2011-06-09, 08:59
Medlem
Flisan007s avatar
Enligt veckans "Örebroarn" kommer Eliasson inte att dömas till psykisk vård.
""Härmed bedöms att Niklas Eliasson ej lider av en allvarlig psykisk störning" skriver rättsmedicinalverket i ett utlåtande. Enligt utlåtandet finns det inga medicinska förutsättningar för att överlämna NE till rättspsykiatrisk vård."
Citera
2011-06-10, 10:02
Medlem
Efter dagens tingsrättsförhandlingar så har advokaten + åklagaren lagt fram sitt i sakfrågan igen.

Åklagaren yrkar på 14 år.
Advokaten vill korta tiden.

Dom faller på ONSDAG klockan 11:00
Citera
2011-06-10, 14:03
Medlem
Är det någon mer än jag som läst FUP och observerat att snuten slarvat med att censurera den ena våldtagna kvinnans namn. Förnamnet finns med på ett ställe... Riktigt dåligt av dem tycker jag...
Senast redigerad av drbalkongi 2011-06-10 kl. 14:04. Anledning: Förtydligande
Citera
2011-06-10, 18:45
Medlem
Powergirls avatar
Den jävulen borde spärras in för gott. Hur många liv har inte han förstört?
Ni jävla rasister som skriker er hesa varje gång som någon invandrare begått en våldtäkt. Inser ni inte att när det gäller serievåldtäkter så är svensken oslagbar. Visserligen blir jag lika förbannad oavsett om det är en svensk eller en invandrare men Ni rasistjävlar har en förmåga att förstora upp händelser med invandrarförtecken.
Det här brottet tar alla dåras pris och ändå här på FB, så är intresset betydligt större för idioten som skändade och mördade Elin.
Visserligen var hon blond och vacker svenska och mördaren från ett annat land, men när ni anklagar media för att vara PK ,så föredrar ni själva att läsa PI och andra idiotiska wbbsido sominte alls vill spegla verkligheten utan bara vill är ute för att misskreditera invandrare. .

Jag kan inte väga brotten mot varandra, men kan konstaterar att idioten som var svensk och från Örebro, har förstört så många kvinnors liv att det brottet förtjänar minst lika stort utrymme som vad invandrarjävel gjorde mot Elin.
Citera
2011-06-10, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Ni jävla rasister som skriker er hesa varje gång som någon invandrare begått en våldtäkt. Inser ni inte att när det gäller serievåldtäkter så är svensken oslagbar. Visserligen blir jag lika förbannad oavsett om det är en svensk eller en invandrare men Ni rasistjävlar har en förmåga att förstora upp händelser med invandrarförtecken.
Det här brottet tar alla dåras pris och ändå här på FB, så är intresset betydligt större för idioten som skändade och mördade Elin.
Visserligen var hon blond och vacker svenska och mördaren från ett annat land, men när ni anklagar media för att vara PK ,så föredrar ni själva att läsa PI och andra idiotiska wbbsido sominte alls vill spegla verkligheten utan bara vill är ute för att misskreditera invandrare. .

Jag kan inte väga brotten mot varandra, men kan konstaterar att idioten som var svensk och från Örebro, har förstört så många kvinnors liv att det brottet förtjänar minst lika stort utrymme som vad invandrarjävel gjorde mot Elin.
Källa på det fetmarkerade?

De värsta serievåldtäktsmännen i Sverige i modern tid är nämligen allt annat än svenska...
Citera
2011-06-10, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drbalkongi
Är det någon mer än jag som läst FUP och observerat att snuten slarvat med att censurera den ena våldtagna kvinnans namn. Förnamnet finns med på ett ställe... Riktigt dåligt av dem tycker jag...

Det är inte polisen som censurerat den versionen utan det är helt och hållet Tingsrätten. Så skyll på dem.
Citera
2011-06-10, 19:11
Medlem
.-.-.s avatar
Citat:

Smygaren, farstapedofilen, alexandramannen, det är väl dom tre som jag kan komma på just nu som är dömda för långt fler övergrepp än denne man. Ändå nämns Niklas och Hagamannen hela tiden i media som Sveriges mesta våldtäktsmän. Det är inte direkt sanningen. Men klart detta är en sjuk jävel som aldrig borde släppas ut.

Har han inte fått nåt coolt namn än som tex "Svennebananmannen"?
Citera
2011-06-10, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kryptio
Det är inte polisen som censurerat den versionen utan det är helt och hållet Tingsrätten. Så skyll på dem.

OK, my bad! Men fortfarande: illa att förnamnet på en av kvinnorna läcker ut.
Citera
2011-06-11, 11:34
Medlem
Powergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.
Smygaren, farstapedofilen, alexandramannen, det är väl dom tre som jag kan komma på just nu som är dömda för långt fler övergrepp än denne man. Ändå nämns Niklas och Hagamannen hela tiden i media som Sveriges mesta våldtäktsmän. Det är inte direkt sanningen. Men klart detta är en sjuk jävel som aldrig borde släppas ut.

Har han inte fått nåt coolt namn än som tex "Svennebananmannen"?

Kam jag möjligen få en källa till ditt påstående?
Citera
2011-06-11, 17:47
Medlem
Citat:
Kam jag möjligen få en källa till ditt påstående?
Varför lämnar inte du ut din källa på det jag frågade igår?

Smygaren och Den egyptiske svarttaxiföraren är dömda för fler våldtäkter än NE och Hagamannen, det är fakta.

Här har du de värsta överfallsserievåldtäktsmännen som jag kan komma på i modern tid:

Niklas Eliasson - 3 fullbordade våldtäkter
Hagamannen - 3 fullbordade våldtäkter
Mp3mannen - 3 fullbordade våldtäkter
Den asylsökande våldtäktsmannen - 3 fullbordade våldtäkter
Smygaren - 4 fullbordade våldtäkter
Den egyptiske svarttaxiföraren - 5 fullbordade våldtäkter

Södermannen ska in på den listan också men jag har inte hittat någon uppgift på hur många fullbordade våldtäkter han egentligen dömts för.
Citera
2011-06-14, 15:05
Medlem
Yxzers avatar
http://www.expressen.se/nyheter/1.2469083/niklas-eliasson-oroar-sig-for-strang-dom

Citat:
- Han tycker det ska bli skönt att få en dom men känner också oro över vad det kan bli, säger advokat Margareta Arvidsson till TT

Visst är det synd om NE nu när han inte får våldta någon på flera år!!!

Citat:
– Han har fått en diagnos och svar på varför han betett sig som han gjort, säger Margareta Arvidsson.

Vet någon vilken diagnos NE fick?
Jag satsar på Aspergers syndrom....
Citera
2011-06-14, 20:56
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yxzer
http://www.expressen.se/nyheter/1.2469083/niklas-eliasson-oroar-sig-for-strang-dom

Visst är det synd om NE nu när han inte får våldta någon på flera år!!!

Vet någon vilken diagnos NE fick?
Jag satsar på Aspergers syndrom....

Yeah right..Kom med något bättre om du kan..För övrigt så föredrar jag att veta hur det faktiskt ligger till än dina försök att leka amatörspsykolog.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in