2010-10-13, 13:18
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BehindRayban
I och för sig behöver inte det här vara den absoluta sanningen. Vet en snubbe som gick bort och då dök det upp allsköns personer i både aftonhoran och andra medier och uppgav sig vara nära och kära. Enligt några polare till snubben så hade de där personerna som framträdde i pressen aldrig någonsin varit i kontakt med den avlidne. Så man får ta de med en nypa salt. Å andra sidan är NE i livet så han borde ju kunna redogöra för varför och vad, om inte annat blir han nog tillfrågad i rättegången.

Den här information som denne lämnar nu har jag fått från andra också på PM. De bekräftar i stort varandras historia.
Citera
2010-10-13, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QEX13
Misstänkte du honom aldrig själv för att vara serievåldtäktsmannen? Jag menar, han bodde i området och stämde in på det otydliga signalement som fanns.
Nej jag hade inte tanke på det. Man vet mindre än man tror. Jag är uppriktigt förvånad att se bilder där han är med andra på en färja. Jag har fått uppfattningen om att han är isolerad på rummet och sover hela dagarna och spelar wow på nätterna. Det är så otroligt med rykten om hur det varit och att polisen är så förtegen beror på att det är nysvenskar. Jag skäms lite men jag har trott på det ibland och att det varit flera olika. Jag trodde inte att N var så tokig och hemsk på långa vägar inte heller att han hade förmågan. Nu är det ju inte heller så att det är N jag känner utan det är hörsägen från anhöriga under 20 års tid och ja vi är nog många som tyckt det är tragiskt men han skadar ju ingen. Det är så det uppfattats att det är synd om honom som slänger bort sitt liv och sedan så visar sig att han slänger bort andras liv istället.
Sedan bodde han i ett jytter där det finns rätt många som stämmer på signalemenetn som jag inte reagerat på. Jag förstår inte heller hur fantombilden kunde visa så fel, då stämmer ju inte den med signalementen.
Citera
2010-10-13, 13:29
Medlem
Jag förstår inte heller hur fantombilden kunde visa så fel, då stämmer ju inte den med signalementen.[/quote]

Vi har inte fått se den senaste fantombilden som polisen skulle färdigställa i måndags. Istället kom ju gripandet. Den fantombild som åsyftas måste vara den som gjordes efter överfallet i Karlaparken 2006. Troligen en annan gärningsman än N.E.
Citera
Medlem
Citat:
I och för sig behöver inte det här vara den absoluta sanningen. Vet en snubbe som gick bort och då dök det upp allsköns personer i både aftonhoran och andra medier och uppgav sig vara nära och kära. Enligt några polare till snubben så hade de där personerna som framträdde i pressen aldrig någonsin varit i kontakt med den avlidne. Så man får ta de med en nypa salt. Å andra sidan är NE i livet så han borde ju kunna redogöra för varför och vad, om inte annat blir han nog tillfrågad i rättegången.
Ingen skulle vara lyckligare än jag om det var fel det jag skriver. Det skulle vara helt underbart om jag var en sensationslysten knasboll med för mycket fritid. Men jag håller med dig enormt! Om det inte spekulerats så mycket tokigheter så hade han varit gripen för länge sedan som ett exempel på vad spekulationer kan leda till!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Den här information som denne lämnar nu har jag fått från andra också på PM. De bekräftar i stort varandras historia.

Jag påpekar bara att man ska ta informationen i pressen med en nypa salt eftersom det finns särskilt goda möjligheter för den mediesugne att vara i tidningen. Det är nästan bättre info här skulle jag vilja tro.
Citera
Medlem
P3RK3L3s avatar
Oj en etniskt svensk serievåldtäktsman igen! Visar ju återigen att min tjej inte går säker på svenska gator om vi så rensar ut alla MENA-blattar i morgon. När ska hela Sverige vakna och inse att våldtäkter är ett problem som spänner över nationalitet? Undrar hur många av offren som var icke-svenskar förresten?
Citera
2010-10-13, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av burzi
Jag förstår inte heller hur fantombilden kunde visa så fel, då stämmer ju inte den med signalementen.

Vi har inte fått se den senaste fantombilden som polisen skulle färdigställa i måndags. Istället kom ju gripandet. Den fantombild som åsyftas måste vara den som gjordes efter överfallet i Karlaparken 2006. Troligen en annan gärningsman än N.E.[/quote]
Ja så måste det vara men jag menar att det är inte så lätt för allmänheten att leta bland bekanta när det florerar rykten av alla de slag. Jag har inte haft koll i alla fall på hela saken.
Citera
2010-10-13, 13:31
Medlem
doejanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrazyJack666
Ingen skulle vara lyckligare än jag om det var fel det jag skriver. Det skulle vara helt underbart om jag var en sensationslysten knasboll med för mycket fritid. Men jag håller med dig enormt! Om det inte spekulerats så mycket tokigheter så hade han varit gripen för länge sedan som ett exempel på vad spekulationer kan leda till!

vilket intryck gav han i normala situationer? var han ryckig, sömnig, hyperaktiv etc?
Citera
2010-10-13, 13:34
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Jag påpekar bara att man ska ta informationen i pressen med en nypa salt eftersom det finns särskilt goda möjligheter för den mediesugne att vara i tidningen. Det är nästan bättre info här skulle jag vilja tro.

Aj, sorry.

Men, man ska även här vara kritisk till den information som lämnas, dock har jag fått på PM med information som stämmer ganska exakt med denna från andra.
Citera
2010-10-13, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Jag är ganska övertygad om att det rätta bilden kommer att komma fram när folk börjar förstå att medias bild inte stämmer. Hans liv kommer förmodligen att vändas ut och in på här på FB och då kommer allt sådant fram som lättare kan ge oss en förståelse till att sådana här saker kan hända.

En normalbegåvad person begriper att en person som begår dessa brott, återkommande, inte är frisk.

Jag är ledsen om jag åter kommer in på lite personliga frågor, du behöver inte svara om du inte vill.

Jag förstår att du är närstående, jag tänker inte fråga och vill inte att du berättar heller hur nära. Det spelar ingen som helst roll.

Men, misstänkte du någon gång att det var något som inte stod rätt till?

En annan undran är också om du upplevde något speciellt just kring tiden för överfallen som till exempel i april i år och oktober, november och december förra året? Exempelvis att Niklas var orolig, upprörd eller att saker inträffade som inte var normalt?

En annan undran jag har är om du kan svara mig om Niklas hade rakat hår för ett år sedan eller om det var utväxt?

Jag hoppar dessa frågor just nu i alla fall. Behöver andas lite känner jag. En eloge till er som kan diskutera detta på ett bra sakligt sätt. Det är alla förtjänta av inte minst offren.
Citera
2010-10-13, 13:35
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrazyJack666
Jag hoppar dessa frågor just nu i alla fall. Behöver andas lite känner jag. En eloge till er som kan diskutera detta på ett bra sakligt sätt. Det är alla förtjänta av inte minst offren.

Det är fullt förståeligt.

Vi är så tacksamma för att du har orkat ge oss så mycket svar ändå.
Citera
2010-10-13, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doejane
vilket intryck gav han i normala situationer? var han ryckig, sömnig, hyperaktiv etc?
Trött isolerad infantil deprimerad ensam arg konstig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in