• 1
  • 2
2010-03-27, 15:15
Bannlyst
Sidebar:

1. Jag vill reservera för eventuella stavfel.
2. Frequently Asked Questions (FAQ) finns inte .
3. Allt som påstås i inlägget behöver nödvändigtvis inte vara hela sanningen då detta är spekulationer från min sida.
4. Jag har förmodligen inga vettiga svar att ge om propositionen än heller underlaget för huruvida detta kommer röstas igenom eller ej.
5 Lagen jag diskuterar finns att läsa här ---> http://www.riksdagen.se/debatt/visad...&dokid=GWB3120

Då kör vi.

Under ca 12år så har folkhälsoinstitutet ihop med mängd andra statliga instanser nu utformat en lag som gör det möjligt för lågavlönade tjänstemän att stifta lagar fritt och utifrån moralisk synvinkel.
Lagen i sin korthet beskriver jag som våldtäkt av svenskt företagande samt grundlagsbrott om yttrandefriheten samt ministerstyre vilket är ett brott i fjärde grundlagen.

Nu måste man implementera för regeringen om att det finns en fiende som måste bort.
Denna lagen jämför jag med den lagen som fanns i Nazityskland under 30-talet.
Propositionen som den ser ut i dagsläget så gör man det möjligt att helt enkelt gå in och hämta vad man vill på ett företag och sedan hålla varan tills den kanske/eventuellt kommer kanske tolkas som narkotika, läkemedel eller hälsofarlig vara.
Man behöver med andra ord inte motivera beslaget.
Företagen och den enskilde individen har inga rättigheter att överklaga.

Den är extremt tvetydig och har sammanfattats på 638 sidor.
Allt som kan användas eller misstänkas som kan kunna/kanske/eventuellt användas som eufori kan nu klassas av tjänstemän som inte i vanliga fall skriver lagar.
Kaffe, socker och fett kan även hamna under denna lag.

Jag tror många har ställer sig den frågan varför dom ämnena skulle klassas.
Men tänk såhär;
Om du ger makt till folk som inte kan hantera den så kommer det för eller senare att missbruka den positionen och där med har vi ett nytt fräscht SS.
Detta kommer att ha stora konsekvenser för Sverige.
Företag har redan flytt landet till stor del i väntan på den totala kollapsen varpå att vår bruttonationalprodukt (BNP) nu sjunker som en sten.

Lagen ifråga kan nu göra möjligt att våldta utan att få ett straff för det.
Detta är den totala katastrofen.
Efter som det nu är möjligt och fortfarande ha ett företag i Sverige ska vi inte behålla dom skattepengarna då?
NEJ!
Jobben kommer bli allt färre i och med att man inte heller kan starta ett företag då det finns tillstånd att stänga ned affären eller fabriken för att dom ska granska produkten under obegränsad tidsram.

Man gör det nu helt lagligt att man som tjänsteman gå in och ta alla ICas bananer och säga att det bekämpningsmedlet kan kanske/eventuellt bli farligt för dig och därmed inte behöva motivera beslag.
Enskilda butiker kommer drabbas hårdast i början men även grossister kommer att få problem då lagen medför strängare kontroller på varor som importeras eller exporteras.
Man kan nu ta bort politiskt obekväma människor och ge dom näringsförbud och straff för brott som ännu inte har begåtts.

Jag har pratat med folkhälsoinstitutet och dom har erkänt öppet för mig om att denna lagen är likvärdig ovannämnda citat.
Man rycker helt enkelt på axlarna och blundar inför faktum om att Sverige kommer som enda land i världen få en demokratisk diktatur.
Jag är inte stolt svensk när man nu även kommer rösta in Sverigedemokraterna varpå att dom kan börja med att stänga ned alla affärer som ägs av invandrare.
Säg något och gör något åt det, vi kan inte få vår fria vilja fråntagen.
Jag proklamerar för allt ovannämnt.

Jag vill veta vad folk tycker om denna Lag samt om min tolkning är helt åt helvete.
Där bör vi tillägga att dom har tolkningsföreträde och det går inte att ifrågasätta.

Mvh

/Fredrik

Edit: vill även tillägga att i stycket om klapposen: räntebaserad inkomst försvinner i takt med att lagen träder i kraft.
Senast redigerad av smartbarfredrik 2010-03-27 kl. 15:21.
Citera
2010-03-27, 15:22
Medlem
Dr.hankeys avatar
Stämmer det du skriver så är det en våldtäkt mot företagandet!

Blev misstänksam redan vid dom första raderna

Bättre kontroll av missbruksmedel

bara ordet kontroll säger ju en hel del.
Citera
2010-03-27, 15:41
Bannlyst
"Jag är inte stolt svensk när man nu även kommer rösta in Sverigedemokraterna varpå att dom kan börja med att stänga ned alla affärer som ägs av invandrare."

Tror inte på detta ett dugg. Du verkar paranoid och när man skriver så som du gjorde så tvivlar man..
Citera
2010-03-27, 15:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lawrenceee
"Jag är inte stolt svensk när man nu även kommer rösta in Sverigedemokraterna varpå att dom kan börja med att stänga ned alla affärer som ägs av invandrare."

Tror inte på detta ett dugg. Du verkar paranoid och när man skriver så som du gjorde så tvivlar man..

Det får man absolut göra.
Citera
2010-03-27, 15:56
Medlem
Vidrig lag. Jag tycker att så länge det inte är klassat så ska man inte kunna beslag ta någonting. Men vad ska man göra. Hur skall du göra Fredrik.
Senast redigerad av BudX 2010-03-27 kl. 15:59.
Citera
2010-03-27, 15:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BudX
Vidrig lag. Men vad ska man göra

Lobba för att förslaget inte ska gå igenom.

mvh
Citera
2010-03-27, 16:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BudX
Vidrig lag. Jag tycker att så länge det inte är klassat så ska man inte kunna beslag ta någonting. Men vad ska man göra. Hur skall du göra Fredrik.

Lagen går att gå runt till viss del.
Vi har startat debatt med Beatrice Ask så vi får väl se vart det tar oss.

Mvh
Citera
2010-03-27, 16:09
Medlem
När kommer det här gå igenom då?
Citera
2010-03-27, 16:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av filialens
När kommer det här gå igenom då?

1 maj tror jag. Folkets dag.........not

Mvh
Citera
2010-03-27, 16:36
Medlem
TheVoids avatar
Bara att läsa det här "Den är extremt tvetydig och har sammanfattats på 638 sidor." får iallafall mig att rygga tillbaka, haha.
Hur fan ska "normala" människor kunna sätta stopp för något sådant här? Ingen vanlig svensson skulle ju få för sig att läsa en massa politisk rappakalja på 638 sidor direkt.

Eftersom jag inte har några planer på att läsa 638 sidor så kan jag inte säga om det är rätt tolkat eller inte men är det så som det låter så är det ju för fan vidrigt.
Citera
2010-03-27, 16:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheVoid
Bara att läsa det här "Den är extremt tvetydig och har sammanfattats på 638 sidor." får iallafall mig att rygga tillbaka, haha.
Hur fan ska "normala" människor kunna sätta stopp för något sådant här? Ingen vanlig svensson skulle ju få för sig att läsa en massa politisk rappakalja på 638 sidor direkt.

Eftersom jag inte har några planer på att läsa 638 sidor så kan jag inte säga om det är rätt tolkat eller inte men är det så som det låter så är det ju för fan vidrigt.

Jag vill att folk läser den.
Texten är inte svår och flera av de paragrafer som nämns i den talar emot varandra.

Mvh
Citera
2010-03-27, 17:05
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smartbarfredrik
Lagen går att gå runt till viss del.
Vi har startat debatt med Beatrice Ask så vi får väl se vart det tar oss.

Mvh

Beatrice Ask är ju dum i huvudet. Den kossan vill ju att alla män som har köpt sex av en prostituerad kvinna, ska hängas ut offentligt - och särskilt inför sina familjer och arbetskollegor, så att männen i fråga får sina liv förstörda. Hon vill skicka ut informationsbrev i gälla färger också, så att breven är extra iögonfallande.

Beatrice Ask är dum i huvudet. Feminismen har gått henne åt huvudet, och ibland får jag intrycket av att hon är bitter. Lycka till att föra en debatt med den människan.
Senast redigerad av deadset 2010-03-27 kl. 17:07.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in