Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-03-27, 17:48
  #1
Medlem
pubisboys avatar
Tja alla.

Har suttit i 2 dagar nu och försökt att installera Windows 7 86x på burken. Installationen går helt perfekt. datorn startar om och laddningsskärmen för Windows 7 kommer upp. Efter att den laddat ett litet tag så blir skärmen helt svart. Ingenting. Datorn surrar på och låter precis som vanligt men det är ingen bild. Inget Windows uppstarts-ljud dock.
Har låtit den stå i över en timme utan att någonting händer

Jag har testa med 2 olika Windows 7-nedladdningar, med Ultimate, Professional, Home Basic, Starter allt, med samma resultat. Vad i hela friden pågår?

Har kollat och min dator uppfyller Windows 7's systemkrav utan problem.
Citera
2010-03-27, 20:34
  #2
Medlem
pubisboys avatar
uppdatering.

Har kommit fram till att om jag trycker på enter en gång efter att skärmen blivit svart så startar datorn om sig.
Citera
2010-03-27, 20:47
  #3
Medlem
Real1Samas avatar
Måste vara nån maskinvara Windows 7 inte gillar. Prova att starta utan ev. webkameror och andra extra enheter som inte behövs och testa.
Citera
2010-03-27, 21:08
  #4
Medlem
pubisboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Real1Sama
Måste vara nån maskinvara Windows 7 inte gillar. Prova att starta utan ev. webkameror och andra extra enheter som inte behövs och testa.


Bra tips, har dragit ut alla USB-grejer utom tangentbordet vilket jag behöver. I övrigt är bara skärmen,strömkabeln och nätverkskabeln insatt, men det blev samma sak ändå :/


Om jag startar i felsäkert läge så kommer "Windows activated setup is prepering your computerfor first use" upp, men också en ruta som säger att att Windows inte kan slutföra installationen i Safe Mode och att datorn måste startas om, men då blir det bara samma visa igen.
__________________
Senast redigerad av pubisboy 2010-03-27 kl. 21:13.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback