2011-03-09, 13:52
Medlem
doejanes avatar
På den här bilden så ser det ut som om han har FAS

http://www.expressen.se/nyheter/1.2320434/niklas-eliasson-medger-nytt-overfall
Citera
2011-03-09, 13:55
Medlem
doejanes avatar
Har vi fått nån FUP här? Har inte tid just nu att leta genom tråden.
Citera
2011-03-09, 17:15
Medlem
SpeedyWiFis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QEX13

6) En till sak jag stör mig på här att polisen, efter våldtäkten vid Eurostop, gick ut i media och förklarade att många poliser mådde väldigt dåligt över detaljer i dessa våldtäkter. De specificerade det hela inte mer än så, vilket jag är säker på ledde till den groteska ryktesspridningen i Örebro där det förekom historier om att våldtäktsmannen använt verktyg, spänt upp offret mellan träd osv osv osv. Senare har polisen gått ut och dementerat att gm använt verktyg, men nu vi åtalet har det kommit fram att han trots allt hade ett verktyg - en kniv.
Om man jämför med Hagamannen så fick ju han impulser i samband med att han var full och såg en kvinna på en mörk plats. Men Eliasson har ju planerat sina överfall i förväg mycket nogrannt. Han har utrustat sig med kniv och buntband, och haft en cykel för att snabbare transportera sig till och från brottsplatserna. Hoppas verkligen inte att äcklet får psykvård utan ett långt fängelsestraff. En psyksjuk kan väl knappast vara så beräknande? Vore för jävligt om han "kom undan" med psykvård.
Citera
2011-03-09, 17:24
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpeedyWiFi
Om man jämför med Hagamannen så fick ju han impulser i samband med att han var full och såg en kvinna på en mörk plats. Men Eliasson har ju planerat sina överfall i förväg mycket nogrannt. Han har utrustat sig med kniv och buntband, och haft en cykel för att snabbare transportera sig till och från brottsplatserna. Hoppas verkligen inte att äcklet får psykvård utan ett långt fängelsestraff. En psyksjuk kan väl knappast vara så beräknande? Vore för jävligt om han "kom undan" med psykvård.

Min gissning är att de kommer fram till att han har en psykisk störning. Nu är FAS i och för sig inte någon psykisk störning i sig, men det ger allehanda problem. Får han fängelse kommer han ut om mindre än tio år. Sätts han på rättspsyk kan han sitta där resten av livet. Det senare verkar vara det lämpligaste.

Finns det några andra bilder på honom? Skolkataloger eller liknande.
Senast redigerad av JagHarEnLiten 2011-03-09 kl. 18:03.
Citera
2011-03-09, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Haha...Ge dig. Har man asperger är man knappast kapabel att göra sådant..Börjar bli jäkligt tröttsamt att den diagnosen kommer upp jämt numera av folk som inte har nån aning om vad det är.

Jag vill bara upplysa alla spekulanter i forumtråden om att det heter Aspergers syndrom, inte Asperger syndrom. Och visst kan man vara kapabel till att utföra något sånt här om man har Aspergers syndrom, lika väl som man kan vara kapabel till att utföra det om man inte har det. Jag vet inte varifrån myten om att personer med Aspergers syndrom skulle ha större tendenser till kriminalitet kommer, men den är felaktig. Det borde vara helt irrelevant huruvida NE har Aspergers syndrom eller inte.
Citera
2011-03-09, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QEX13
En av gudagåvorna är t ex att han hade somnat i trappuppgången med en kniv bredvid sig. Snacka om att han serverade sig själv på silverbricka.
När, var, hur, det här har jag helt missat?
Källa?
Citera
2011-03-09, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
När, var, hur, det här har jag helt missat?
Källa?
Bland annat Nerikes Allehanda:
Citat:
Efter överfallen den 10 oktober fick polisen in ett 40-tal tips – bland annat ett om en berusad man som sov i en trappuppgång med en kniv bredvid sig. Trappuppgången hade Niklas Eliassons mammas adress.
Även bekanta till den åtalade hörde av sig - men polisen är förtegen om detaljerna.
http://na.se/nyheter/orebro/1.1127311-na-tv-sa-kunde-polisen-gripa-valdtaktsmannen
Citera
2011-03-09, 19:43
Medlem
NE begärde hos Biobankscentrum att hans PKU-prov skulle förstöras.
Citat:
Han skickade in sin ansökan angående PKU 4 april 2010. Det var bara några dagar efter den mycket brutala grova våldtäkten nära Eurostop i Örebro
http://na.se/nyheter/orebro/1.1129640-eliasson-ville-att-hans-dna-prov-skulle-strykas
Att studera listan över vilka som begärt att deras PKU-prov ska förstöras måste vara en väldigt intressant läsning för polisen....
Citera
2011-03-09, 20:14
Medlem
Cool-Everts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adolfhilter
NE begärde hos Biobankscentrum att hans PKU-prov skulle förstöras.

http://na.se/nyheter/orebro/1.1129640-eliasson-ville-att-hans-dna-prov-skulle-strykas
Att studera listan över vilka som begärt att deras PKU-prov ska förstöras måste vara en väldigt intressant läsning för polisen....
Det vore just snyggt att föra ett register över de som ansöker om att få lämna ett register.
Citera
2011-03-09, 21:24
Medlem
Ingen tortyr vid Eurostop - det mesta av FUP offentliggörs.

http://na.se/nyheter/orebro/1.1130869-uppgifter-om-tortyr-felaktiga
Citera
2011-03-09, 21:37
Medlem
QEX13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4tune
Ingen tortyr vid Eurostop - det mesta av FUP offentliggörs.

http://na.se/nyheter/orebro/1.1130869-uppgifter-om-tortyr-felaktiga

Lite roligt att åklagaren inte förstår hur dessa rykten uppstod. Men eftersom jag är snäll ikväll ska jag berätta det för henne. Dessa rykten uppstod i samband med att polisen grät ut i media om hur hemska detaljer det fanns i dessa våldtäktsfall, utan att specificera mer än så. Just med det så lyckades polisen trigga folkets fantasi och resten är historia. Hade inte polisen gråtit ut så hade det aldrig funnits så mycket att fantisera om, även om det möjligtvis hade uppstått rykten ändå, som det ju b la gjorde även när Hagamannen härjade i Umeå.
Citera
2011-03-09, 22:00
Medlem
SpeedyWiFis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Min gissning är att de kommer fram till att han har en psykisk störning. Nu är FAS i och för sig inte någon psykisk störning i sig, men det ger allehanda problem. Får han fängelse kommer han ut om mindre än tio år. Sätts han på rättspsyk kan han sitta där resten av livet. Det senare verkar vara det lämpligaste.

Finns det några andra bilder på honom? Skolkataloger eller liknande.
Vi får hoppas det. Han kan aldrig komma ut i samhället igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in