Lite osäker var jag skulle placera tråden men kom den fel är ni varsågoda att flytta på den
Jag har precis varit och inhandlat ett en sprillans ny Kingston Datatraveller 200 128gb usb minne.
Det är planerat att jag ska använda denna till Wii usb loader. Men när jag ansluter den till datorn så upptäcker jag att minnet har filsystemet RAW

Hade aldrig hört talas om detta filsystem innan och googlade runt lite kring det och kom till sutsatsen att det enbart verkar ge problem, så jag bestämde mig efter kort varsel att det blev omformatering till NTFS som gällde. Noob som man är vill jag helst göra via den enkla vägen. Dvs högerklick på minnet bocka i NTFS och sedan formatera. Men när jag formaterat den fick jag upp ett felmeddelande om att formateringen inte kunde slutföras.
Taggad gick jag över till kommandokolten och skrev in kommandot "format F: /fs:ntfs" och möts sedan utav 0% under timmarna jag lät den formatera. Efter detta så bytte jag redskap till diskhanteraren i Windows Vista och möttes även där av ett svar som menade att formateringen hade misslyckats.
Jag har gjort alla steg på både Win Vista och Win XP
Jag undrar därmed här om det finns någon som har kunskap innom RAW filsystemet och kan hjälpa mig att hitta ett sätt för mig att formatera minnet till ntfs eller fat32.
Och det räcker inte att ni skriver "testa att formatera den utanför windows för jag vet inte mycket om dos m.m.