Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-03-30, 22:00
  #277
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zamlag
Någon som har nå tips på någon sida där man kan lägga upp en server till ett spel, tex wow?
Min polare och jag letade ett tag med är inte så duktig på det här så hör med flashback för dom brukar oftast vara klokast!
Om du ska ha en spelserver behöver du en dedikerad server alternativt en vps, beror lite på hur många det är online och vilket spel det gäller. Dock får du räkna med att betala några hundralappar för en vettig dedikerad servar.
Citera
2013-04-03, 12:28
  #278
Medlem
Joangels avatar
Jag skulle vilja ha en webbsida på one.com till mitt företag, men jag har inte fått f-skattsedel och momsreg än. Kan jag registrera mig som privatperson istället just nu? Är det någon skillnad?
Citera
2013-04-03, 13:26
  #279
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joangel
Jag skulle vilja ha en webbsida på one.com till mitt företag, men jag har inte fått f-skattsedel och momsreg än. Kan jag registrera mig som privatperson istället just nu? Är det någon skillnad?
Inte för jag förstår varför någon, oavsett ändamål, skulle vilja ha med one att göra.

Men svaret på din fråga är att ja, det kan du men det är kanske lämpligt att registrera företagets domän på företagets adress så att den ägs av företaget om du någon gång skall avyttra företaget. Alternativet är att skriva över domänen och abonnemanget på firman när du väl har den igång.

För avdrags skull kan du också använda kvitton du har samlat på dig ett antal månader innan själva starten. Exakt hur många månader är jag osäker på, det var ett tag sedan jag gjorde det där.
Citera
2013-04-03, 14:03
  #280
Medlem
Joangels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tommyt
Inte för jag förstår varför någon, oavsett ändamål, skulle vilja ha med one att göra.

Men svaret på din fråga är att ja, det kan du men det är kanske lämpligt att registrera företagets domän på företagets adress så att den ägs av företaget om du någon gång skall avyttra företaget. Alternativet är att skriva över domänen och abonnemanget på firman när du väl har den igång.

För avdrags skull kan du också använda kvitton du har samlat på dig ett antal månader innan själva starten. Exakt hur många månader är jag osäker på, det var ett tag sedan jag gjorde det där.

Billigast på marknaden och slipper en massa krångel, ska inte ha en särskilt komplicerad sida. Företaget är på samma adress som jag bor på så det är ingen fara. Det var just med momsregnr som man ska skriva i. Och om de kanske lägger in företag i någon slags annan kategori. Jag vill ju kunna bli hittad av andra företag är meningen. Ska ha enskild firma är kanske bäst att tillägga. Tack för svar.
Citera
2013-04-07, 17:18
  #281
Medlem
Stödjer windows-servrar php?
I så fall, finns det någon anledning till att använda en linux-server istället för windows då sidan är byggd i php?
Citera
2013-04-07, 17:46
  #282
Medlem
Lullebulle1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eft202020
Stödjer windows-servrar php?
I så fall, finns det någon anledning till att använda en linux-server istället för windows då sidan är byggd i php?
1. PHP stödjer Windows. Det finns färdiga paket med Apache, PHP och MySQL att installera på Windows. http://www.apachefriends.org/en/xampp.html
2. Beror på vilka krav man har.
Citera
2013-04-08, 12:30
  #283
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joangel
Billigast på marknaden och slipper en massa krångel, ska inte ha en särskilt komplicerad sida. Företaget är på samma adress som jag bor på så det är ingen fara. Det var just med momsregnr som man ska skriva i. Och om de kanske lägger in företag i någon slags annan kategori. Jag vill ju kunna bli hittad av andra företag är meningen. Ska ha enskild firma är kanske bäst att tillägga. Tack för svar.

Dom är varken billigast eller ens ger bäst tjänst för pengarna. Därav min reaktion.

Ja, momsregistreringsnummer är väl för att one är danskt. Du kan inte dra dansk moms i ditt svenska företag men du skall inte heller behöva betala den om du kan uppvisa ett svenskt momsregistrerings nummer (eu vat id). Vad du anger för momsnummer hos dom kommer inte att påverka hur din webbplats hittas på google.
Citera
2013-04-08, 15:12
  #284
Medlem
Joangels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tommyt
Dom är varken billigast eller ens ger bäst tjänst för pengarna. Därav min reaktion.

Ja, momsregistreringsnummer är väl för att one är danskt. Du kan inte dra dansk moms i ditt svenska företag men du skall inte heller behöva betala den om du kan uppvisa ett svenskt momsregistrerings nummer (eu vat id). Vad du anger för momsnummer hos dom kommer inte att påverka hur din webbplats hittas på google.

Något annat att rekommendera?
Citera
2013-04-08, 16:20
  #285
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joangel
Något annat att rekommendera?
Skall du ha nåt bättre än one behöver du inte leta länge. Nästan alla är bättre än dom.

Undvik Binero just nu, avvakta och se om dom löser sina problem nån gång. Jag har bara kört binero, one och Mebo och av dom är det bara Mebo som går att rekommendera just nu. Har hört jävligt mycket bra om oderland, så det skulle väl vara mitt förstahandsval om jag hade lite större budget.
Citera
2013-04-08, 17:08
  #286
Medlem
Joangels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tommyt
Skall du ha nåt bättre än one behöver du inte leta länge. Nästan alla är bättre än dom.

Undvik Binero just nu, avvakta och se om dom löser sina problem nån gång. Jag har bara kört binero, one och Mebo och av dom är det bara Mebo som går att rekommendera just nu. Har hört jävligt mycket bra om oderland, så det skulle väl vara mitt förstahandsval om jag hade lite större budget.

Mebo verkar schysst när man läser om det, dock dyker det upp en del frågor. Det går inte att registrera .se domän och då måste man på något sätt peka en .se domän och jag är ju inte så teknisk att jag förstår hur man ska göra det. Sedan betalar man med paypal eller payson och det har jag aldrig gjort förut. Hur funkar det? Verkar billigt, men extrakostnad antar jag blir en .se domän då och vad kan det gå på?
Citera
2013-04-08, 18:00
  #287
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joangel
Mebo verkar schysst när man läser om det, dock dyker det upp en del frågor. Det går inte att registrera .se domän och då måste man på något sätt peka en .se domän och jag är ju inte så teknisk att jag förstår hur man ska göra det. Sedan betalar man med paypal eller payson och det har jag aldrig gjort förut. Hur funkar det? Verkar billigt, men extrakostnad antar jag blir en .se domän då och vad kan det gå på?
Jag registrerar alla mina domäner hos loopia av gammal vana. Gillar att ha dom samlade. Kostar en hundralapp om året för .se. Det är inte särskilt krångligt att ha olika leverantörer, jag tom föredrar det. Bara att ange rätt dnser där du reggar domänen.
Citera
2013-04-25, 03:21
  #288
Medlem
Köpte ett webbhotell och domän hos Crystone.se igårkväll. Ca 30 timmar sedan kanske.
Först står det att de ska ta 20 minuter innan jag får min .nu domän.
Sen kontaktar jag dem efter några timmar och får som svar att de blivit en massa fel vid min registrering.

Klockan var mycket och ingen ur den svenska supporten jobbade så de skrev en ticket till dan där på,imorse alltså.

Väl idag får jag ett till mail där de står att det är något som är fel (no shit) och att dom skickat ärendet vidare till en tekniker.

Tröttnade på att inte förstå vad som hände, ringde in och han sa att de brukar ta upp till 48/h innan en .nu domän blir registrerad. Medans .se/.com etc endast tar 20 minuter.

Värt att notera är att allt kostade 550kr och pengarna drogs direkt och köpet har varit varierat och klart från början.

Första intryck. 1/10.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback