Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-07-28, 18:52
  #181
Medlem
binmiladins avatar
Tack, det känns lite för mycket men klen tröst.

Alla som har makt kan tvinga till sig data från ISP du köpte tunnel.

Har du otur kan det vara polisen som säljer tunnel (inte omöjligt). Alt banditer från Ryssland som säljer massor med tunneltjänster och avlyssnar glatt.

Måste kika på OS.

Bin Miladin
Citera
2012-07-29, 00:34
  #182
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lullebulle1

Läs på lite först.

Nu tycker jag ni är jävligt orättvisa. Jag kan väl ställa en fråga till er som kan, utan att ha djupare förståelse för det själv? Så tycker åtminstonde jag när andra frågar mig saker inom mitt ämne..

För att utöka frågan lite. Vad händer om jag har två diskar. En systemdisk och en lagringsdisk. Båda är krypterade var för sig men endast systemdisken är dekrypterad medan jag använder den. Om då webbservern ligger på lagringsdisken som inte är dekrypterad, vad blir följderna då?
Citera
2012-07-29, 00:53
  #183
Medlem
Lullebulle1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ikebukuro
Nu tycker jag ni är jävligt orättvisa. Jag kan väl ställa en fråga till er som kan, utan att ha djupare förståelse för det själv? Så tycker åtminstonde jag när andra frågar mig saker inom mitt ämne..

För att utöka frågan lite. Vad händer om jag har två diskar. En systemdisk och en lagringsdisk. Båda är krypterade var för sig men endast systemdisken är dekrypterad medan jag använder den. Om då webbservern ligger på lagringsdisken som inte är dekrypterad, vad blir följderna då?
Webbservern kommer klaga på att www-rooten inte finns.
Citera
2012-07-29, 14:11
  #184
Medlem
qrizzes avatar
Tråd -> Webbhotell och webbserver

//mod
Citera
2012-07-29, 15:10
  #185
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lullebulle1

Läs på lite först.

Onödig kommentar. Ts borde få ställa en vanlig fråga utan att folk ska komma med idiotinlägg. Svara istället för att visa vad du är för en.

OnT så kan det bli problem.
Jag skulle rekommendera en separat disk eller ännu hellre en burk särskilt för webbservern. Datorer är så pass billiga idag att det inte blir någon större kostnad. Du behöver inte ens en skärm. Kan dessutom köra den på en lite äldre dator om du har någon eller kan skaffa. Det blir så mycket enklare så.
Citera
2012-07-30, 12:40
  #186
Moderator
Protons avatar
För att dra en parallell till ett jobb jag hade förut så hanterades då och då kunddata på våra lokala utvecklingsmaskiner.

Det vi hade då var en MySQL-instans som satt installerad på den vanliga windows-partitionen. Databaserna låg dock på en krypterad partition(en Truecrypt-container för att vara exakt) så innan man skulle börja jobba med databaserna blev man tvungen att montera upp denna truecrypt-container så att databaserna blev tillgängliga.

Sensmoralen här är alltså att det inte finns någon större anledning för dej att kryptera själva webservern, däremot kan det av nån oklar anledning kanske vara idé att ha webrooten på en krypterad disk, men det är något annat. Då får du helt enkelt montera upp disken och sen kommer allt skötas transparent tills du bryter strömmen eller monterar av disken.
Citera
2012-08-14, 22:45
  #187
Medlem
Webbhotell + domän för egen hemsida?

Hej Flashback!

Jag letar efter ett billigt och säkert sätt att skaffa en egen domän (efternamn.com) och samtidigt skaffa en personlig hemsida. Det kommer ingen tung trafik, utan den ska dels användas i "marknadsföringssyfte" av mig själv, typ mitt lilla visitkort online. Mest av allt är jag ute efter tillgång till personaliserad email, tänk er mittnamn@efternamn.com.

Billigt, bra/pålitligt och hög uptime är det jag letar efter. One.com har jag tittat på och de har följande:
Finns det bättre alternativ?

Sen har jag också tänkt på att bara fixa en egen domän, skita i hemsidan, och koppla domänen till GMail, funkar det?
Citera
2012-08-14, 22:53
  #188
Medlem
Jag rekommenderar one.com

skitbilligt, stabilt, enkelt....
Citera
2012-08-14, 23:02
  #189
Medlem
MrMercurys avatar
Det går utmärkt att bara koppla till Google/Gmail. Sök efter Google Apps (finns gratisvariant).
Citera
2012-08-15, 07:43
  #190
Medlem
winINCs avatar
Jag rekommenderar inte one.com, kass support, segt som sirap ibland, och dyrt att lägga upp en sida(även om det blir billigare i längden ifall du ska ha den i flera år).

Jag har precis sagt upp mitt abonnemang på one.com och letar också efter nytt. Så jag kommer spana in tråden och se var den leder
Citera
2012-08-15, 20:48
  #191
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrMercury
Det går utmärkt att bara koppla till Google/Gmail. Sök efter Google Apps (finns gratisvariant).
Jo, jag har sökt på Internet. Men det är lite oroväckande att de flesta artiklar är från typ 2009 och sen dess finns inte riktigt tjänsten kvar längre. Wordpress (http://en.support.wordpress.com/doma...ing/add-email/) länkar till denna sida: https://www.google.com/a/cpanel/standard/new3 där tjänsten finns. Men man blir ju lite orolig då ingen annan på nätet verkar länka dit. Funkar det 100% i dagsläget att köpa endast en domän och koppla till Googles mail via Apps?

Vill ju inte köpa en domän i onödan...

PS. Jag överväger fn GoDaddy/Loopia/Domain.com för domänköpet. One.com verkar inte ha "köp endast domän"... Behövs "whois privacy" tycker ni? Och vilken är bäst av de tre?

Citat:
Ursprungligen postat av winINC
Jag rekommenderar inte one.com, kass support, segt som sirap ibland, och dyrt att lägga upp en sida(även om det blir billigare i längden ifall du ska ha den i flera år).
Gäller det domänen eller webhosting?
Citera
2012-08-15, 21:01
  #192
Medlem
Vilket webbhotell?

Hej.

Tänkte starta en hemsida och behöver väldigt mycket utrymme. Man ska kunna special-designa hemsidan precis hur man själv vill och vara bra i allmänhet. Är Binero ett företag att vända sig till när det bl.a. gäller utrymme?

Mvh

EDIT: Är Crystone något att rekommendera?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback