-greps-misstankt-for-valdtakt-i-orebro
Citera
2010-10-11, 20:53
Medlem
Står just nu i Aftonbladet att han greps på Väster... (alltså mot Vivalla, rosta, hjärsta, baronbacken typ).
Citera
2010-10-11, 20:55
Medlem
Expressen uppger att personen är gripen som skäligen misstänkt. Vad innebär det egentligen? Jag tänker på DNA, om man testar honom och det ger träff, kan man då höja det till sannolika skäl? Någon som kan lista ut varför man har gripit honom?

En annan intressant sak var att åklagaren anhöll honom vid 16-tiden, och gripandet skedde vid 19. Alltså visste man vem man sökte efter, och tog honom inte på gatan så att säga. Någon som tipsat polisen, eller vad kan ha föranlett gripandet?
Citera
2010-10-11, 20:56
Medlem
Lalajlajs avatar
Intressant nu är att få fram en adress så vi kan börja identifiera honom.
Citera
2010-10-11, 21:00
Medlem
sven.hedins avatar
Är det bara jag som retar mig på att de inte ger ut signalement på förövarna?
Citera
2010-10-11, 21:01
Medlem
Jag bor vid Bromsplan på norr i Örebro och hörde minst tre polisbilar vid 19-tiden och sa till tjejen att nu kanske de har honom =) Jag hörde inifrån lägenheten att bilarna åkte väster om där jag bor (men inte på min gata). Hoppas de har honom, vore så skönt!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in