2011-06-20, 19:10
  #73
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.law
Oj oj oj en sista vända får det nog bli.

1. Ja men inte allmänna. En kommun kan (och gör ofta) belägga hela eller delar av avtal med sekretess.
Problemet i det här fallet är ju de avtal som Arenabolaget tecknade. Där har du och jag ingen som helst insyn. Dessa avtal avsågs innan. Däremot blir ju Solna ansvarigt för Arenabolagets handlingar som ägare.
2. Nej men eftersom Solna kommunfullmäktige beslutar bör de även veta vad de beslutar. Dessutom har de blivit lovade att allt skötts bra av ovan nämnda herrar, som var de enda med insyn.
3. Va?
4. Jag bifogar utvärdering av PricaWaterHouse Cooper. Läs själva.
http://solnabloggen.se/wp-content/uploads/brevisionsrapport20100608.pdf

Inte ett ord om julgranar i varje fall. Läs gärna åtalet också.
http://data.fuskbugg.se/skalman02/4dff69466c40d_B2782-10%20Mut%20%282%29.pdf

5. Det är tur att BehindRayban ställer dessa korkade frågor och har sina villfarelser så att jag tvingas svara, för då kan ju ni andra läsa själva i länkat material och bilda er en egen uppfattning.

BehindRayban kommer inte sluta så jag förbereder mig på nästa attack.

1. Offentligheten är i många fall självskriven. Vidare verkar kommunen inte ha representanter i bolaget du hänvisar till http://www.121.nu/onetoone/foretag/arenabolaget-i-solna-ab/ekonomi
http://www.121.nu/onetoone/foretag/arenabolaget-i-solna-ab/personer
2. Eftersom Arenabolaget är ett aktiebolag så slutar Arenabolagets vidareskrivning av kostnader just där. Men det finns även ett kommanditbolag med namn Arenabolaget där Solna Kommun ingår. För det fallet att Kommanditbolaget Arenabolaget ställer in sina betalningar är samtliga inblandade solidariskt betalningsansvariga. http://www.121.nu/onetoone/foretag/arenabolaget-i-solna-ab/personer En dålig bluff av dig helt enkelt.
3. Skärp dig.
4. Det framgår ganska tydligt att revisorerna anser att det är olyckligt det som inträffade samt att kommunens tolkningen är den att: Revisorerna inte har förtroende för arbetsmetodiken map. specificering av avtal. Att åklagaren ännu inte är klar. Att ledamöternas i styrelsens agerande kommer att ingå i revisorernas ansvarsprövning. Vidare beskriver kommunens tolkning av PWC rapporten att "Handläggning avseende fvC/stadsdir. eventuella bisysslor ej omfattas av riktlinjerna".
5. Åklagaren mäktar inte med det där är min primära bedömning. Bevisen han åberopat är synnerligen svaga i sammanhanget. Sedan vore det ju bra om du bifogade bilagorna som åklagaren åberopar också. Fast det står väl saker som inte bra för åtalet i dem också.
Citera
2011-06-20, 23:25
  #74
Medlem
mr.laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BehindRayban
1. Offentligheten är i många fall självskriven. Vidare verkar kommunen inte ha representanter i bolaget du hänvisar till http://www.121.nu/onetoone/foretag/arenabolaget-i-solna-ab/ekonomi
http://www.121.nu/onetoone/foretag/arenabolaget-i-solna-ab/personer
2. Eftersom Arenabolaget är ett aktiebolag så slutar Arenabolagets vidareskrivning av kostnader just där. Men det finns även ett kommanditbolag med namn Arenabolaget där Solna Kommun ingår. För det fallet att Kommanditbolaget Arenabolaget ställer in sina betalningar är samtliga inblandade solidariskt betalningsansvariga. http://www.121.nu/onetoone/foretag/arenabolaget-i-solna-ab/personer En dålig bluff av dig helt enkelt.
3. Skärp dig.
4. Det framgår ganska tydligt att revisorerna anser att det är olyckligt det som inträffade samt att kommunens tolkningen är den att: Revisorerna inte har förtroende för arbetsmetodiken map. specificering av avtal. Att åklagaren ännu inte är klar. Att ledamöternas i styrelsens agerande kommer att ingå i revisorernas ansvarsprövning. Vidare beskriver kommunens tolkning av PWC rapporten att "Handläggning avseende fvC/stadsdir. eventuella bisysslor ej omfattas av riktlinjerna".
5. Åklagaren mäktar inte med det där är min primära bedömning. Bevisen han åberopat är synnerligen svaga i sammanhanget. Sedan vore det ju bra om du bifogade bilagorna som åklagaren åberopar också. Fast det står väl saker som inte bra för åtalet i dem också.

Fixa bilagorna själv din lata, ignoranta och otrevliga Reinholdkramare.

Vada i kommunens smutsaffärer i förhoppningen att inget nytt skit kommer upp. Tror du det var första eller sista gången en kommun lortade såhär? Peabs första eller sista gång? Åk nu till La-la-land och somna om. Eller gå tillbaka till batongturkstråden utan att passera gå. Sätter dig på igg och sover genast mycket bättre.

Ni andra kan ju läsa själva och göra egna bedömningar.
Citera
2011-06-21, 08:50
  #75
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.law
Fixa bilagorna själv din lata, ignoranta och otrevliga Reinholdkramare.

Vada i kommunens smutsaffärer i förhoppningen att inget nytt skit kommer upp. Tror du det var första eller sista gången en kommun lortade såhär? Peabs första eller sista gång? Åk nu till La-la-land och somna om. Eller gå tillbaka till batongturkstråden utan att passera gå. Sätter dig på igg och sover genast mycket bättre.

Ni andra kan ju läsa själva och göra egna bedömningar.

Jag tycker att det verkar vara så totalt uppenbart att du är helt inställd på att det är på det ena viset snarare än det andra viset trots att det tydligt framgår av handlingarna som ännu lagts ut att det är okänt om så är fallet.

Det verkar rimligt att tvivla i nuvarande kunskapsläge.
Citera
2011-06-21, 21:11
  #76
Avslutad
Jag undrar hur många stolar Sune Reinhold satt på och under hur långa perioder? Ordförande i Stockholms Fotbollsförbund, styrelseledamot i AIK Fotboll, stadsdirektör Solna stad, vad mer?
Citera
2011-07-22, 17:57
  #77
Medlem
Ivardonalds avatar
Åtalad politiker åter i tjänst
http://www.gp.se/nyheter/sverige/1.681675-atalad-politiker-ater-i-tjanst
Citera
2011-07-25, 21:31
  #78
Medlem
Fullständigt obegripligt hur Salminen tänker.
Har Solnamoderaterna tappat all verklighetsförankring eller...
Citera
2011-07-26, 08:20
  #79
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magaga
Fullständigt obegripligt hur Salminen tänker.
Har Solnamoderaterna tappat all verklighetsförankring eller...

Är man inte oskyldig tills motsatsen bevisats?
Citera
2011-10-09, 20:06
  #80
Medlem
Kommunstyrelsens ordförande i Solna, Moderaten Lars-Erik Salminen, lämnar posten vid årsskiftet. http://moderaterna.net/solna/2011/10/09/lars-erik-salminen-lamnar-posten-som-kommunstyrelseordforande-i-solna-efter-arsskiftet/

Edit: I juni 2011 tog han time out från sina politiska uppdrag efter att ha åtalats. Han misstänks för grov bestickning alternativt medhjälp till grovt mutbrott i samband med bygget av nya Nationalarenan.
__________________
Senast redigerad av Yasker 2011-10-09 kl. 20:08.
Citera
2011-10-11, 12:44
  #81
Medlem
Någon som vet tidplanen för detta mål? Kommer det avgöras i år i domstolen?
Citera
2012-02-16, 10:33
  #82
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enkelbiljett
Någon som vet tidplanen för detta mål? Kommer det avgöras i år i domstolen?

Rättegången börjar på måndag.

Tråden bör väl flyttas till "Korruption i offentlig verksamhet"?
Citera
2012-02-16, 13:58
  #83
Medlem
Youngboyss avatar
Har flertalet bekanta som berättat liknande historier när stora jättarna skall få bygga större hus, arenor m.m. Folk inom kommunerna har fått resor till vegas av företag, fjällstugor och nya hus. 80-talet var värst. Detta har hänt alltifrån Malmö till Haparanda. Har hört flera sådana historier.
Citera
2012-02-16, 15:55
  #84
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Krim => Korruption. //Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in