Jag är ute efter ett riktigt liberalt webbhotell som inte har paragrafen "du får inte ladda upp material som kan vara obscent, stötande eller sexistiskt". Jag vill alltså ha ett webbhotell där man får publicera vad som helst så länge materialet lyder under Sveriges lag.
Dessutom måste webbhotellen erbjuda en funktion som gör att man kan göra sin egen hemsida även om man är amatör och inte kan HTML-koda. Typ som Hemsida24 (som är allt annat än liberala tyvärr).
Är det någon som känner till ett webbhotell som uppfyller dessa två krav?
Som sagt, jag är inte tekniskt kunnig! Hemsida24 har en tjänst där man får använda domännamnet man redan äger och välja mellan förinställda mallar när man bygger sajten. Inga programmeringskunskaper behövs!
Det är en sådan tjänst jag är ute efter, fast utan censuren som Hemsida24 bedriver.
Idag kostar .com-domäner på CityNetwork 10 kr/år. De kör lucköppning hela december så det kanhända att det kommer .se-domäner innan julafton också. Passa på!
Binero ger nu bort webbhotell gratis under ett år. Står att det gäller nykunder men det funkar för alla. Var nog för snabb här, allt funkade ända tills jag kollade på kontrollpanelen och fortfarande prenumererade på dns-paket. Så antar att det enbart funkar för nya kunder.
Senast redigerad av Tekoppar 2012-12-20 kl. 14:00.
Binero är ju så där... hittade denna, någon som kör en jämförelse av svarstider på några olika svenska webbhotell där är binero sämst vilket stämmer överens med min egen uppfattning när jag hade konto där...
jag minns för många år sedan då hade jag ett webbhotel med mysql och php + domän för ca 129kr året. Finns de något liknande erbjudanden? svar uppskattas, storttack på förhand.
Kan inte komma ihåg de var så länge sedan noname nånting kan de ha varit hmm