2011-03-09, 22:39
Medlem
QEX13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Min gissning är att de kommer fram till att han har en psykisk störning. Nu är FAS i och för sig inte någon psykisk störning i sig, men det ger allehanda problem. Får han fängelse kommer han ut om mindre än tio år. Sätts han på rättspsyk kan han sitta där resten av livet. Det senare verkar vara det lämpligaste.

Finns det några andra bilder på honom? Skolkataloger eller liknande.

http://politiktillvardags.files.wordpress.com/2010/10/samma.jpg?w=391&h=144

Citat:
Ursprungligen postat av deckardrottningen
Nerikes Allehandas chefredaktör skriver att tidningen ska granska hur våldtäktsstatistiken ser ut i Sverige ur ett etniskt perspektiv.

Hur gick det med detta egentligen?
Citera
2011-03-10, 00:44
Medlem
6tasys avatar
Är förundersökningen släppt? Stod något om det på NA.
Citera
2011-03-10, 03:42
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QEX13
http://politiktillvardags.files.wordpress.com/2010/10/samma.jpg?w=391&h=144

Tack! Jag hittade en till från samma källa.
http://politisktinkorrekt.info/2010/10/16/valdtaktsmannen-i-orebro-erkanner-ett-overfall/comment-page-1/
Citera
2011-03-10, 03:44
Medlem
Han gick i min kompis gymnasieklass (jag är från Örebro). Kan höra med honom ifall han har några skolkataloger eller liknande, så kan jag ordna fram ett par tre bilder till.
Citera
2011-03-10, 07:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4tune
Ingen tortyr vid Eurostop - det mesta av FUP offentliggörs.

http://na.se/nyheter/orebro/1.1130869-uppgifter-om-tortyr-felaktiga

FUP:en är alltså färdiggranskad av tingsrätten nu och går att begäras ut. Någon som känner sig manad att åtminstone ta reda på vad den kostar? Jag jobbar om dagarna och har inte möjlighet att ringa. Antar att det blir många tusenlappar dock.
Citera
2011-03-10, 09:39
Medlem
sWeePerrs avatar
FUP finns tillgänglig elektronisk men hör och häpna: den kostar minst 3000:-

Vill ni ha den kan ni ringa arkivarbetaren Andreas på tingsrätten: 019-16 63 00.

Om någon fixar den så är jag beredd att bidra lite. PM:a isf.

Edit: jag kan också ta bort alla ev. begränsningar som ibland brukar finnas i FUP-pdf:er. Hör av er isf.
Senast redigerad av sWeePerr 2011-03-10 kl. 09:49.
Citera
2011-03-10, 12:34
Medlem
blondie-590s avatar
Är också beredd att betala lite för att veta lite om svinet och hans mentala hälsa samt hur vårt svenska samhället tänkt straffa/vårda honom utifrån detta.
Om vi blir runt 30 än hundring vardera.
Citera
2011-03-10, 13:15
Medlem
Har aldrig varit med om att en sådan här foruminsamling faktiskt har fungerat, men jag kan också lägga en hundring. Däremot tycker jag att alla ska ge fan i att ta bort 'begränsningar', vilket jag antar är censureringar, från protokoll, då detta skulle innebära att de blir ännu hårdare med att släppa saker digitalt i framtiden. Censuren finns där av en anledning, att skydda brottsoffren.
Citera
2011-03-10, 14:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sWeePerr
FUP finns tillgänglig elektronisk men hör och häpna: den kostar minst 3000:-

Vill ni ha den kan ni ringa arkivarbetaren Andreas på tingsrätten: 019-16 63 00.

Om någon fixar den så är jag beredd att bidra lite. PM:a isf.

Edit: jag kan också ta bort alla ev. begränsningar som ibland brukar finnas i FUP-pdf:er. Hör av er isf.
Vem bestämmer priset på en FUP? När jag tog hem Mats Alm FUP:en kostade skivan 150 pix.
Det här är skevt ju...
Citera
2011-03-10, 15:04
Medlem
sWeePerrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av polisrapport
Vem bestämmer priset på en FUP? När jag tog hem Mats Alm FUP:en kostade skivan 150 pix.
Det här är skevt ju...
Ja, det är knepigt och man borde protestera.

Ang. begränsningar i pdf:er:

Namn och andra känsliga uppgifter är sekretessade innan OCR; begränsningarna omfattar oftast bara klipp-å-klistra, sparande av ev. bilder och modifikation. Varför vet jag inte för man ser allt som går att se. Det bara det att det är så förbenat irriterande när man inte kan t.ex. kopiera citat.
Citera
2011-03-10, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blondie-590
Är också beredd att betala lite för att veta lite om svinet och hans mentala hälsa samt hur vårt svenska samhället tänkt straffa/vårda honom utifrån detta.
Om vi blir runt 30 än hundring vardera.

Jag är också på! Hade tänkt begära ut det själv för jag gissar att det är mycket intressant läsning, men inte för 3000 pix!
Citera
2011-03-10, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kada
Han gick i min kompis gymnasieklass (jag är från Örebro). Kan höra med honom ifall han har några skolkataloger eller liknande, så kan jag ordna fram ett par tre bilder till.

Det finns redan i tråden långt tillbaka runt tidpunkten för hans gripande!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in