2010-10-11, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Okej, tidigare i tråden nämndes att ett av överfallen skedde i närheten av en flyktingförläggning. Var ligger i såfall den?
Det finns en anläggning för ensamkommande barn vid gamla militärområdet I3 - grenadjärstaden men endast för barn.

Edit: Norra stadsdelen
Senast redigerad av Magplask 2010-10-11 kl. 14:21.
Citera
2010-10-11, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hassehustler
Här kommer lite uppgifter om eurostop-våldtäkten som jag fått höra.

Han höll på med offret i flera timmar, drog ut tänder med tång.. total förstörde hennes underliv. Hade ett vitt skynke och massa jävla verktyg som rena motorsågsmassakern. Det var länge sen nu som jag fick ta del av informationen, det jag kan minnas var att jag mådde riktigt jävla dåligt av alla detaljer och ville till slut inte höra mer.

Ett flertal poliser fick gå i terapi efter att dom jobbade med fallet.

Dessa "källor" ska komma från en bekants vän som jobbar på stationen. Hur sant eller inte det är kan nog bara polisen svara på.. Men liknande uppgifter har florerat runt på flera håll i staden

Jag har hört nästintill EXAKT det du ovan skriver. Jag har hört att han både drog ut vissa tänder, samt vissa naglar, samt förstörde hennes underliv med någonting som kan liknas med en borrmaskin eller mejsel av något slag. Även utseendet stämmer överens med det jag hört.

En nära väns pappa jobbar som polis i Örebro (Dock inte inom våldsbrott) men hon hade ifrågasatt honom gällande ryktesspridningen angående detta. Personligen hade han inte hört någonting gällande just detta specifika fall, men att pressen och polisen förnekar detta för att inte "störa" pågående utredning. Det kanske inte är utfört exakt på det sättet som nämns ovan, men vi bör heller inte utesluta att det faktiskt har förekommit eventuella tillhyggen.
Citera
2010-10-11, 14:22
Medlem
deckardrottningens avatar
Citat:
Flyktingförläggningen i Örebro ligger vad jag förstår nere vid universitetet i södra Örebro. Finns det fler flyktingförläggningar än den?

Invandrarna är inom de fem invandrartäta kommundelarna i huvudsak koncentrerade till sex stora hyresrättsområden ... Vivalla, Varberga, Baronbackarna, Markbacken, Oxhagen och Brickebacken.

Örebros invandrare från Afrika, där somalierna sannolikt dominerar, bor främst i delar av Vivalla, Baronbackarna, Markbacken och Oxhagen.

Källa: "Utanför demokratin? Del 7 Politiskt deltagande i Örebro kommun, Integrationsverkets
rapportserie 2000:20"
Citera
2010-10-11, 14:23
Medlem
Lalajlajs avatar
Chatten är över och de sista, besvärliga frågorna, dribblade de bort genom serveromstarter.

@Deckardrottningen
Mycket intressanta punkter. Det kan mycket väl vara så att hans mönster inte alls avspeglas av hans vardag utav av religösa skäl eller andra detaljer.
Citera
2010-10-11, 14:24
Medlem
AudereEstFaceres avatar
Ok nu förstod hatarna tydligen inte min ironi. Tydligen ska killen vara ljus.
Citera
2010-10-11, 14:26
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magplask
Det finns en anläggning för ensamkommande barn vid gamla militärområdet I3 - grenadjärstaden men endast för barn.

Edit: Norra stadsdelen

Citat:
Ursprungligen postat av deckardrottningen
Invandrarna är inom de fem invandrartäta kommundelarna i huvudsak koncentrerade till sex stora hyresrättsområden ... Vivalla, Varberga, Baronbackarna, Markbacken, Oxhagen och Brickebacken.

Örebros invandrare från Afrika, där somalierna sannolikt dominerar, bor främst i delar av Vivalla, Baronbackarna, Markbacken och Oxhagen.

Källa: "Utanför demokratin? Del 7 Politiskt deltagande i Örebro kommun, Integrationsverkets
rapportserie 2000:20"

Tack. Det är knappast ensamkommande barn, antar jag, då ett vittnesmål säger runt 23 års ålder.

Tänkte se om det fanns något mönster mellan bostadsplatser och de tre fall där en trolig mörkhyad person är GM.
Citera
2010-10-11, 14:26
Medlem
Jimbos avatar
Deckardrottningen
är nåt på spåren. Det är ju verkligen en månad mellan varje överfallsvåg..
Vad finns det för andra grejer som är månatliga?

Tänker Studenter. Arbeten osv.
Citera
2010-10-11, 14:27
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AudereEstFacere
Ok nu förstod hatarna tydligen inte min ironi. Tydligen ska killen vara ljus.

Vilka är hatarna? Killen är troligen helsvensk.

Dock finns det två och den andra beskrivs som mörkhyad eller centralafrikan av polisen.
Citera
2010-10-11, 14:30
Medlem
Jimbos avatar
Citat:
Jag har hittat ett mönster till. Känns inte som att det är en tillfällighet.

Pratar nu om de 8 fall som skett 2009-2010 inom samma geografiska område, alltså kring "Allen".

Alla 7 fall som är utförda på söndagsmorgnar sker med exakt 4 veckorsetapper, utom i ett fall då det går 5 veckor mellan överfallen.

Även när det är uppehåll så hamnar man på 4 veckors etapper. Jag upplever det som att GM utför sina handlingar var fjärde vecka och frågan är då om han befinner sig i Örebro just var fjärde helg?

Att det är så exakt kan knappast vara en slump.

Äras den som äras bör...
Du skrev oxå nåt om rättspsyk och att dom har permissioner,
men det borde väl någon ha reagerat på - om någon som har dom tendenserna är på permission och det utförs våldtäkter i staden?
Å andra sidan så har ju rättspsykiatrin i området dragits med en del tidigare problem...
Citera
2010-10-11, 14:32
Medlem
2006 inträffade en våldtäkt i Karlaparken som ligger inom 500 meter från helgens försök och fullbordade våldtäkt. Då gick man ut med denna fantastiska fantombild: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article441498.ab
Citera
2010-10-11, 14:33
Medlem
AudereEstFaceres avatar
Citat:
Vilka är hatarna? Killen är troligen helsvensk.

Dock finns det två och den andra beskrivs som mörkhyad eller centralafrikan av polisen.

Att den ene skulle vara mörk har jag inte hört innan...sen att det spekuleras i att det är två olika gärningsmän tycker jag verkar långsökt...vad är oddsen att dom skulle som nu senast överfalla i samma område inom samma tidsram...

Det som hände på söndagsmorgonen var tydligen en ljus kille med sandrefärgat hår...

Oavsett är det skit att detta händer.
Citera
2010-10-11, 14:37
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jimbo
Äras den som äras bör...
Du skrev oxå nåt om rättspsyk och att dom har permissioner,
men det borde väl någon ha reagerat på - om någon som har dom tendenserna är på permission och det utförs våldtäkter i staden?
Å andra sidan så har ju rättspsykiatrin i området dragits med en del tidigare problem...

Det är sant. Det troliga är att om det handlar om rättspsyk så sitter han nog inte i Örebro utan i någon annan stad och besöker Örebro var fjärde helg, en eventuell permission.

Men, det finns många olika teorier man kan dra kring just 4 veckors etapper.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in