Jag har som sagt redan byggt sängen. Jag är riktigt nöjd med den, man ser ut över
lägenheten däruppifrån och har morgonsol. Jag skulle inte vilja sova "på golvet" igen,
jag föredrar faktiskt att sova högt, det känns mycket luftigare. Det är kanske delvis
också pga att jag inte har något räcke eller liknande, det blir lite som att sova i luften.
Jag har aldrig trillat ur sängen när den stått på golvet så jag räknar inte med att göra
det från loftsängen heller. Det är tillräckligt med höjd mellan taket och sängen för att
sitta upp, vilket kan vara trevligt. Jag hade tidigare tänkt på det här med utfällbar säng
men kom fram till att jag ändå skulle förlora det utrymmet, för jag kan ju inte ha möbler
där den ska fällas ut om jag inte vill hålla på och möblera om varje gång jag ska sova
vilket man antagligen inte har lust med när man är trött. Nu har jag skrivbord i det lilla
kryp-in som finns under sängen. Skitmysigt, med mysljus och högtalarsystem. Slipper
reflexer i skärmen, också

Har även mitt digitalpiano därunder längs ena långsidan.
Det är större än man tror, men så är det ju en 120cm bred säng också.
Det är alltså väggen mellan sängen och soffan som jag undrar kring, material-mässigt:
http://data.fuskbugg.se/skalman01/lgh3.jpg
(bortse från den urfula inredningen, jag bara placerade in lite random objekt för att visa på hur jag tänkt med sängen, soffan och TV:n)