2010-03-26, 19:06
Medlem
Aakes avatar
Jag tänkte att här i denna tråd så lägger vi ut bilder på vad vi har i råvaror och så spånar vi fram vad vi kan göra för maträtter av dem. Ungefär som i en del matlagningsprogram där kockarna får en påse råvaror och sedan fritt kan komponera en måltid. Yaagh börjar:

http://img689.imageshack.us/img689/8717/mat048.jpg
2010-03-26, 19:23
Medlem
FordEscis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aake
Jag tänkte att här i denna tråd så lägger vi ut bilder på vad vi har i råvaror och så spånar vi fram vad vi kan göra för maträtter av dem. Ungefär som i en del matlagningsprogram där kockarna får en påse råvaror och sedan fritt kan komponera en måltid. Yaagh börjar:

http://img689.imageshack.us/img689/8717/mat048.jpg

Bondomelett, fast då behöver du kanske några fler ägg.
2010-03-26, 19:48
Medlem
Aakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FordEsci
Bondomelett, fast då behöver du kanske några fler ägg.

Mmm..Jag tänkte mig snarast en käserösti med stekt fläsk och ägg. Alt raggmunk med stekt fläsk.

Men låt fantasin flöda, vad kan man hitta på mer av det här? Normalt förekommande saker i kryddhyllan, skafferiet och kylskåpet är tillåtet att använda.
2010-03-26, 20:21
Medlem
De där potatisarna såg ju inte allt för fessliga ut. Skrumpna och har börjat grodda, är de ens ätbara?
2010-03-26, 20:28
Medlem
Bloodraynes avatar
Raggmunkar kanske?
2010-03-26, 20:29
Medlem
R.Mutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aake
Normalt förekommande saker i kryddhyllan, skafferiet och kylskåpet är tillåtet att använda.

Ingår grädde där så sitter ju en carbonara sällan fel..
Annars lät ju oströstin god! Eller ngn fattigare form av Pyttipanna om du har innlagda rödbetor.

Svårt att komma på något spännande.
2010-03-26, 21:17
Medlem
Aakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.Mutt
Ingår grädde där så sitter ju en carbonara sällan fel..
Annars lät ju oströstin god! Eller ngn fattigare form av Pyttipanna om du har innlagda rödbetor.

Svårt att komma på något spännande.

Mmmm.. Jag återkommer med en bild på vad jag gör senare med dessa råvaror.

Nu vill jag att ni andra matglada här på forat lägger ut bilder på de råvaror ni har tillgängliga så kan vi hjälpas åt att kreera maträtter av dem.
2010-03-26, 23:26
Medlem
Hispers avatar
Vi behöver inte ytterligare en tråd av typen vad-skall-jag-laga, vad-kan-jag-laga-till-av-XXX......

/Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in