2012-07-04, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CMakaroni
Binero erbjudande.

60 kr / år för privat-paketet
120 kr / år för företags-paketet.

www.binero.se
60 kr för ett år är ju utmärkt. speciellt med tanke på den lysande kritik som binera fått i det här forumet. binder man upp sig till någonting om man köper detta år för 60 kr?
Citera
2012-07-05, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Indiggo
60 kr för ett år är ju utmärkt. speciellt med tanke på den lysande kritik som binera fått i det här forumet. binder man upp sig till någonting om man köper detta år för 60 kr?

Nej men du betalar hela beloppet direkt. Om 11-12 månader kommer en faktura att skickas till dig. Om du inte betalar den stängs ditt konto ner helt enkelt. Inga krav eller något.
Citera
2012-07-05, 01:22
Medlem
Sly^s avatar
Citat:
Nej men du betalar hela beloppet direkt. Om 11-12 månader kommer en faktura att skickas till dig. Om du inte betalar den stängs ditt konto ner helt enkelt. Inga krav eller något.

Varför skulle fakturan komma om 11-12 månader? För när man trycker på beställ etc. och väljer epostfaktura så borde den väl komma på direkten?

Samt att om man ska beställa domän med så måste man betala in så snabbt som möjligt om den ska aktiveras.
Citera
2012-07-05, 01:25
Medlem
engis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sly^
Varför skulle fakturan komma om 11-12 månader? För när man trycker på beställ etc. och väljer epostfaktura så borde den väl komma på direkten?

Samt att om man ska beställa domän med så måste man betala in så snabbt som möjligt om den ska aktiveras.

Jag misstänker att han menar att fakturan för nästkommande år kommer efter 11-12 månader.

Har jag fel?
Citera
2012-07-05, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av engi
Jag misstänker att han menar att fakturan för nästkommande år kommer efter 11-12 månader.

Har jag fel?

Du har rätt.
Menade fakturan för nästa år som kommer ligga på ca 1600 kr då.
Citera
2012-07-05, 22:57
Medlem
Sly^s avatar
Citat:
Du har rätt.
Menade fakturan för nästa år som kommer ligga på ca 1600 kr då.

1600 kr per år är väl ändå ganska bra pris? Eller har jag fel?

Sen undrade jag också hur det är med trafik. Är 2000 GB trafik mycket eller är det en väldigt låg summa? Har ingen aning hur mycket trafik en vanlig hemsida brukar dra.

Edit: Undrade också om någon har testat CityNetwork?
Får ungefär samma sak som på Binero dock med 5000 GB trafik per månad för ungefär 40 spänn mer.
Senast redigerad av Sly^ 2012-07-05 kl. 23:05.
Citera
2012-07-06, 11:42
Medlem
Vad sägs om att registrera domän via Google? Kostar $10 per år – varje år. Den här killen har en av de mest populära tech-hemsidorna, och han rekommenderar det.
Citera
2012-07-22, 13:10
Medlem
Hej! Skulle gärna vilja ha lite hjälp med det här att skaffa domän och webbhotell och grejer. Har noll kunskap inom, området, som ni nog snart kommer att förstå.

Vad jag ska göra: jag vill ha en hemsida för allt som har att göra med min musik (= typ mitt band, fast jag är den enda bandmedlemmen). Hade tidigare en vanlig Blogger-blogg, men vill nu ha en sida där jag kan ha både blogg, lite musik, bilder och så vidare. Därför skaffade jag en Wordpress-blogg, där man ju kan ha olika "pages". Det funkar riktigt bra för mig.

Nu vill jag dock få bort det tråkiga .wordpress.com, för det ser ju ganska mesigt ut. Tänkte därför lägga lite pengar på att registrera min egen domän.

Frågor:
1) Det går att registrera en domän direkt via Wordpress. Är detta bra, eller bör jag vända mig till någon annan, typ One.com?
2) Om jag registrerar min domän hos någon annan än Wordpress, hur gör jag då för att fortfarande "styra" min hemsida via Wordpress? Går det ens? Om jag har förstått det här rätt så ska det gå att göra så. Men hur ska jag göra? (Förklara gärna som om du förklarade för ett barn - jag är som ett barn när det gäller sådant här.)
3) Har kollat runt lite bland olika webbhotell och man kan ju beställa olika mängd utrymme. Hur mycket ska jag ha? Räcker 5 GB? Jag ska som sagt ha en blogg med bilder (men de är inte så stora), sedan lite videor och låtar. Än så länge räknar jag inte med särskilt många besökare varje månad, eftersom mitt musikprojekt inte är särskilt etablerat.
4) Jag vill även gärna ha en mailadress som överensstämmer med min domän. Jag vill helt enkelt komma bort från min hotmail.com-adress. Om jag förstår t.ex. One.com rätt så får man det på köpet? Men hur fungerar det, i praktiken? Var går jag in för att läsa mail, kan jag välja olika "mailalternativ" (typ contact@mittband.com, info@mittband.com, shop@mittband.com) gratis?
5) Nu kanske jag låter insnöad på One.com, men det är för att jag har bläddrat runt där en del. I alla fall: såg att de har något slags hemsideprogram som man får på köpet. Har någon testat det, och kan delge några åsikter? Hur fungerar det? Är det lätt att bygga en snygg, enkel hemsida där? Jag är ingen hejare på HTML och grejs, men kan grunderna.

Det blev en del frågor, men är tacksam för all hjälp jag kan få. Vill helt enkelt fixa en hemsida som är lätt att sköta, och som inte kostar mer än några hundralappar om året.
Citera
2012-07-23, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Indiggo

http://www.larsivarsson.se/996-finns-det-bovar-pa-binero/
Senast redigerad av danny 2012-07-23 kl. 16:52. Anledning: Stavfel
Citera
2012-07-28, 17:33
Medlem
Webbserver på krypterad disk?

Hej!

Jag har en fundering gällande kryptering av diskar. Om man har en krypterad disk och sen installerar en webbserver på den, kommer den visa data normalt då eller blir det bara oläsligt när man surfar in på den?
Citera
2012-07-28, 18:15
Medlem
binmiladins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lullebulle1

Läs på lite först.

Räcker inte. Du borde läsa lite mer än lite, faktiskt ganska mycket!

Jag är ingen expert men vet att standalone program kan köras från en krypterad mapp. Jag kör Thunderbird från en krypterad mapp på USBn på så sätt. Och det fungerar. Det heter portabel installation.

Känns som att server ligger lite över mina kunskaper.

Bin Miladin

För resten - Se till att du låst up den krypterade mappen först, såklart, hi hi hi ...
Citera
2012-07-28, 18:24
Medlem
ninjabeiruts avatar
När en dator eller server är krypterad så startar man servern/datorn, Sen skriver in sitt lösenord till Truecrypt eftersom att datorn är krypterad. Därefter dekrypteras den tillfälligt, Så allt blir som normalt. Men stängs servern av eller beslagtas (Strömmen bryts) så är den krypterad igen. Förstår du?

Så Alltså blir allt som det skulle vara utan kryptering.

Tillägg: Om du har en krypterad mapp så är det samma sak. Man skriver in ett lösenord och vips så ser du innehållet och kan köra programmen som ligger i den mappen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in