2010-10-13, 19:59
Medlem
Är det inte en nackdel för honom att ha en kvinnlig advokat? En kvinna känner säkert mer medlidande för offren och "ömmar" nog mindre för att hjälpa honom, även om hon såklart är professionell.

Jag hade begärt nån manlig höjdare..
Men jag kanske tänker bakvänt, en kvinna kanske är listigare på att få offren "svarslösa"
Citera
2010-10-13, 20:00
Medlem
spetznazs avatar
Efterlyst har riggat upp på Karlslundsgatan och det var även flera polisbilar i området. Polisen vill säkerligen visa sig från sin bästa sida nu när det är storfrämmande i stan. Synd att inte GW är kvar i programmet, hade varit intressant att höra vad han säger om utredningen.
Citera
2010-10-13, 20:00
Medlem
JizzieJinxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av juha
Är det inte en nackdel för honom att ha en kvinnlig advokat? En kvinna känner säkert mer medlidande för offren och "ömmar" nog mindre för att hjälpa honom, även om hon såklart är professionell.

Jag hade begärt nån manlig höjdare..
Men jag kanske tänker bakvänt, en kvinna kanske är listigare på att få offren "svarslösa"

Med tanke på att han är kvinnohatare så är det rätt ironiskt. Undra hur hon känner som måste försvara ett sånt jävla svin?
Citera
2010-10-13, 20:01
Medlem
DontRuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JizzieJinx
Med tanke på att han är kvinnohatare så är det rätt ironiskt. Undra hur hon känner som måste försvara ett sånt jävla svin?
Hur vet du att han hatar kvinnor? .. Tar för givet att vi pratar om N.E
Senast redigerad av DontRun 2010-10-13 kl. 20:04.
Citera
2010-10-13, 20:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Vad kan egentligen "vissa medgivanden" innebära i fallet med våldtäkten vid Eurostop?

Då den ju skall ha varit synnerligen rå och brutal så kan han ju knappast hävda att det skulle varit frågan om frivilligt sex eller liknande så vad menas egentligen med det uttalandet i det här sammanhanget?
Någon har känt igen honom.
"Ja, jag befann mig på platsen".
(men det fanns inga vittnen vad jag minns)
DNA/klädesplagg har hittats på kvinnan/platsen.
"Ja, jag har träffat kvinnan/jag har varit där".
Citera
2010-10-13, 20:03
Medlem
JizzieJinxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DontRun
Hur vet du att han hatar kvinnor?

Läst tråden? Finns ett flertal länkar till sidor där experter uttalar sig om just dessa fall samt andra våldtäksfall.

Med en så snedvriden kvinnosyn så måste man nästan hata kvinnor.
Citera
2010-10-13, 20:10
Medlem
DontRuns avatar
Citat:
Läst tråden? Finns ett flertal länkar till sidor där experter uttalar sig om just dessa fall samt andra våldtäksfall.

Med en så snedvriden kvinnosyn så måste man nästan hata kvinnor.
Min edit verkar ha kommit för sent och är det N.E vi pratar om så är han inte dömd och du kan därför inte säga att det är han som har en så snedvriden kvinnosyn.
Jag är uppväxt med att man är oskyldig till motsatsen bevisats. Kanske är annorlunda i den stora staden.
Citera
2010-10-13, 20:14
Medlem
JizzieJinxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DontRun
Min edit verkar ha kommit för sent och är det N.E vi pratar om så är han inte dömd och du kan därför inte säga att det är han som har en så snedvriden kvinnosyn.
Jag är uppväxt med att man är oskyldig till motsatsen bevisats. Kanske är annorlunda i den stora staden.

Okej. Om polisen säger att de har DNA bevis som binder honom till ett flertal våldtäkter.. Så tror du att han är oskyldig? Tycker inte att detta har så mycket med uppväxt att göra, tycker du?
Citera
2010-10-13, 20:16
Medlem
doejanes avatar
snarare människohat än just kvinnohat. heilar och ritar hakkors. sen att han våldtar just kvinnor är mest slumpen för att de råkar vara det han tänder på. hade han sett män på ett sexuellt sätt så hade han väl gett sig på dom. tror jag
Citera
2010-10-13, 20:17
Medlem
Zniffens avatar
Det är alldeles för mycket OT nu o ligger på fjortisnivå! Frågan vart vår N.E är uppväxt är ju av stor vikt! Låt säga att N.E har under perioder bott på olika småorter och på något sätt stuckit ut eller inte. Ett historiskt rörelsemönster kan vi lätt sätta i samband med eventuella tidigare brott i närheten (cykel/bussavstånd).

Rätta mig om jag har fel!
Citera
2010-10-13, 20:19
Medlem
DeLoreans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QEX13
Tyvärr finns det nog fler än vi kan ana. Väldigt många som hamnar utanför på en eller annan anledning, bygger upp ett stort hat, skaffar sig nazismen som intresse eller livsstil osv.

Sen kan man fråga sig varför han skulle gå från att knivmörda brutalt till att bara våldta kvinnor utan att döda dem? Den amerikanska seriemördaren Gary Ridgway (Green River killer) har erkänt sexmord på 71 kvinnor, men han inledde sin kriminella karriär med att knivhugga en sexårig pojke, då var han bara 16 år gammal själv. http://en.wikipedia.org/wiki/Green_river_killer

Kan vara något liknande med NE.
Räknade litet grand:

Antag att det bor 500.000 människor inom tio mil från Linköping.

250.000 är män.

Av dem är c:a 25.000 i åldern 15-22 år.

Av dem är cirka 12.000 ljushåriga (jag antar att c:a 50% är ljushåriga).

Av dem har cirka 6.000 påtagligt runda ansikten och kinder (jag antar att c:a 50% har runda kinder).

Av dem passar cirka 5.000 in på den uppgivna längden plus/minus 10 cm.

Jag antar att 1 av tio har en butterflykniv. Det är 500 pers.

Och så antar jag att 1 av 10 som har en butterfly är litet störd och kan få plötsliga utbrott.

Det är 50 pers. Inte så himla många. Problemet är förstås att hitta dem...
Citera
2010-10-13, 20:25
Medlem
DontRuns avatar
Citat:
Okej. Om polisen säger att de har DNA bevis som binder honom till ett flertal våldtäkter.. Så tror du att han är oskyldig? Tycker inte att detta har så mycket med uppväxt att göra, tycker du?
Nej jag tror att han är skyldig. Men jag vet inte det, därför låter jag folk vara oskyldiga tills dom blivit dömda. Hur vida det finns DNA bevis eller inte kan jag inte svara på då det inte är offentligt. Låt rätt person bli dömd innan du börjar hata.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in