2010-10-14, 07:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Omöjligt, men de förklarar iallafall varför de inte hade han under bevakning, om det nu stämmer att han var känd innan.
... han verkar vara känd eftersom han var kallad till topsning!
http://na.se/nyheter/1.980442-23-aringen-kallades-men-kom-inte-till-dna-test
Citera
2010-10-14, 07:17
Bannlyst
Jag har en god känsla av att detta är mördaren i Linköping.
Citera
2010-10-14, 07:20
Medlem
Sojiros avatar
Tänk er hur många "vänner" han kommer få på Facebook nu, alla sjuka tjejer som älskar tuffa brottslingar och vill bli våldtagna.
Citera
2010-10-14, 07:20
Medlem
Arcturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 6tasy
Otroligt om det skulle vara sa att GM i fraga har nagot att gora med dubbelmordet i Linkoping. Det kan mycket val vara sa, galler bara att hitta nagon slags anknytning till platsen och framfor allt staden.

Det finns DNA från Linköpingsfallet, så om detta matchar är det nog klart
Citera
2010-10-14, 07:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arctura
Det finns DNA från Linköpingsfallet, så om detta matchar är det nog klart

Vet någon hur lång tid det tar att ta fram en DNA-profil? Förr handlade det om några veckor, men jag gissar att det går snabbare nu.
Citera
2010-10-14, 07:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OBERIU
Min teori är att polisen så fort som våldtäkten på söndagsmorgonen begicks gav sig ut för att arrestera NE. Däremot vet vi ju inte var han befann sig då. Troligen kom han inte hem igen utan gömde sig någonstans ute varefter han på kvällen försökte begå en våldtäkt till. När det sedan blev mörkt försökte han gömma sig i moderns källare över natten.

Men borde inte hans familj ha undrat var han var? Jag menar, hur normalt är det att man är ute så tidigt en söndagsmorgon? Och om inte annat, borde de ha undrat varför han inte kom hem?
Citera
2010-10-14, 07:54
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rodetto
Dubbelmord Linköping

Hårfärg, ålder, intresse för knivar, psyksjuk, finns inte i polisens register.... stämmer.
Vad kopplar honom till staden vid det tillfället?

Mycket intressant.

Stämmer på hur många då?

Kanske Linköpingspolisen skulle börja topsa alla där också.

Även om det är en av de sämre fantombilder jag sett så är den inte lik då Niklas utseende är speciellt och svårt att missa. Dessutom är väl Linköpingsmannen mer mörkhyad och har mörkare orginalhår.

Jag är övertygad om att det inte är Niklas, men hoppas jag har fel denna gång.
Citera
2010-10-14, 07:56
Medlem
OBERIUs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Essem
Men borde inte hans familj ha undrat var han var? Jag menar, hur normalt är det att man är ute så tidigt en söndagsmorgon? Och om inte annat, borde de ha undrat varför han inte kom hem?
Självklart, men vi vet ju inte heller någonting om vad de gjort under helgen. Om de levt ett vanligt stilla familjeliv eller fått polisbesök redan på morgonen och sedan oroat sig hela söndagen över var den misstänkte, försvunna sonen håller hus.
Citera
2010-10-14, 07:57
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:

Vill inte ännu börja diskutera detta, av vissa skäl, men visst finns det en person som anat.
Citera
2010-10-14, 08:16
Medlem
Citat:
Vill inte ännu börja diskutera detta, av vissa skäl, men visst finns det en person som anat.

Den person som ev. anade. Kan det vara samma som skrev i chatten? (Om det nu var h*n vill säga)
Citera
2010-10-14, 08:23
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Den person som ev. anade. Kan det vara samma som skrev i chatten? (Om det nu var h*n vill säga)

Vet ej, i övrigt har du PM.
Citera
2010-10-14, 08:27
Medlem
twiggsters avatar
Citat:
Vet ej, i övrigt har du PM.
jag vill också ha ett PM ang. detta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera