2004-03-15, 12:09
Medlem
kaks avatar
Nån mer än jag som retar sig på att man måste stå upp och lyssna på (alt. sjunga med i) nationalsången på varenda idrottsevenemang nuförtiden.
Förr hände det bara på landskamper.
Snart kommer man väl spela den innan rockkonserter också.
Citera
2004-03-15, 13:20
Medlem
Ja, det känns så jävla fjantigt, påklistrat och malplacerat.. Varför? Kan någon säga varför, skall jag fyllas med nationalkänsla innan jag tittar på Indians mot FBK? Vad har det med saken att göra?
Citera
2004-03-15, 13:36
Medlem
ahlmans avatar
Håller med er här.
Nationalsången har ingenting att göra med klubbarna överhuvudtaget, och absolut inte i en vanlig seriematch.

Innan landskamperna ska den såklart finnas kvar.
Citera
2004-03-15, 17:11
Medlem
Nebos avatar
Detta är snarare ett ishockeyfenomen är något annat. Fotbollen har som tur är varit i stort sett befriad från detta tilltag med undantag för något Stockholmsderby.
Citera
2004-03-16, 11:22
Medlem
varenda jävla match i scandinavium ska det sjungas. tidigare brydde jag mig inte så mkt, men nu har jag börjat störa mig rejält. varför är det såhär? om det är lag från olika länder ex. så skulle jag fatta, då representerar man ju eventuellt sitt land. men att sjunga den när två svenska lag möts? ska vi gå dit i sverigetröjor också eller?
Citera
2004-03-16, 16:11
Medlem
Labbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av floer
varenda jävla match i scandinavium ska det sjungas. tidigare brydde jag mig inte så mkt, men nu har jag börjat störa mig rejält. varför är det såhär? om det är lag från olika länder ex. så skulle jag fatta, då representerar man ju eventuellt sitt land. men att sjunga den när två svenska lag möts? ska vi gå dit i sverigetröjor också eller?

Göteborg är ett enda stort jippo. Som saknar tradition.
Citera
2004-03-16, 16:15
Medlem
för att det är vackert och ger stämning...
Citera
2004-03-16, 16:17
Medlem
Hispervispers avatar
Jag tror att vi kan tacka dem som tar efter allt som är amerikanskt. Det finns ju uppfattning att allt som amerikanerna gör är bra och "tufft" och då gör vi likadant. I USA sjunger de ju nationalsången i tid och otid.
Citera
2004-03-17, 15:08
Medlem
Förstår inte varför nationalsången ska sjungas i matcher där Sverige inte spelar, makes no sense liksom.

Mycket bättre att sjunga en klubbsång då istället, som Just Idag Är Jag Stark.. Oj så mäktigt det är när hela Söderstadion sjunger den..
Citera
2004-03-17, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Labban

öh... jaha? det var ju inte riktigt det som diskuterades. för övrigt har vi tradition bla i femmanhuset och på järntorget.
Citera
2004-03-17, 20:48
Medlem
Boogaloos avatar
Jag tycker personligen att nationalsången gör sig bra på landskamper och "stormatcher" (derbyn, toppmatcher, slutspel etc) men inte annars.
Citat:
Ursprungligen postat av Labban
http://www2.flashback.info/scandinavia/showthread.php?t=113431...
Citera
2004-03-18, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boogaloo
Jag tycker personligen att nationalsången gör sig bra på landskamper och "stormatcher" (derbyn, toppmatcher, slutspel etc) men inte annars.

varför passar den i stormatcher, men inte i småmatcher då? nä, bara i landskamper, annars får det va!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in