2010-10-13, 20:27
Medlem
JizzieJinxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DontRun
Nej jag tror att han är skyldig. Men jag vet inte det, därför låter jag folk vara oskyldiga tills dom blivit dömda. Hur vida det finns DNA bevis eller inte kan jag inte svara på då det inte är offentligt. Låt rätt person bli dömd innan du börjar hata.

Ehm, hata är väl inte rätt ord kanske. Nöjer du dig om jag ändrar mitt "han är kvinnohatare till" "jag tror att han är kvinnohatare"? Att DNA bevis finns har redan bekräftats i ett antal medier som finns linkade i tråden.
Citera
2010-10-13, 20:36
Medlem
vicsars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spetznaz
Efterlyst har riggat upp på Karlslundsgatan och det var även flera polisbilar i området. Polisen vill säkerligen visa sig från sin bästa sida nu när det är storfrämmande i stan. Synd att inte GW är kvar i programmet, hade varit intressant att höra vad han säger om utredningen.

Poliserna har dörrknackning nr två i området just nu också.
Citera
2010-10-13, 20:42
Medlem
9 vänner nu på Facebook...
Citera
2010-10-13, 20:42
Medlem
DontRuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JizzieJinx
Ehm, hata är väl inte rätt ord kanske. Nöjer du dig om jag ändrar mitt "han är kvinnohatare till" "jag tror att han är kvinnohatare"? Att DNA bevis finns har redan bekräftats i ett antal medier som finns linkade i tråden.
Ja vi kan nöja oss där.

Har någon släppt alla bilder från hans FB? Kan ha missat någon sida.
Citera
2010-10-13, 20:46
Moderator
blomvattnares avatar
OT raderat.

/Mod
Citera
2010-10-13, 21:15
Medlem
QEX13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JizzieJinx
Efterlyst nu! Spännande..

Att reportern vågar, jag tror risken finns att reporten kommer bli våldtagen live i sändningen.

Citat:
Ursprungligen postat av DeLorean
Räknade litet grand:

Antag att det bor 500.000 människor inom tio mil från Linköping.

250.000 är män.

Av dem är c:a 25.000 i åldern 15-22 år.

Av dem är cirka 12.000 ljushåriga (jag antar att c:a 50% är ljushåriga).

Av dem har cirka 6.000 påtagligt runda ansikten och kinder (jag antar att c:a 50% har runda kinder).

Av dem passar cirka 5.000 in på den uppgivna längden plus/minus 10 cm.

Jag antar att 1 av tio har en butterflykniv. Det är 500 pers.

Och så antar jag att 1 av 10 som har en butterfly är litet störd och kan få plötsliga utbrott.

Det är 50 pers. Inte så himla många. Problemet är förstås att hitta dem...

Mmmm, problemet är att hitta dem.

De sista tre attributen kan vi inte räkna med. Det blir att ta de där 5000 personerna och leta bland dem, eftersom vi inte alls vet säkert vilka av dem som har butterflykniv och är störd osv. Egentligen kan vi höja den siffran till 10000 personer genom att ta åldern 13-30 istället. Så av 10000 personer har linköpingspolisen bara topsat 900 (eller hur många de nu hunnit med).

Med tanke på att en sådan person som NE lyckas bo mitt i epicentrum av en våldtäktsvåg utan att bli misstänkt direkt, så förstår jag helt plötsligt varför dubbelmördaren lyckats hålla sig undan.

Det ska även bli intressant att få höra vad NE haft för sig mellan 2005 och 2009. Av det som framkommit kan jag inte se något skäl för honom att inte begå några överfall under denna period.
Citera
2010-10-13, 21:16
Medlem
JizzieJinxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnjohn
Då det nu är bevisat att våldtäkaren i Örebro är en vit man och kommer från Sverige så skulle jag vilja höra vad alla nazistrasister anser om det?

Hagamannen är ju också vit och svensk hur kopplar ni ihop det med de s.k. genetiska skillnaderna som enligt er finns mellan den vita rasen och alla andra?
Båda två har visat grovt övervåld mot sina offer.

Nu skyller de på alkohol och droger på efterlyst är det bevisat att han var full eller drogad vid de tillfällen då han våldtog? Den som nu hävdar det vill jag ha 100%-iga bevis för det.

Ja ja, vi har vetat att han är svensk de senaste tre dagarna. Läs tråden och sluta whina.

Det jag tyckte var mest intressant var att de inte hade någon ny fakta över huvudtaget att gå ut med som inte redan finns postat i den här tråden. Den fakta som delgavs lades upp i tråden i måndags redan..
Citera
2010-10-13, 21:18
Medlem
Bejjbiies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnjohn
Då det nu är bevisat att våldtäkaren i Örebro är en vit man och kommer från Sverige så skulle jag vilja höra vad alla nazistrasister anser om det?

Hagamannen är ju också vit och svensk hur kopplar ni ihop det med de s.k. genetiska skillnaderna som enligt er finns mellan den vita rasen och alla andra?
Båda två har visat grovt övervåld mot sina offer.

Nu skyller de på alkohol och droger på efterlyst är det bevisat att han var full eller drogad vid de tillfällen då han våldtog? Den som nu hävdar det vill jag ha 100%-iga bevis för det.

PLUS! att som de sa på efterlyst nyss.. Hagamannen & örebro våldtäkts mannen är bland dom värsta genom tiderna.. riktigt kul att dom två som ligger högst upp på listan av våldtäktsskum.. råkade bara två blekfisar..

SUG PÅ DEN SD!!
Citera
2010-10-13, 21:20
Medlem
glampowers avatar
Intressant av efterlyst!! Skönt att han har gjort vissa medgivanden också. Han erkänner snart.
Citera
2010-10-13, 21:24
Medlem
DeLoreans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QEX13
De sista tre attributen kan vi inte räkna med. Det blir att ta de där 5000 personerna och leta bland dem, eftersom vi inte alls vet säkert vilka av dem som har butterflykniv och är störd osv. Egentligen kan vi höja den siffran till 10000 personer genom att ta åldern 13-30 istället. Så av 10000 personer har linköpingspolisen bara topsat 900 (eller hur många de nu hunnit med).
Japp, tyvärr. Inte riktigt lika svårt som en nål i en höstack, men tillräckligt svårt.

Citat:
Det ska även bli intressant att få höra vad NE haft för sig mellan 2005 och 2009. Av det som framkommit kan jag inte se något skäl för honom att inte begå några överfall under denna period.
Instämmer till fullo. Har svårt att tro att en person av denna typ håller uppe i fyra år. Överfallet vid Eurostop (där han tydligen gjort vissa medgivanden?) var dessutom så grovt och utstuderat att det knappast kan ha varit i början av en brottskarriär. Även om man lär sig via dataspel tar det nog ett antal försök innan man gör sånt i verkligheten.

Är väl heller inget som säger att det måste ha varit kvinnoöverfall och våldtäkter under dessa år. Skulle väl även kunna vara andra typer av vålds/raseri-(ut)brott.

Man hoppas att polisen vidgar sökcirkeln ordentligt.
Citera
2010-10-13, 21:32
Medlem
QEX13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeLorean
Japp, tyvärr. Inte riktigt lika svårt som en nål i en höstack, men tillräckligt svårt.

Instämmer till fullo. Har svårt att tro att en person av denna typ håller uppe i fyra år. Överfallet vid Eurostop (där han tydligen gjort vissa medgivanden?) var dessutom så grovt och utstuderat att det knappast kan ha varit i början av en brottskarriär. Även om man lär sig via dataspel tar det nog ett antal försök innan man gör sånt i verkligheten.

Är väl heller inget som säger att det måste ha varit kvinnoöverfall och våldtäkter under dessa år. Skulle väl även kunna vara andra typer av vålds/raseri-(ut)brott.

Man hoppas att polisen vidgar sökcirkeln ordentligt.

Ja, han känns så djurisk i sina handlingar, så jag har svårt att se att han skulle kunna hålla upp frivilligt så pass länge.

Citat:
Ursprungligen postat av doejane
jag är så trött på folk som påpekar att han är vit. precis lika irriterande som när folk påpekar att nån är svart.. vi har konstaterat det, vi går vidare

Man han är så väldigt vit.
Citera
2010-10-13, 21:37
Medlem
Citat:
J
Man han är så väldigt vit.
Haha, fick mig att skratta rakt ut, ja lol som man säger här på internet.

Lite udda att han medgivit lite om en våldtäkt väl?
Antingen får han väl blåneka eller tala helt ur skägget.
Göra vissa medgivanden hjälper honom inte på något sätt.

Men visst, polisen kanske har bra bevis på det fallet och pressat honom hårdast där än så länge.
Gissar att han inte står emot förhör så länge och snart erkänner han rubbet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in