Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-03-27, 13:50
  #1
Medlem
prigass avatar
Hej, jag ska köpa en bärbar och vet inte riktigt vilken jag skall välja. Det hänger nu mest mellan grafikkorten, samt skärmstorleken. Dom är ganska likvärdiga imo.

Samsung R580 (JS01SE) <- länk
Har 15.6" skärm och externt grafikkort? GeForce GT 310M.
Denna har bluthoot också, vad man nu ska ha det till..

Samsung R730 (JS01SE) <- länk
Har 17.3" skärm men integrerat grafikkort? Intel® GMA 4500M


Jag vet inte vilken jag ska välja, vilket grafikkort är bättre? Vilket grafikkort är bättre? Är det grafikkortet till 15.6tummaren? Är det kanske värt att ha ett lite sämre grafikkort liksom om man får större skärm tänker jag.

Vilken skulle du välja?


BTW, care pack. är det verkligen värt att ha det?
Citera
2010-03-27, 14:02
  #2
Medlem
countingcrowss avatar
Det integrerade grafikkortet (intel) är sämre. För att vara helt ärlig så är det antagligen skit.
Citera
2010-03-27, 14:05
  #3
Medlem
prigass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av countingcrows
Det integrerade grafikkortet (intel) är sämre. För att vara helt ärlig så är det antagligen skit.
Ok Trodde det också. Antagligen så är väll inte det andra super bra heller, men men. Men en större skärm gör ju att man endå blir lite lockad :/ Får se om det är andra som säger samma sak :P

Tack för din åsikt
Citera
2010-03-27, 14:20
  #4
Medlem
countingcrowss avatar
Det andra är väl hyffsat okej. Jag ägde en laptop innan med ett Geforce 9600GTM och det fungerade hyffsat bra till olika spel. De grafikkortet är ju mycket bättre, men man kan ju inte jämföra de med ett grafikkort som man har i en stationär dator.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback